ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

دستبند الکترونیک
تکنولوژی

زنان زندانی به‌جای زندان با دستبند‌ الکترونیک در کنار خانواده می‌مانند

چندی پیش «معصومه ابتکار» معاون رئيس جمهور در امور زنان و خانواده خبر از منعقد شدن تفاهم‌نامه‌ای با معاونت پیشگیری از جرم قوه قضائیه داد که طبق آن زنان زندانی واجد شرایط از دستبندهای الکترونیک ...

پگاه طوسی
نوشته شده توسط پگاه طوسی | ۲۸ اسفند ۱۳۹۷ | ۱۳:۰۰

چندی پیش «معصومه ابتکار» معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده خبر از منعقد شدن تفاهم‌نامه‌ای با معاونت پیشگیری از جرم قوه قضائیه داد که طبق آن زنان زندانی واجد شرایط از دستبندهای الکترونیک استفاده می‌کنند تا دوران محکومیت خود را در کنار خانواده سپری کنند.

به گفته معاون زنان و خانواده ریاست جمهوری اجرای این رای برای زندانیانی که جرم‌های سنگین دارند قابل اجرا نیست. ابتکار در مورد تامین هزینه‌ خرید دستبند الکترونیک به ایلنا گفت:

«معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری اعلام آمادگی کرده است که در تامین بخشی از هزینه‌ها و تهیه دستبندهای الکترونیک برای مادرانی که احکام آنها به گونه‌ای است که می‌توانند از این رای استفاده کنند، کمک کنیم تا این مادران در خانه و در کنار بچه‌هایشان در منزل بوده و از طریق این دستبندهای الکترونیک تحت مراقبت باشند. به زودی نیز تفاهم نامه‌ای در ارتباط با این موضوع با معاونت پیشگیری از وقوع جرم در قوه قضاییه امضا خواهیم کرد. بررسی‌های ما نشان داده که این موضوع می‌تواند بخشی از مشکلات این خانواده‌ها را برطرف کند، البته نحوه اجرای آن نیز بسیار اهمیت دارد.»

 

دستبند الکترونیک

طرح مراقبت الکترونیک و یا دستبند الکترونیک برای زندانیان به منظور سپری کردن دوران محکومیت در خارج از زندان موضوعی است که از چند سال قبل در حال بررسی است. «حمید شهریاری» معاون رئیس قوه قضاییه در این مورد گفته بود: «طرح مراقبت الکترونیک و یا دستبند الکترونیک به‌صورت آزمایشی در تهران در حال انجام است که دستگاه‌های استفاده شده، نمونه‌های بومی‌سازی شده این وسایل هستند اما برای همگانی شدن آن نیاز به امضای آیین‌نامه مربوطه توسط رئیس قوه قضاییه است.»

گفتنی‌ست دستبندها و پابندهای الکترونیکی این قابلیت را دارند که فرد را در موقعیت‌های مختلف رصد و ردیابی کنند و همچنین با اتصال به سیستم موقعیت‌یاب یا همان GPS، موقعیت افراد را به‌صورت آنلاین نمایش دهند و در صورت خارج شدن فرد از محدوده تعیین‌شده یا جدا شدن دستگاه از زندانی این موارد را اطلاع دهند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • مجید
    مجید | ۲۸ اسفند ۱۳۹۷

    معصومه ابتکار=کاسب تحریم

  • Ali King
    Ali King | ۲۸ اسفند ۱۳۹۷

    چرا مردان نباید کنار خانواده باشند؟
    #خشونت_علیه_مردان_را_متوقف_کنید

  • آریا
    آریا | ۲۸ اسفند ۱۳۹۷

    سفارت نورد معروف . یکی باید به خودت دستبند و پا بند بزنه.?

    • herogame
      herogame | ۲۸ اسفند ۱۳۹۷

      واقعا ببین کی به کی میخواد دستبند بزنه

مطالب پیشنهادی