ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

وعده‌های جدید جهرمی؛ وزارت ارتباطات در سال ۹۸ به دنبال چیست؟

محمدجواد آذری جهرمی در یک رشته توییت از برنامه‌های خود برای سال آینده خبر داده و آنها را به هفت بخش تقسیم کرده است؛ مواردی چون اشتغال زایی، گزارش به مردم، دسترسی همگانی، شفاف سازی، ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ | ۱۷:۱۵

محمدجواد آذری جهرمی در یک رشته توییت از برنامه‌های خود برای سال آینده خبر داده و آنها را به هفت بخش تقسیم کرده است؛ مواردی چون اشتغال زایی، گزارش به مردم، دسترسی همگانی، شفاف سازی، پیشرفت صنعت فضایی، محتوای سالم فضای اینترنت و جوان‌گرایی از جمله مسائلی بوده که جهرمی در برنامه سال آینده خود به آنها اشاره کرده است.

وزیر ارتباطات در این توییت‌ها اول از همه به مساله اشتغالزایی اشاره کرده و به نظر می‌رسد موضوع بیکاری جوانان از بزرگترین دغدغه‌های وی باشد:

«طرحی برای ایجاد زیرساخت ده‌هاهزار شغل آماده کردیم. با آموزش، کمک‌های بیمه‌ای‌ و مالیاتی و پیش‌خرید محصولات ایرانی روستایی قرار است کارهای بزرگی انجام دهیم. البته امیدوارم در زمینه بودجه کمک کنند و درگیر بوروکراسی‌ها نشویم.»

وزارت ارتباطات در سال ۹۸

او در ادامه با تاکید بر حق‌الناس و گزارش به مردم، تاکید کرده که وزارت ارتباطات بر این دو اصل همواره پایدار است و نمی‌گذارد که حق مردم در هر مساله‌ای خورده شود. جهرمی با اشاره به مسائلی چون جابجا شدن آرای مردم، پیامک‌های تبلیغاتی مزاحم و حفاظت از حریم شخصی افراد، تاکید کرده که این موارد برای وزارت ارتباطات همیشه مهم خواهد بود.

جهرمی رشد دسترسی همگانی در سال ۹۷ را خوب قلمداد کرده و دستیابی صد در صدی روستاهای کشور به اینترنت نسل چهارم را امری موفق آمیز خوانده است. وزیر ارتباطات این موضوع را دلیل مهاجرت معکوس میخواند و معتقد است بسیاری از مردم دوباره به روستاها بازگشتند. او در ادامه لیست فعالیت‌هایش در سال ۹۸ به شفاف سازی اشاره می‌کند و بیمه سلامت الکترونیک را موضوعی اساسی برای سال آینده می‌داند:

«شفاف‌سازی⁩ برای شما.اژدهای هفت سر و اختاپوس فساد با اجرای دولت‌الکترونیکی⁩ نابود خواهند شد. با اجرای کارت سوخت بانکی و رجیستری موبایل، مانع هزاران میلیارد تومان رانت شدیم. دفترچه بیمه و سلامت الکترونیکی مهمترین برنامه این حوزه در۹۸خواهد بود. اما نیاز است بقیه هم همکاری کنند.»

وزارت ارتباطات در سال ۹۸

پیشرفت صنعت فضایی و پرتاب ماهواره‌ها از جمله دیگر فعالیت‌های وزارت ارتباطات در سال ۹۸ خواهد بود و همچنین دغدغه همیشگی کودک آنلاین جهرمی نیز در این لیست به چشم می‌خورد:

«محتوای سالم، جامعه سالم: زمانی که دیگران بی‌خیالند و به تخریب مشغولند، انصاف است دست روی دست بگذاریم؟ ⁧ #کودک‌آنلاین⁩ و حمایت از تولیدکنندگان محتوای داخلی را ادامه خواهیم داد تا خانواده و نسل آینده سالم و پرنشاطی داشته باشیم.»

وزیر ارتباطات کشورمان در انتهای این لیست به موضوع جوان گرایی اشاره کرده و آن را مسیری برای یک آینده روشن متصور شده است. به گفته جهرمی جوان‌گرایی⁩ به کشور، انگیزه و شجاعت تزریق می‌کند. او با اشاره به انتصاب بیش از ۳۰۰ مدیر جوان وافزایش ۳۰٪ مدیریت بانوان در وزارت ارتباطات، این موارد را کافی نمی‌داند و وعده داده که این آمار در سال آینده بسیار بیشتر شود: «کلید راهگشای اقتصاد در دستان کسب‌وکارهای نوپاست. به یاری خدا سال بعد، سال موفقیت آن‌ها خواهد بود.»

به احتمال زیاد و با توجه به مصاحبه‌های دیگر مقامات مسئول در وزارت ارتباطات، ورود به حوزه نسل پنجم اینترنت همراه و آماده‌سازی زیرساخت‌های این بستر نیز یکی دیگر از هدف‌های این وزارت در سال جدید خواهد بود. ساماندهی دیتای ثابت به ویژه اینترنت ثابت نیز از دیگر موضوعاتی است که «حسین فلاح جوشقانی»، معاون وزیر ارتباطات به آنها در مصاحبه‌های اخیر رسانه‌ای خود اشاره کرده است. شما چه نظری دارید و فکر می‌کنید وزارت ارتباطات در سال آینده باید روی چه موضوعاتی بیشتر تمرکز کند؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • reza rajabi
    reza rajabi | ۲۷ اسفند ۱۳۹۷

    وزیری که فقط حرف می زنه
    مشکلات رجیستری و حل کنه گمرک فایل نفرستاده و گوشی از دسترس خارج میشه!!!
    اپراتورها رو کنترل کنه که حجم دزدی نکنند سر مردم و با طرح های مختلف کلاه نذارند
    رقابت و امکانپذیر کنه
    بیشترین ضرر رو تو افزایش قیمت ها دنیای تکنولوژی خورد
    چقدر رانت گرفتند و چقدر این آدم ادعا زد چقدر خوشبین بودیم الکی بهش
    چقدر خوشم اومد از جلوگیری از تقلب تلویزیونیش
    ولی از خودشون نبود تا الان صد باره پسش زده بودن
    همه طبل تو خالین
    ایران درست نمیشه با این وزرا

  • ilyma13
    ilyma13 | ۲۶ اسفند ۱۳۹۷

    خدا خودش رحم کنه باز این حرف زد...

  • peyman57
    peyman57 | ۲۶ اسفند ۱۳۹۷

    فقط مزخرف تحویل ملت میدن
    دریغ از یک سر سوزن پیشرفت

مطالب پیشنهادی