ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

واتس‌اپ قابلیت جستجوی تصویر را در پلتفرمش آزمایش می‌کند

نشر اکاذیب از جمله مشکلاتی است که این روزها پیام رسان هایی نظیر واتس‌اپ با آن دست و پنجه نرم می کنند. در همین رابطه نیز البته اقداماتی انجام می شود و حالا خبر رسیده ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ | ۱۳:۳۰

نشر اکاذیب از جمله مشکلاتی است که این روزها پیام رسان هایی نظیر واتس‌اپ با آن دست و پنجه نرم می کنند. در همین رابطه نیز البته اقداماتی انجام می شود و حالا خبر رسیده که این پیام رسان متعلق به فیسبوک تلاش هایش برای مقابله با انتشار اخبار نادرست را افزایش داده و قصد دارد جستجوی تصویر واتس‌اپ را به صورت آزمایشی راه اندازی کند.

جستجوی تصویر واتس‌اپ

به گزارش وبسایت WABetaInfo، آپدیت نسخه‌ی 2.19.73 واتس‌اپ یک قابلیت جدید به نام جستجوی تصویر دارد و کاربر می‌تواند با کلیک روی هر تصویر و انتخاب آن، تصویری مشابه یا یکسان را در اینترنت مشاهده کند.

برای مثال تصور کنید عکسی راجع به اتفاق خاصی برای شما ارسال می‌شود. شما به عنوان کاربر می‌توانید روی این عکس کلیک کرده و گزینه جستجوی تصویر یا search by image را انتخاب نماید. پس از این انتخاب، صفحه‌ی سرچ تصویر گوگل نمایان خواهد شد و تصاویری مشابه با عکس مذکور نمایان می شود و شما می‌توانید با مشاهده آنها و خواندن تگ یا توضیح عکس، به اتفاق رخ داده پی ببرید.

جستجوی تصویر واتس‌اپ

البته قابلیت جستجوی تصویر واتس‌اپ تنها به صورت آزمایشی در اختیار تعداد محدودی از کاربران قرار گرفته و معلوم نیست چه زمانی تمامی کاربران می‌توانند از آن استفاده کنند.

واتس‌اپ چند وقتی است که تلاش‌های زیادی برای مقابله با نشر اکاذیب و حفظ امنیت پلتفرمش انجام داده و این قابلیت نیز در همین راستا اضافه شده است.

جستجوی تصویر واتس‌اپ

برای مثال چند ماه پیش واتس‌اپ نرم افزاری توسعه داد که می‌توانست اکانت‌های جعلی و ربات‌ها را کشف کند. این پیامرسان موفق شده با استفاده از این قابلیت، ماهانه ۲ میلیون حساب کاربری جعلی را از این پلتفرم حذف نماید.

از سوی دیگر یک ماه پیش واتس‌اپ پشتیبانی از قابلیت‌های احراز هویت بایومتریکی را به این اپلیکیشن اضافه کرد و کاربران می‌توانستند برای ورود به این اپلیکیشن از Face ID و Touch ID استفاده کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی