ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اختلال رجیستری
تکنولوژی

گمرک کشور در مورد اختلال رجیستری موبایل‌های مسافرتی توضیح داد

اواخر هفته گذشته سامانه ثبت گوشی‌های مسافری گمرک به صورت آنلاین به سامانه ثبت و رجیستری تلفن همراه (همتا) متصل شد. هرچند این روند سرعت دریافت کد فعالسازی را برای مسافران سرعت بخشید اما گویا پیغام ...

پگاه طوسی
نوشته شده توسط پگاه طوسی | ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ | ۱۱:۲۰

اواخر هفته گذشته سامانه ثبت گوشی‌های مسافری گمرک به صورت آنلاین به سامانه ثبت و رجیستری تلفن همراه (همتا) متصل شد. هرچند این روند سرعت دریافت کد فعالسازی را برای مسافران سرعت بخشید اما گویا پیغام خطای «کد متناظر گمرکی برای این شناسه (IMEI) تعریف نشده است» مسافران را نگران کرده در همین رابطه گمرک کشور توضیحاتی منتشر کرد و گفت این موارد بررسی و به صورت فایل به سامانه همتا ارسال خواهند شد.

با اتصال آنلاین سامانه ثبت گوشی‌های مسافری گمرک به سامانه همتا قرار شد تا به محض پرداخت عوارض و ثبت موفق شناسه IMEI دستگاه تلفن همراه در گمرک، کد فعال‌سازی به شماره همراه مسافر پیامک شود. درصورتیکه پیش از این، اطلاعات از گمرک، به صورت دوره‌ای و در قالب فایل برای همتا ارسال می‌شد اما در حال حاضر با اتصال این دو سامانه، در صورت ثبت موفق شناسه IMEI در گمرک و پرداخت عوارض، کدفعال سازی به صورت آنی، برای شماره همراه مسافر پیامک شده و کاربر تلفن همراه می‌تواند از طریق درگاه‌های سامانه همتا، دستگاه را برای سیم کارت خود فعال سازی کند.

اختلال رجیستری

در این میان دیده می‌شود که برخی مسافران در زمان ثبت دستگاه خود در سامانه گمرک، خطای «کد متناظر گمرکی برای این شناسه (IMEI) تعریف نشده است» را دریافت می‌کنند، بر اساس آخرین اطلاعیه گمرک کشور این خطا به دلیل آن است که شناسه IMEI دستگاه مسافر پیش از برقراری ارتباط آنلاین گمرگ و همتا، در گمرک ثبت و شناسه پرداخت برای آن تولید شده ولی بعد از برقراری ارتباط برخط، برای پرداخت عوارض آن اقدام شده است.

به بیان ساده‌تر در این روند، ابتدا باید عوارض توسط مسافر پرداخت و شناسه IMEI تلفن همراه ثبت شود تا پس از آن کد فعال‌سازی به شماره همراه مسافر ارسال شود؛ اما مشکلی که باعث بروز این خطا می‌شود این است که ابتدا شناسه IMEI تلفن همراه ثبت و پس از اتصال آنلاین، پرداخت عوارض نشان داده می‌شود.

طبق این اطلاعیه، اطلاعات دستگاه‌های این متقاضیان، بعد از بررسی‌های لازم، در قالب فایل برای سامانه همتا ارسال خواهد شد و در این حالت، کد فعالسازی از طرف سامانه همتا برای آنها ارسال خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Geektus
    Geektus | ۲۶ اسفند ۱۳۹۷

    آقا من چندتا گوشی ثبت کردم تا مرحله آخر هم رفتم، عوارض هم پرداخت کردم! یعنی تمامی مراحل گمرک به خوبی به پایان رسیده منتها اون کد ۵-۶ رقمی که باید بری توی همتا ثبت کنی برای این گوشی ها پیامک نشده من چه باید بکنم؟

  • پوریا ماندگار
    پوریا ماندگار | ۲۵ اسفند ۱۳۹۷

    پرداخت عوارض !!!

مطالب پیشنهادی