ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

فریب اپلیکیشن‌هایی با هدف «ارتقا به نسخه‌های جدید اندروید» را نخورید

با وجود اینکه چند ماه از انتشار اندروید 9 یا همان پای می‌گذرد اما همچنان خیلی‌ از گوشی‌ها مجهز به نسخه‌های قدیمی این سیستم عامل هستند. تا زمانی هم که خود گوگل و سازندگان پشتیبانی ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ | ۱۴:۰۰

با وجود اینکه چند ماه از انتشار اندروید 9 یا همان پای می‌گذرد اما همچنان خیلی‌ از گوشی‌ها مجهز به نسخه‌های قدیمی این سیستم عامل هستند. تا زمانی هم که خود گوگل و سازندگان پشتیبانی از اندرویدهای جدید را به دیوایس‌ها نیاورند، راهی وجود ندارد تا سریع‌تر بتوان این نسخه‌های آزمایشی را دریافت کرد.

همین مسئله فرصتی را برای بعضی توسعه‌دهندگان به وجود آورده تا کاربران اندرویدی را به دام خود بیاندازند. به تازگی تعداد اپلیکیشن تقلبی در گوگل پلی دیده شده که در ظاهر به کاربران اجازه می‌دهد تا سیستم عامل خود را به اندروید 9 بروزرسانی کنند، چیزی که غیرممکن است.

برای دریافت آپدیت جدید اندروید یا باید به نمایندگی فروش بروید یا از ایمیج کارخانه و OTA برای اسمارت فون استفاده کنید یا با رفتن به تنظیمات خود گوشی آن را بگیرید. اینکه یک اپلیکیشن گوگل پلی، آن هم توسط توسعه‌دهندگان شخص ثالث، بتواند چنین کاری را انجام بدهد منطقی نیست.

آپدیت اندروید 9

با این حال خیلی از کاربران اندروید از این قضیه اطلاع ندارند و اگر عبارت «update to Android» را جستجو کنند، به اپ‌های تقلبی برمی‌خورند که در ظاهر هدف‌شان دانلود آپدیت جدید سیستم عامل است اما در حقیقت کارهای دیگری انجام می‌دهند. در خوشبینانه‌ترین حالت این اپلیکیشن‌ها می‌توانند تبلیغاتی باشند اما اگر قضیه جدی‌تر بشود، احتمال حضور بدافزارها هم هست.

اتفاقی که بار دیگر ناتوانی گوگل در تشخیص خودکار اپلیکیشن‌ها را نشان می‌دهد. خیلی از اپلیکیشن‌های تقبلی معمولا ذات حقیقی‌شان را پشت یک سری فعالیت‌های عرف و قابل باور پنهان می‌کنند اما این اپ‌ها از همان ابتدا چیزی را ارائه می‌دهند که غیر ممکن است. از طرفی اگر چنین چیز ساده‌ای بتواند از Google Play Protect عبور کند، این سیستم با تمام همچنان جای کار زیادی دارد.

بد نیست بدانید آخرین گزارشات نشان می‌دهند که تاکنون نیم میلیارد کاربر دیوایس‌های اندرویدی در دام بدافزارها افتاده‌اند. چند روز پیش هم پستی در وبلاگ گوگل منتشر شد که براساس آن، گوگل جلوی انتشار یک میلیون اپلیکیشن که مشکلات امنیتی داشته‌اند را گرفته‌ است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Bardia Ath
    Bardia Ath | ۲۷ اسفند ۱۳۹۷

    گوگل از نظر امنیتی همچنان ضعیفه
    باید تمام برنامه های ایرانی از جمله سروش؛بله ؛ آی گپ و غیره رو حذف کنه اینها مخرب و جاسوسی هستند به همین دیجیاتو هم نباید اعتماد کرد چرا ک اگر درخواستی صورت بگیره قطعا اطلاعات کاربران رو میفروشه

    • herogame
      herogame | ۲۷ اسفند ۱۳۹۷

      دقیقا دوست عزیز، کلا سرویس های بومی به همین صورت هست و نباید اعتماد کرد تا وقتی این قوانین عقب افتاده گونی و زور و شمشیر و زندان هست

مطالب پیشنهادی