ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کامت لیک
تکنولوژی

پردازنده‌های اینتل کامت لیک احتمالا ۱۰ هسته‌ای خواهند بود

کارشناسان با تجزیه و تحلیل درایورهای جدید لینوکس اینتل به اطلاعاتی درباره نسل بعدی پردازنده های این شرکت دست یافته اند که از تعبیه ۱۰ هسته پردازشی در آنها خبر می دهد. این پردازنده ها ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ | ۱۰:۳۰

کارشناسان با تجزیه و تحلیل درایورهای جدید لینوکس اینتل به اطلاعاتی درباره نسل بعدی پردازنده های این شرکت دست یافته اند که از تعبیه ۱۰ هسته پردازشی در آنها خبر می دهد. این پردازنده ها که به پلتفرم اس سری کامت لیک (Comet Lake-S) تعلق خواهند داشت از معماری ۱۴ نانومتری مشابه با چیپ های Core i9-9900K بهره می برند اما تعداد هسته های پردازشی آنها از دیگر پردازنده های پلتفرم اس بالاتر خواهد بود.

در لیست درایورهای لینوکس به پردازنده های CML با 10+2 و  8+2 SKU اشاره شده که به ۱۰ هسته پردازشی، گرافیک مجتمع نسل نهم GT2 و معماری نسل چهارم اسکای لیک اشاره دارد. در صورتی که این چیپ ۱۰ هسته ای مثل پردازنده ۸ هسته ای Core i9-9900K در فرکانس بالای ۵ گیگاهرتز اجرا شود؛ با توجه به معماری ۱۴ نانومتری آن احتمالا شاهد مصرف بالای انرژی و تولید حرارت زیادی خواهیم بود. در نتیجه خنک نگه داشتن این هیولا مستلزم استفاده از سیستم های کولینگ مایع پیشرفته است.کامت لیک

بر اساس گزارش های فعلی اینتل در کنار توسعه پردازنده ۱۰ هسته ای برای کامپیوترهای دسکتاپ، چیپ های مخصوص نوت بوک را حداکثر به ۸ هسته مجهز خواهد کرد. پردازنده های نه چندان پر قدرت کامت لیک یو برای نوت بوک های کم مصرف طراحی شده و شامل پردازنده های ۶، ۴ و ۲ هسته ای در کنار گرافیک مجتمع GT2 خواهند بود.

نوت بوک های با قدرت بالاتر به دو مدل کامت لیک اچ با هشت هسته پردازشی و گرافیک مجتمع GT2 یا کامت لیک اچ با ۶ هسته و گرافیک GT2 مجهز خواهند شد.

کمپانی آمریکایی پردازنده های سری کامت لیک را به عنوان رقیب مستقیم مدل های AMD زن ۲ طراحی کرده و طی سال جاری میلادی آنها را روانه بازار خواهد کرد. احتمالا قدرتمندترین پردازنده این سری کمتر از ۵۵۰ دلار قیمت گذاری نخواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی