ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

استنفورد به نگرانی ها در مورد پایشگر ضربان قلب اپل واچ پایان داد

آذر ماه سال ۹۶ دانشگاه استنفورد اعلام کرد که با همکاری اپل یک پروژه تحقیقاتی به نام Apple Heart Study را به راه انداخته. اپل به طور کامل سرمایه لازم برای این پروژه را در ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ | ۱۲:۰۰

آذر ماه سال ۹۶ دانشگاه استنفورد اعلام کرد که با همکاری اپل یک پروژه تحقیقاتی به نام Apple Heart Study را به راه انداخته. اپل به طور کامل سرمایه لازم برای این پروژه را در اختیار دانشگاه استنفورد قرار داده و آنها نیز توانستند در این تحقیقات از ویژگی سلامتی اپل واچ ‌این شرکت بهره لازم را ببرند. حال تیم تحقیقاتی مذکور نتایج این تحقیق را به صورت رسمی منتشر کرده است.

ویژگی سلامتی اپل واچ

در پروژه Apple Heart Study یا بررسی قلبی اپل، بیش از ۴۱۹ هزار نفر شرکت کننده از سراسر ۵۰ ایالت‌های مختلف آمریکا شرکت کردند و همین مسئله موجب شد که روند نمونه برداری این تحقیقات ۸ ماه کامل طول بکشد.

بر اساس نتایج این تحقیقات، تنها نیم درصد از داوطلبین در طول این پروژه، بی نظمی‌های ضربان قلب را تجربه کردند و همین ۲۰۰۰ نفر اعلاناتی در اینباره روی اپل واچ هایشان نقش بسته است.

محققان باور دارند که این مسئله می‌تواند یافته‌ی مهمی باشد چرا که پیش از این تصور می‌شد سیستم جدید سنجش ضربان قلب اپل واچ، ممکن است در طول روز چندین بار به صدا درآید و بیش از حد به کاربر درباره تغییرات ضربان قلبش هشدار دهد.

بر اساس همین پروژه کاربرانی که بی نظمی‌های ضربان قلب را تجربه کرده بودند به دکتر مراجعه کردند تا با قرار گرفتن پچ الکتروکاردیوگرام روی بدنشان، بررسی بیشتری صورت گیرد. ضربان قلب این فراد برای یک هفته ضبط شد تا پس از بررسی آنها، درمان‌های موردنیازشان انتخاب شود.

ویژگی سلامتی اپل واچ

در واقع این تحقیقات به نوعی یک پروژه تبلیغاتی برای اپل واچ و دیگر پوشیدنی‌ها محسوب می‌شود. یافته‌های این بررسی نشان می‌دهد که ویژگی سلامتی اپل واچ و دیگر پوشیدنی های هوشمند کارایی مطمئنی دارند و کاربر می‌تواند برای نظارت بر سلامت خود روی آنها حساب کند.

البته بسیاری از کارشناسان حوزه بهداشت و سلامتی مدعی شده‌اند که نگران کردن کاربران با ارائه دیتای همیشگی درباره‌ی سلامت‌ آنها چندان اتفاق خوشایندی نیست و ممکن است مشکلاتی برای کاربر و سیستم های مراقبت بهداشتی ایجاد کند.

اپل که از این نگرانی مطلع است هنگام عرضه اپل واچ 4 با قابلیت سنجش ضربان قلب ویژه آن، اعلام کرد که از این ویژگی‌ها نمی توان به عنوان یک ابزار تشخیص پزشکی مطمئن استفاده کرد.

کمپانی کوپرتیونی معتقد است که ویژگی سلامتی اپل واچ تنها وظیفه هشدار به کاربر را برعهده دارد و پس از آن کاربر باید سراغ یک دکتر مختصص برود تا مشکل بوجود آمده را چک کند چرا که هیچ چیزی نمی تواند جای معاینه دقیق یک پزشک را بگیرد.

البته تا به حال گزارشات زیادی درباره‌ی نجات جان انسان‌ها توسط اپل واچ منتشر شده و اثبات شده که ساعت هوشمند کمپانی کوپرتینویی می تواند وظیفه یک ابر قهرمان را ایفا کند. برای اینکه از این گزارشات باخبر شوید می توانید به مطالب زیر سری بزنید؛

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • zribar
    zribar | ۲۷ اسفند ۱۳۹۷

    اپل میاد به بدترین شکل ممکن با ایرانیها برخورد میکنه اونوقت دیجیاتو براش رپورتاژ آگهی میاد
    یه جشن موفقیت هم براشون بگیرید بد نیست
    خود اپل و استفورد انتظار اینو نداشتن تحقیقات مشترکشون به این صورت تبدیل به آگهی تبلیغاتی بشه

    • آریا
      آریا | ۲۷ اسفند ۱۳۹۷

      یعنی الآن گوگل و آمازون و کمپانیهای آنتی ویروس و بسیاری از کمپانیهای سخت افزاری و نرم افزاری خارجی که سرویسهای بدرد بخورشون مثل Firebase،
      Amazon Web Services(AWS) و... رو برای ایرانیها بستن در حال احترام به ایرانی ها هستن! حتی بسیاری از اپهای استور گوگل با ip ایران در دسترس نیست
      ما داریم به چوب نفهمی یه عده میسوزیم
      اپ استور و سایر سرویسهای اپل مثل AppleMusic، icloud و... با ip ایران کار میکنه و مشکلی نداره

    • امین قیاسی
      امین قیاسی | ۲۸ اسفند ۱۳۹۷

      چه رپورتاژی کاربر عزیز! خبر شروع تحقیقات رو کار کردیم و پس از اون نتیجه‌اش رو هم اعلام کردیم! الان اگه پوشیدنی قوی‌تر و ساعت هوشمند بهتری سراغ دارین بفرمایین که ما خبرهای اون رو کاور کنیم! اینکه اپل با همکاری یه دانشگاه برای اثبات توانایی ساعتش تحقیقات کرده، چطور رپورتاژ آگهی محسوب می‌شه!!!!؟؟؟؟

  • Mostafa Mohammadzadeh
    Mostafa Mohammadzadeh | ۲۷ اسفند ۱۳۹۷

    ?

مطالب پیشنهادی