ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اوضاع مالی HTC
تکنولوژی

گزارش مالی جدید HTC منتشر شد؛ پایان ۲۰۱۸ با بهبود نسبی

نمودار عملکرد مالی HTC طی چند سال گذشته همیشه رو به افول بوده و در این مدت سودی را عاید سهامداران نکرده است.ظاهرا سه ماهه پایانی سال ۲۰۱۸ نیز از این قاعده مستثنی نبوده است. ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ | ۱۰:۳۰

نمودار عملکرد مالی HTC طی چند سال گذشته همیشه رو به افول بوده و در این مدت سودی را عاید سهامداران نکرده است.ظاهرا سه ماهه پایانی سال ۲۰۱۸ نیز از این قاعده مستثنی نبوده است.

کمپانی تایوانی با انتشار گزارش مالی ماه های اکتبر، نوامبر و دسامبر ۲۰۱۸ از درآمد کلی ۱۳۲.۷ میلیون دلاری خبر داده که به معنی افزایش ۹.۷ میلیون دلاری سود ناخالص است. با این حال زمانی که هزینه های مربوط به مدیریت مجموعه، تحقیق و توسعه و بودجه محدود بازاریابی در نظر گرفته شوند، نامطلوب بودن اوضاع مالی واضح تر می شود.

کمپانی HTC که زمانی از قدرت ها دنیای موبایل محسوب می شد، برای دومین فصل متوالی متحمل زیان ۹۰.۶ ملیون دلاری شده اما نباید از برخی نکات مثبت غافل شد. این شرکت موفق شده حاشیه سود ناخالص خود را ۸ درصد افزایش دهد که در مقایسه با سال گذشته به شکل چشمگیری بهبود پیدا کرده است. حاشیه سود عملیاتی آنها که از تقسیم سود عملیاتی به فروش بدست می‌آید نیز کمی بهتر شده اما هنوز برابر منفی ۶۸.۷ درصد است.

در نهایت باید گفت عملکرد مالی HTC برای درخشش دوباره راه دور و درازی را پیش رو دارد اما انتظار می رود که در سال آینده با منابع درآمدی جدیدی همراه شود. این شرکت با همکاری چند اپراتور بین المللی در پی عرضه 5G Hub است که می توان آنرا ترکیبی از نمایشگر ۵ اینچی هوشمند با رزولوشن ۱۲۸۰ در ۷۲۰ پیکسل و هات اسپات 5G به شمار آورد.

همچنین HTC در آینده نزدیک سرویس گیمینگ پولی Viveport Infinity VR را ارائه خواهد کرد که امکان دسترسی به ۵۰۰ اپ و بازی را به کاربر می دهد. در کنار این موارد در بهار سال آتی شاهد عرضه نخستین گوشی 5G تایوانی خواهیم بود که احتمال استقبال کاربران از آن کم نخواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Gol pesar
    Gol pesar | ۲۵ اسفند ۱۳۹۷

    جاي خوشحاليه كه اين شركت با اصالت و با قدمت تونسته بهبود پيدا كنه...

    با اين حال بنظرم اچ تي سي ، ال جي و سوني سه شركت با اصالت هستند ، اما نيازمند يك دگرديسي استارآپي هستن تا مجدد با سليقه و قوانين جديد بازار كنار بيان، مشابه آنچه نوكيا با اچ ام دي انجام داد....

مطالب پیشنهادی