چند حرکت ساده اما مؤثر برای تسکین دردهای بدنی پشت میز نشین ها؛ از گردن درد تا کمر درد

چند حرکت ساده اما مؤثر برای تسکین دردهای بدنی پشت میز نشین ها؛ از گردن درد تا کمر درد

اگر به اقتضای شغل تان بیشتر روز را پشت میز یا فرمان ماشین هستید و بقیه ی روز را هم جلوی تلویزیون یا در حال کار کردن با گوشی تان سپری می کنید، احتمالاً درد گردن، کمر و دست ها به یکی از معضلات همیشگی شما تبدیل شده است. پشت میز نشینی و در مجموع سبک زنگی بدون تحرک، صدمات زیادی به سلامت ما می زند؛ ماهیچه ها خشک و سفت می شوند، دست ها و پاها گهگاه بی حس یا سوزن سوزن می شوند و درگیر انواع دردهای بدنی می شویم. در ادامه به چند حرکت ساده می پردازیم که به تسکین درد و رفع خشکی گردن، پشت و دست ها کمک می کنند.

گردن و شانه ها

رفع دردهای بدنی پشت میز نشینی

کار با کامپیوتر یا حتی رانندگی طولانی مدت باعث فشار آمدن به گردن و شانه ها می شود، که نتیجه ی آن، احساس درد در عضلات، تاندون ها و استخوان خواهد بود. اما این مسأله صرفاً یک درد ساده نیست و باید آن را جدی بگیرید.

فشار به عصب ها و عروق خونی گردن می تواند باعث کاهش دید یا سردرد شود. اما با چند حرکت ساده می توان جلوی این مشکلات را گرفت.

حرکت کششی برای گردن و شانه ها: یک دست تان را به دیوار تکیه دهید، سر خود را پایین بیاورید و سعی کنید چانه ی خود را به شانه ی دیگرتان برسانید، سپس سرتان را به حالت عادی برگردانید. این حرکت را ۱۰ بار تکرار کنید. خیلی به خودتان فشار نیاورید. با این حرکت قرار است گرمای خوشایندی را در ماهیچه هایتان احساس بکنید. این تمرین را با دست دیگرتان هم تکرار کنید.

تسکین درد و فشار: به دیوار تکیه دهید به طوری که پشت گردن تان چسبیده به دیوار باشد و پاشنه ی پاهایتان به فاصله ی ۳ اینچ (حدود ۷/۵ سانتیمتر) جلوتر از دیوار قرار بگیرد. شانه هایتان را پایین بیاورید. دست هایتان را به دو طرف بکشید و ۱۰ مرتبه دست هایتان را بالا بکشید. هنگام انجام این حرکت، دست ها باید چسبیده به دیوار باشند.

مچ دست ها

نامناسب بودن حالت قرارگیری کیبورد و موس و عادت به نگه داشتن طولانی مدت تلفن همراه، می تواند منجر به سوزن سوزن و دردناک شدن مچ دست ها شود.

اگر به این علائم بی توجه باشید، ممکن است در نهایت به سندرم تونل کارپال مبتلا شوید. با این حال، با حرکاتی مؤثر می توانید فشار وارده به دست هایتان را تسکین دهید و جلوی وقوع این بیماری دردناک را بگیرید.

حرکتی برای محل کار: برای انجام این حرکت به ۲ عدد توپ و یک اکسپندر نیاز دارید. در طول روز از توپ ها و اکسپندر استفاده کنید. این حرکت به قوی تر شدن مفصل های شما کمک می کند.

گرم کردن مچ ست: با یک دست مچ دست دیگرتان را بگیرید و ۱۰ بار آن را بچرخانید، گویی که با دست خود یک دایره روی هوا می کشید. دست تان را باید فقط از مچ بچرخانید و بقیه ی دست باید ثابت بماند. این کار را با دست دیگر خود هم تکرار کنید.

حرکت کششی برای انگشت ها: انگشتان اشاره ی خود را در هم قلاب کنید و دستان خود را بکشید. این کار را برای تمامی انگشتان هر دو دست تکرار کنید.

کمر و باسن

دردی که در کمر و سنگینی ای که در پاهایتان احساس می کنید، به خاطر بالا رفتن سن تان نیست. احتمالاً سبک زندگی بی تحرکی دارید و فعالیت فیزیکی تان کم یا صفر است. نشستن به مدت طولانی ممکن است منجر به درد سیاتیک شود، بیماری ای که در اثر آن، عصب سیاتیک که از کفل می گذرد و به پاها می رسد، صدمه می بیند.

به گفته ی پزشکان، سبک زندگی بدون تحرک حتی می تواند منجر به شدت گرفتن سلولیت شود. برای جلوگیری از بروز این مشکلات، می توانید چند حرکت کششی ساده انجام دهید. این حرکات گردش خون را افزایش می دهند و سلامت و زیبایی ظاهری شما را بهبود می بخشند.

حرکتی برای محل کار: لبه ی صندلی بنشینید و یک پایتان را جلو ببرید. بدن خود را به آرامی به سمت پاهای خود بکشید. زیاده روی نکنید. قرار نیست که احساس درد یا فشار کنید. این حرکت را ۵ تا ۱۰ بار انجام دهید و سپس آن را با پای دیگرتان تکرار کنید.

این حرکت کششی به شما کمک می کند از فشار وارده به کمر و کفل خود کم کنید و عضلات پشت ران های خود را تسکین دهید.

حرکتی برای خانه: به پشت دراز بکشید و یک بالش کوچک یا پتو را زیر گردن خود قرار دهید. زانوی راست خود را خم کنید و مچ پای چپ خود را روی آن بگذارید. پای چپ تان باید بالاتر از زانوی راست تان قرار بگیرد.

دست هایتان را پشت ران راست تان قلاب کنید و بکشید. اگر دست هایتان نمی رسد و نمی توانید آن ها را دور ران تان بگیرید، از یک حوله استفاده کنید. کفل خود را از روی زمین بلند نکنید و سعی کنید ۲۰ تا ۳۰ ثانیه در همین حالت بمانید. این حرکت را ۲ بار انجام دهید و سپس آن را با پای دیگرتان تکرار کنید.

منبع: brightside
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود