ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

بنیانگذار واتس‌اپ: فیسبوک را پاک کنید

همانطور که می‌دانید مهرماه سال ۹۳، فیسبوک با پرداخت ۲۱ میلیارد دلار موفق شد پیامرسان واتس‌اپ را خریداری کند. این مسئله برایان اکتون، یکی از بنیانگذاران این اپلیکیشن را به یک مولتی میلیونر بدل کرد. ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ | ۰۹:۳۰

همانطور که می‌دانید مهرماه سال ۹۳، فیسبوک با پرداخت ۲۱ میلیارد دلار موفق شد پیامرسان واتس‌اپ را خریداری کند. این مسئله برایان اکتون، یکی از بنیانگذاران این اپلیکیشن را به یک مولتی میلیونر بدل کرد. با این حال شاید تصور کنید، او پس از فروش واتس‌اپ، کاری با فیسبوک نداشته باشد اما نمک نشناسی وی پایانی ندارد و بار دیگر در صبحت‌هایش از کاربران درخواست کرده تا برای پاک کردن فیسبوک از گجت‌هایشان اقدام کنند.

پاک کردن فیسبوک

به گزارش نشریه BuzzFeed، دانشگاه استنفورد ایالت کالیفرنیا از بنیانگذار واتس‌اپ درخواست که به عنوان سخنران مهمان در کلاسی به نام علوم کامپیوتری ۱۰۱ شرکت کند و اصول مسئولیت اخلاقی و اجتماعی را به دانشجویان آموزش دهد.

او نیز در ابتدا داستان واتس‌اپ را برای دانشجویان تعریف کرد و پس از آن، دلیل فروش این پیامرسان به فیسبوک را توضیح داد. از نظر او، ۵۰ کارمند واتس‌اپ از این قرارداد سود سرشاری می‌بردند و اگر این قرارداد شکل نمی‌‌گرفت، شاید همه وی را مقصر می‌پنداشتند.

پاک کردن فیسبوک
«در پایان داستان، من کمپانی خود، کاربران و امنیت آنها را فروختم. من سازش را انتخاب کردم و مجبورم هر روز با انتخابم کنار بیایم.»

از طرف دیگر اکتون مجبور بوده که سرمایه‌گذاران را هم راضی کند چرا که او با سهام اندک خود نمی توانسته جلوی امضا شدن این قرار بگیرد. این دو بنیانگذار امیدوار بودند که هر کاربر برای استفاده از این اپلیکیشن مبلغ ناچیزی پرداخت کند تا جلوی فروش آن را به فیسبوک بگیرد چرا که می دانستند فیسبوک قصد دارد از این اپ استفاده تبلیغاتی کند.

این اتفاق بالاخره رخ داد و فیسبوک پس از خرید این پیامرسان، شروع به فروش و به مزایده گذاشتن، تبلیغات بازرگانی در این پیامرسان کرد. مسئله‌ای که منجر به ناراحتی و استعفای بنیانگذاران واتس‌اپ شده است.

پاک کردن فیسبوک
زمانش فرا رسیده، فیسبوک را پاک کنید

به نظر می‌رسد اکتون هنوز دل خوشی از فیسبوک ندارد چرا که در دانشگاه استنفورد مستقیماً به کاربران پیشنهاد کرد برای پاک کردن فیسبوک اقدام کنند چرا که اکنون زمانش فرا رسیده است.

البته این اولین باری نیست که اکتون به صورت علنی، کاربران را به پاک کردن فیسبوک دعوت می‌کند. او تقریباً یک سال پیش نیز پس از رسوایی فیسبوک و سواستفاده کمپانی کمبریج آنالکتیکا از داده‌های ۸۷ میلیون کاربر این شبکه اجتماعی، پستی در فیسبوک منتشر کرد و به کاربران جهان پیشنهاد داد فیسبوک خود را پاک کنند.

چهارشنبه هفته‌ی گذشته نیز دو اپلیکیشن فیسبوک و اینستاگرام مشکل پیدا کردند و از دسترس کاربران خارج شدند. این مسئله موجب شد که ناگهان سه میلیون کاربر به تلگرام اضافه شوند. روز به روز از محبوبیت و اعتبار فیسبوک کم می‌شود و کاربران زیادی این شبکه اجتماعی را ترک می‌کنند. آیا این مسائل می‌تواند برگ آخر پرونده‌ی فیسبوک و اپلیکیشن‌های تحت کنترلش باشد یا اینکه زاکربرگ و تیمش می‌توانند از این مرداب بیرون آیند و بار دیگر بر فراز قله‌های تکنولوژی بایستند؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (8 مورد)
  • Arshaam
    Arshaam | ۲۹ اسفند ۱۳۹۷

    از اینکه واتس اپو اون قیمت فروخته و الان ارزشش بیشتر شده یه جاییش سوخته بیچاره! این حرفا هم به همین خاطره :)))

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی