ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

GauGAN
تکنولوژی

رونمایی انویدیا از GauGAN؛ نرم افزار نقاشی عصر هوش‌مصنوعی [تماشا کنید]

واحد تحقیقاتی انویدیا امروز از سیستم هوش مصنوعی GauGAN رونمایی کرد که با تکیه بر «شبکه عصبی عمیق مولد» مناظری بسیار واقعی را تولید می کند که هرگز وجود خارجی نداشته اند. کاربران با استفاده از ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۲۸ اسفند ۱۳۹۷ | ۱۱:۵۱

واحد تحقیقاتی انویدیا امروز از سیستم هوش مصنوعی GauGAN رونمایی کرد که با تکیه بر «شبکه عصبی عمیق مولد» مناظری بسیار واقعی را تولید می کند که هرگز وجود خارجی نداشته اند.

کاربران با استفاده از این نرم افزار تنها چند کلیک با خلق یک تصویر واقع گرایانه فاصله دارند. کافی است چند خط را در آن رسم کنید تا بر اساس شی به کار رفته منظره ای ترسیم شود؛ به عبارت دیگر به مایکروسافت پینت عصر هوش مصنوعی خوش آمدید.

GauGAN بر اساس سیستم Pix2Pix ساخته شده و محققان با تغذیه یک میلیون عکس از سایت Flickr آنرا آموزش داده اند. این الگوریتم قدرتمند قادر به درک روابط بین ۱۸۰ شی مختلف از جمله برف، درخت، آب، گل، بیشه، تپه و کوه است.

درک این رابطه بدین معنی است که در صورت قرار داشتن درخت در کنار آب باید بازتاب تصویر آن هم تولید شود یا در صورت وجود برف نباید درختان برگی داشته باشند.

GauGAN برای تشخیص مکان اشیا از یک نقشه بخش بندی استفاده می کند. این نرم افزار از سه بخش انتخاب اشیا، قلم و خودکار تشکیل شده است. پس از انتخاب شی در قسمت پایین کافی است با ترسیم یک خط یا شکل مکان آنرا در تصویر مشخص کنید تا نرم افزار در کسری از ثانیه آنرا مثل یک نقاش حرفه ای به تصویر بکشد.GauGAN

GauGAN جدیدترین سیستم هوش مصنوعی انویدیا است که بر اساس ترکیب تصاویر و اولویت های کاربر، خروجی های جدید تولید می کند. پیش تر شاهد استفاده از سیستمی مشابه برای تولید تصاویر افرادی بودیم که تا کنون هرگز وجود خارجی نداشته اند.

این شرکت همچنین سایت Playground را راه اندازی کرده که به کاربران اجازه می دهد تعدادی از شبکه های عصبی انویدیا نظیر GauGAN را تست و بررسی کرده و با استفاده از آن به تولید تصاویر جدید و واقع گرایانه دست بزنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Unconventional_NyTro
    Unconventional_NyTro | ۲۸ اسفند ۱۳۹۷

    سلام

    با این دیگه هر نقطه چینی پا میشه میگه من هنرمندم?
    بنظرم کارشون بیخود بوده کاش اینگارو برای بازی سازها انجام می دادن نه برای نقاش ها

  • rahim_۱
    rahim_۱ | ۲۸ اسفند ۱۳۹۷

    ?

مطالب پیشنهادی