ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ربات MIT نحوه درست جابجا کردن اشیا را به خودش می‌آموزد [تماشا کنید]

آزمایشگاه هوش مصنوعی و علوم کامپیوتر MIT سیستم جدیدی بر مبنای هوش مصنوعی توسعه داده که ربات‌ها می‌توانند با استفاده از آن هر جسمی را از روی زمین بلند کنند و آن را به صورت ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۲۸ اسفند ۱۳۹۷ | ۰۸:۳۰

آزمایشگاه هوش مصنوعی و علوم کامپیوتر MIT سیستم جدیدی بر مبنای هوش مصنوعی توسعه داده که ربات‌ها می‌توانند با استفاده از آن هر جسمی را از روی زمین بلند کنند و آن را به صورت مرتب در محل مشخصی قرار دهند. جالب اینجاست ربات‌ها با استفاده از این سیستم  می‌توانند اجسامی که تا به حال ندیده‌اند را بررسی کرده و بهترین روش برای بلند کردن و قرار دادن آنها را پیدا کنند.

تا به حال علیرغم پیشرفت روزافزون تکنولوژی، بسیاری از ربات‌ها باید برای بلند کردن هر جسم به خصوص دوباره برنامه ریزی بشوند تا بتوانند روش درستی برای این اقدام بکار ببرند. حال متخصصین علم رباتیک به لطف هوش مصنوعی توانسته‌اند تکنولوژی مفیدی توسعه دهند که ربات MIT می‌تواند با کمک آن بهترین روش برای بلند کردن یا قرار دادن یک شئ به خصوص را فراگیرند.

این سیستم که توسط آزمایشگاه هوش مصنوعی و علوم کامپیوتر MIT یا CSAIL طراحی شده، kPAM نام دارد و نحوه عملکردش بدین شکل است که با مشاهده جسم جدید، یک نقشه‌راه بصری برای آن می‌سازد و نقاط کلید سه بعدی آن را مشخص می‌کند. پس از آن بر اساس همین نقاط کلیدی سه بعدی، بهترین راهکار را از میان چندین روش‌ ذخیره شده انتخاب کرده و بکار می‌بندد.

ربات MIT

CSAIL مدعی شده که سیستم kPAM از تکنولوژی‌های مشابه بسیار دقیقتر بوده چرا که می‌تواند پس از شناسایی مختصات یک جسم، تخمین بزند چه کاری می‌تواند با آن انجام بدهد.

برای مثال اگر این ربات MIT یک ماگ و دسته‌ی آن را تشخیص بدهد می‌تواند از همان دسته برای بلند کردن ماگ استفاده کند و آن را در جای مناسبش قرار بدهد.

ربات MIT

محققان امیدوارند سیستم‌های موجود را به قدری توسعه دهند که ماشین‌ها بتوانند به لطف kPAM فعالیت‌های بیشتری نظیر خالی کردن ماشین ظرف شویی یا تمیز کردن آشپزخانه را انجام دهند تا خانه‌داران بتوانند به زندگی خود برسند.

 

تماشا کنید: این دست رباتیک خودش کار با اجسام را یاد می گیرد [تماشا کنید]

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی