ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

تجربه حس سوپرمن با کمک هواپیمای کنترلی و عینک واقعیت مجازی [تماشا کنید]

راندن هواپیمایی کنترلی در سرعت بالا کار آسانی نیست و به همین منظور کاربران برای کنترل کردن وسایل نقلیه با سرعت ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت، از عینک های واقعیت مجازی بهره ببرند تا دید اول ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ | ۰۸:۳۰

راندن هواپیمایی کنترلی در سرعت بالا کار آسانی نیست و به همین منظور کاربران برای کنترل کردن وسایل نقلیه با سرعت ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت، از عینک های واقعیت مجازی بهره ببرند تا دید اول شخص پیدا کنند و بتوانند بهتر هدایتش کنند. حال یک کاربر موفق شده با استفاده از یک هواپیمای کنترلی ویژه، سرعت را به ۴۲۶ کیلومتر بر ساعت برساند و به لطف عینک واقعیت مجازی، حس سوپرمن را تجربه کند.

این یوتیوبر که نام کاربری Omegoolibird را برای خود انتخاب کرده از بدنه‌ی Vasamodel Fusion استفاده کرده و پروانه‌ی گردان را بجای جلوی هواپیما در عقب آن قرار داده است.

در این هواپیما از یک موتور الکتریکی  Leopard 3674 X2 استفاده شده که می‌تواند سرعت دورانی ۳۵ هزار دور بر دقیقه را فراهم کند. شاید تصور کنید چنین قدرتی به آسانی بدنه‌ی هواپیما را خرد می‌کند اما بدنه‌ مخصوص Vasamodel Fusion برای تحمل چنین سرعت هایی طراحی شده و می‌تواند به حرکت ادامه دهد.

تنها مشکل این وسیله نقلیه، صدای زیاد موتور آن است که حتی در ویدیو نیز به وضوح شنیده می‌شود. با مشاهده این ویدیو شاید تصور کنید که این مدل سریعترین هواپیمای کنترلی جهان به شمار می رود اما برخی کاربران موفق شده اند با مدل‌های آزمایشی به سرعتی معادل ۸۰۰ کیلومتر بر ساعت هم برسند.

با این وجود، استفاده از عینک های واقعیت مجازی و پیدا کردن دید اول شخص از این هواپیما‌، تجربه نابی برای کاربر به ارمغان می آورد و فرد در غالب سوپرمن فرو می‌رود. کاربران با استفاده از این ترکیب می‌توانند پرواز ایمن و بی خطر را تجربه کنند و حس خلبانی بر فراز آسمان را داشته باشند، بدون اینکه لازم باشد چندین ماه کلاس بروند تا بتوانند مجوز خلبانی در آسمان را کسب کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • aliresa
    aliresa | ۲۷ اسفند ۱۳۹۷

    ۸۰۰ کیلومتر؟؟؟؟؟؟ :|

    • امین قیاسی
      امین قیاسی | ۲۸ اسفند ۱۳۹۷

      والا منم شک کردم و چند بار واحد رو تبدیل کردم اما طبق مطلب باید گفت که سریعترین هواپیمای کنترلی ۸۰۰ بر ساعت سرعت داره!!!

مطالب پیشنهادی