ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تشخیص چهره
تکنولوژی

ایستگاه مترو چینی از تشخیص چهره برای فروش بلیط استفاده می‌کند

تصور کنید که دیر به ایستگاه قطار رسیده‌اید و اصلاً زمانی برای خرید بلیط یا شارژ کردن بلیط الکترونیک خود ندارید اما جای نگرانی نیست چرا که بلیط به صورت خودکار خریداری شده و نیازی ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ | ۱۸:۳۰

تصور کنید که دیر به ایستگاه قطار رسیده‌اید و اصلاً زمانی برای خرید بلیط یا شارژ کردن بلیط الکترونیک خود ندارید اما جای نگرانی نیست چرا که بلیط به صورت خودکار خریداری شده و نیازی نیست کلاً وقت خود را برای این مسئله تلف کنید. این رویایی است که یک ایستگاه مترو در چین، قصد دارد با کمک نرم افزار و تکنولوژی تشخیص چهره به واقعیت تبدیلش کند.

تشخیص چهره

شاید در نظر بسیاری از افراد چنین سیستمی بیشتر شبیه به مکانیزم قطار‌های آینده باشد اما به گزارش روزنامه  South China Morning Post، ایستگاه متروی محله‌ی فوتیان شهر شنزن چین می‌خواهد سیستم تشخیص چهره را برای پرداخت بلیط آزمایش کند.

۱۲.۵۳ میلیون نفر ساکن این شهر هستند و بسیاری از آنها به وسیله مترو جابجا می‌شوند. علاوه بر این ایستگاه در محله‌ی بسیار شلوغی واقع شده که خرید بلیط را به فرآیند زمان بری بدل کرده است.

تشخیص چهره

نحوه‌ی عملکرد سیستم خرید بلیط مبتنی بر تکنولوژی تشخیص چهره بدین صورت است که هر باجه‌ به یک دوربین و نمایشگر بزرگ مجهز می‌شود تا با قرار گرفتن هر کاربر در مقابلش بتوانند صورت وی را خوانده و پول بلیط را از حساب آن کاربر کسر نماید.

البته پیش از آن کاربر باید روش یا حساب خاصی برای پرداخت معرفی کند و آن را به صورتش لینک کند تا دستگاه پس از احراز هویت چهره‌ای بداند از کدام حساب، مبلغ بلیط را کم کند.

تشخیص چهره

این تکنولوژی از طریق شبکه‌های ارتباطی نسل پنجم یا 5G پشتیبانی می‌شود و سرعت بسیار بالایی دارد. به همین دلیل می‌توان از این فناوری در مقیاسی میلیونی بهره برد و زمان صرف شده برای خرید بلیط را به حداقل برساند.

چند وقتی است که کارشناسان نگران پیشرفت تکنولوژی تشخیص چهره و استفاده‌ی دولت‌ها از آن شده‌اند/ حتی کار به جایی رسیده که مایکروسافت اعلام کرده کاربرد تکنولوژی تشخیص چهره را قانونمند می کند  یا اینکه گوگل فروش تکنولوژی تشخیص چهره خود را متوقف می کند.

تشخیص چهره

چندی پیش گزارش شد تکنولوژی تشخیص چهره‌ی NEC می‌تواند افراد را حتی از پشت سر تشخیص دهد. این مسئله بسیاری از کاربران نگران کرده که در آینده‌ای نزدیک تمامی دولت‌ها و ارگان‌های نظارتی می‌توانند روی عملکرد تک تک آنها نظارت داشته باشند. اتفاقی که هم اکنون به نوعی در چین رخ داده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • LOGANLEGEND
    LOGANLEGEND | ۲۷ اسفند ۱۳۹۷

    آینده جذاب و خطرناکه

مطالب پیشنهادی