ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

ربات‌های پاناسونیک و تویوتا در المپیک ۲۰۲۰ توکیو به معلولین کمک خواهند کرد

به گزارش وب سایت Cnet پاناسونیک و تویوتا قصد دارند جدیدترین ربات‌های خود را در جریان مسابقات  المپیک ۲۰۲۰ توکیو آزمایش کنند. به همین منظور چند ربات HSR تویوتا و Power Assist Suit پاناسونیک وظیفه کمک ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ | ۱۲:۰۰

به گزارش وب سایت Cnet پاناسونیک و تویوتا قصد دارند جدیدترین ربات‌های خود را در جریان مسابقات  المپیک ۲۰۲۰ توکیو آزمایش کنند. به همین منظور چند ربات HSR تویوتا و Power Assist Suit پاناسونیک وظیفه کمک رسانی به معلولین و ویلچرسواران را بر عهده خواهند داشت.

المپیک ۲۰۲۰ توکیو

ربات HSR که نامش از سر واژه های Human Support Robot به معنی ربات پشتیبانی انسانی گرفته شده، در واقع یک ربات سیاه و سفید است که اجزایی شبیه به صورت دارد. علاوه بر این یک بازوی رباتیک برای آن در نظر گرفته شده که می تواند باز و بسته شود و شئ یا فردی را بگیرد.

بدین ترتیب این ربات می‌تواند غذا، آب و دارو برای شخص به خصوصی ببرد یا حتی بازویش را گرفته و او را به محل خاصی راهنمایی کرده و برساند. ضمناً اطلاعات کاملی از اتفاقات مسابقات به حافظه این ربات اضافه شده تا در صورت نیاز بتواند راهتمای‌های لازم را ارائه دهد.

المپیک ۲۰۲۰ توکیو

سرپرست پروژه های رباتیک المپیک ۲۰۲۰ توکیو درباره این اقدامات خاطرنشان کرد:

«این پروژه تنها بهانه‌ای برای نمایش این ربات‌ها در المپیک نخواهد بود. در واقع ما سعی داریم تا کارآمدی چنین ربات‌هایی را در کمک رسانی به افراد اثبات کنیم.»

تویوتا ۱۶ ربات HSR برای المپیک ۲۰۲۰ توکیو و کمک رسانی به ویلچرسواران در نظر گرفته. این کمپانی قصد دارد پس از نمایش این ربا‌ت‌ها در مسابقات المپیک تابستانی، آنها را تا سال ۲۰۳۰ میلادی روانه بازار کند.

المپیک ۲۰۲۰ توکیو

ربات Power Assist Suit پاناسونیک هم یک لباس رباتیک باتری خور است که کاربر می‌تواند با کمک آن، اشیائ سنگین را بلند کرده و جابجا کند. کارگران از این وسیله برای کار در محل مسابقات پارالمپیک و المپیک ۲۰۲۰ توکیو استفاده خواهند کرد تا بتوانند بدون هیچ مشکلی، فعالیت‌های سنگین را انجام دهند.

البته پیش از این گزارشاتی منتشر شده بود که نشان می داد تکنولوژی در المپیک ۲۰۲۰ توکیو نقشی تاثیر گذاری ایفا خواهد کرد. برای اینکه بیشتر راجع به تکنولوژی‌های جدید استفاده شده در این مسابقات اطلاعات کسب کنید می توانید به مطالب زیر سری بزنید؛

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی