ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

7c3d9407-mercedes-amg-hybrids-2
خودرو

پایان عصر بنزین خالص؛ مرسدس بنز های AMG هیبریدی می شوند

مرسدس-AMG اخیرا تایید کرده که تمامی محصولات این برند در آینده نزدیک با پیشرانه های هیبریدی شارژی (plug-in) عرضه خواهند شد. در حال حاضر برخی از مدل های مرسدس-AMG مثل CLS53، E53 و GLE 53 ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ | ۱۶:۳۰

مرسدس-AMG اخیرا تایید کرده که تمامی محصولات این برند در آینده نزدیک با پیشرانه های هیبریدی شارژی (plug-in) عرضه خواهند شد. در حال حاضر برخی از مدل های مرسدس-AMG مثل CLS53، E53 و GLE 53 با پیشرانه هیبرید نرم به فروش می رسند.

پیشرانه مدل های فوق از یک موتور 6 سیلندر و سیستم 48 ولتی تشکیل شده است. این سیستم 22 اسب بخار قدرت و 249 نیوتن متر گشتاور تولید می کند. اگر چه این مدل ها در مقایسه با نسخه های درون سوز، از مصرف سوخت مناسب تری برخوردار هستند، اما آقای فرانک اورمیر (Frank Overmeyer) مدیر بخش امور مربوط به میزان آلایندگی مرسدس اعتقاد دارد آنها نقشی در استراتژی بلند مدت کمپانی نخواهند داشت.

مرسدس-AMG

آقای اورمیر در این باره گفته:

تمام خودروهای AMG در آینده با پیشرانه های هیبریدی plug-in قابل انتخاب خواهند بود. پیشرانه های هیبرید نرم استراتژی AMG نیستند، زیر کاهش میزان گازهای آلاینده در این پیشرانه ها خیلی کم است.

به گزارش نشریه انگلیسی Autocar مدل های هیبریدی شارژی مرسدس-AMG از نسل سوم سیستم PHEV ژرمن ها بهره خواهند برد. این سیستم اکنون در خودروهایی مثل C کلاس، E کلاس و S کلاس به کار گرفته شده و می تواند 121 اسب بخار قدرت و 440 نیوتن متر گشتاور تولید کند؛ همچنین به لطف این سیستم امکان پیمایش 50 کیلومتر مسافت در حالت تمام الکتریکی وجود دارد.

2018 Mercedes-Benz S-Class

آنطور که اعلام شده در مدل های مزین به نشان AMG سیستم مورد بحث با نام EQ Power+ شناخته خواهد شد و در مقایسه با مدل های عادی مرسدس بنز، از دامنه حرکتی کمتر اما قدرت بیشتر برخوردار خواهد بود.

مدیر بخش امور مربوط به میزان آلایندگی کمپانی مرسدس افزوده:

باتری و موتور الکتریکی، یکسان خواهند بود. شما به صورت لحظه ای بهبود قابل ملاحظه ای را در عملکرد مشاهده خواهید کرد که این امر باعث کاهش برد حرکتی اما تجربه بهتر راننده خواهد شد.

همان باتری، همان قوی محرکه، ولی کاربردی متفاوت. مسافت قابل پیمایش در یک شاسی بلند عادی شاید تا 100 کیلومتر باشد، اما در مدل های AMG این رقم احتمالا به 60 یا 70 کیلومتر کاهش می یابد.

7f11c991-mercedes-amg-c63-coupe-7-768x510

در صورت بهره گیری از این پیشرانه، شاهد مدل هایی بسیار سریع و قدرتمند از اشتوتگارت خواهیم بود. کافیست تصور کنید هاچبکی مثل A کلاس نیروی خود را از یک موتور بنزینی چهار سیلندر به قدرت 400 اسب بخار و یک موتور برقی با 121 اسب بخار قدرت دریافت کند؛ یا موتور 585 اسب بخاری مرسدس AMG G63 با این موتور الکتریکی ترکیب شود. مسلما نتیجه لرزه بر اندام رقبا خواهد انداخت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی