ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

هدست واقعیت مجازی مستقل کوالکام به زودی معرفی می شود

در کنفرانس بین المللی توسعه دهندگان بازی یا Game Developers Conference امسال، کوالکام قصد دارد از هدست واقعیت مجازی جدیدی رونمایی کند که یک هدست بی سیم مستقل از موبایل است و کاربر می‌تواند آن را به یک کامپیوتر خانگی ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۲۸ اسفند ۱۳۹۷ | ۱۸:۳۰

در کنفرانس بین المللی توسعه دهندگان بازی یا Game Developers Conference امسال، کوالکام قصد دارد از هدست واقعیت مجازی جدیدی رونمایی کند که یک هدست بی سیم مستقل از موبایل است و کاربر می‌تواند آن را به یک کامپیوتر خانگی نیز متصل کند. به گزارش Cnet هدست واقعیت مجازی کوالکام تا پایان سال ۲۰۱۹ میلادی در بازار کشور‌های آسیایی عرضه خواهد شد.

هدست واقعیت مجازی کوالکام

بیشتر هدست‌های واقعیت مجازی به کاربر اجازه نمی دهند که آن را به کامپیوتر‌های خانگی متصل کند و از بازی‌های بیشتر لذت ببرد اما کوالکام با طراحی مرجع جدید خود به نام Boundless XR، این امکان را فراهم کرده است.

طراحی مرجع جدید هدست واقعیت مجازی کوالکام یا همان Boundless XR می‌تواند با تکیه بر سخت افزار خود می‌تواند به عنوان یک هدست واقعیت مجازی مستقل با شش درجه آزادی عمل کند. علاوه بر این کاربر می تواند با یک اتصال ۶۰ گیگاهرتزی، هدست واقعیت مجازی کوالکام را به کامپیوتر خانگی متصل کند.

هدست واقعیت مجازی کوالکام

کوالکام مدعی شده که این گجت نرخ تاخیر پایین‌تر از ۱۶ میلی ثانیه دارد و به لطف چیپست اسنپدراگون ۸۴۵ بکار رفته در آن، هنگام اتصال به کامپیوتر خانگی می‌تواند به پردازش تکنولوژی واقعیت مجازی بپردازد. این مسئله موجب می‌شود که قسمتی از بار پردازشی از روی PC برداشته شود اما هنوز میزان آن مشخص نشده.

کوالکام اعلام کرده که کاربر برای استفاده از این هدست، باید یک کامپیوتر خانگی یا کنسول را انتخاب نماید که از وای فای 802.11ad پشتیبانی می‌کند و نرم افزار کوالکام روی آن نصب شده است. بازی‌های قبلی نیز بدون نیاز به بروز رسانی جدید از این هدست پشتیبانی می‌کنند و کاربر بدون مشکل می‌تواند از آنها لذت ببرد.

هدست واقعیت مجازی کوالکام

کوالکام تا به حال طراحی مرجع واقعیت مجازی زیادی به ثبت رسانده اما تا به حال تنها چند شرکت نظیر HTC، لنوو و فیسبوک سراغ آن رفته‌اند چرا که بسیاری از تولید کنندگان ترجیح می دهند کسب و کار خود را به تولید تلفن هوشمند و تبلت محدود کنند.

با این حال گفته شده هدست‌های واقعیت مجازی Pico Neo2 و HTC Vive قرار است از طراحی مرجع جدید کوالکام پشتیبانی کنند. هنوز مشخص نیست که هدست واقعیت مجازی کوالکام اصلاً به بازار عرضه می‌شود یا خیر اما اگر این اتفاق بیفتد به نظر می‌رسد بازار بازی‌های مبتنی بر واقعیت مجازی کمی رونق بگیرد.

 

تماشا کنید: استیون اسپیلبرگ در پشت صحنه‌ Ready Player One با هدست HTC Vive

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی