ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

شرایط نوروزی حمل خودرو با قطار اعلام شد + جدول هزینه

حمل خودرو با قطار، از آن دسته امکاناتی است که سفر با قطار را از سایر انواع سفر متمایز می‌کند. تصورش را بکنید، سوار قطار می‌شوید و تا خود مقصد استراحت می‌کنید، کتاب می‌خوانید یا ...

غزاله زاهدی
نوشته شده توسط غزاله زاهدی | ۲۸ اسفند ۱۳۹۷ | ۱۸:۴۵

حمل خودرو با قطار، از آن دسته امکاناتی است که سفر با قطار را از سایر انواع سفر متمایز می‌کند. تصورش را بکنید، سوار قطار می‌شوید و تا خود مقصد استراحت می‌کنید، کتاب می‌خوانید یا به تماشای طبیعت مشغول می‌شوید. نه نگرانی شرایط سفر با هواپیما را دارید و نه خستگی رانندگی با خودرو را به جان می خرید.
شرکت‌های حمل ‌و نقل ریلی همه روزه خدمتی را به مسافران ارائه می‌دهند که در ایام نوروز پیش از پیش باید مورد توجه هموطنان قرار گیرد و آن هم جابه‌جایی خودرو به وسیله ریل است به این معنی که ماشین‌ها را سوار واگن‌های خودرو بر می‌کنند و در مقصد به صاحب آن تحویل می‌دهند.
حتی اگر بخواهید با هواپیما سفر کنید، باز هم می‌توانید خودرو خود را با قطار به مقصد بفرستید. به این ترتیب با خرید بلیط حمل خودرو با قطار سفرتان با آرامش و آسایش کامل خواهد بود.
واگن‌های ماشین بر شرکت‌های حمل ‌و نقل ریلی دو طبقه بوده و گنجایشی بین ۱۰ تا ۱۲ ماشین را دارند. البته همه مسیرهای ریلی امکان حمل خودرو با قطار را نداشته، ولی تعدادی از شهرهای بزرگ در لیست راه آهن هستند که این امکان را دارند.
مهم‌ترین شرطی که باید مسافران مدنظر داشته باشند این است که ارتفاع ماشین باید کمتر از ۱۵۸ سانتی‌متر و عرض آن تا ۱۸۰ سانتی‌متر باشد.

بلیت حمل خودرو با قطار مانند بلیت معمولی قطار است؛ در صورتی که گم شود، طبق مقررات می‌توانید بلیت المثنی دریافت کنید.
بعد از این توضیحات اولین مسئله‌ای که به ذهن خطور خواهد کرد این است که باید برای فرستادن ماشین به مقصد مورد نظر از چه طریق بلیت خریداری کرد برای این منظور دو حالت متبادر است یک اینکه می‌توانید به دفترهای فروش بلیت سر بزنید یا به صورت آنلاین بلیت خرید داری کند که برای این امر کافی است به سایت شرکت رجا raja.ir رفته و بلیت ارسال ماشین را باز مبدأ به مقصد مورد نظر تهیه کنید.
به هر صورت باید یادآور شد که بلیت حمل خودرو باید نهایتاً تا ۳ ساعت مانده به زمان حرکت قطار خریداری شده باشد و حق بیمه خودرو که وابسته با ارزش ریالی ماشین است به همراه قیمت بلیت پرداخت شده باشد. همچنین اگر قرار است مسافر شخصاً ماشین را تحویل راه ‎آهن دهد بلیت را به اسم فرد مورد نظر تهیه کرده و حتماً مدارک شناسایی و سند و کارت ماشین معتبر برای تحویل خودرو همراه مسافر باشد و فراموش نباید کرد که یک ساعت قبل از زمان حرکت قطار، ماشین باید به انبار تحویل داده شود.
چنانچه خودروی شما گذر موقت باشد، در صورتی بلیط حمل خودرو صادر خواهد شد که زمان مجوز عبور آن به پایان نرسیده باشد.
اگر هم ماشین شما، هنوز شماره نشده باشد، باید برگه فروش را با خود به همراه داشته باشید. برای چنین ماشین‌های، شش رقم پایانی شماره شاسی ثبت می‌شود. (به جای شماره پلاک)
همچنین اگر ماشین به سازمانی تعلق دارد، باید برگه معرفی سازمان ارائه شده در صورتی که ماشین گذر موقت باشد، اگر زمان مجوز عبورش تمام نشده، تحویل گرفته می‌شود علاوه بر آن ماشین تصادفی یا معیوب با قطار جابه جا نشده و فقط ماشین سالم و روشن تحویل گرفته می‌شود.

حمل خودرو با قطار

لازم به ذکر است که باید دقت کرد که مقدار بنزینی که در باک ماشین باقی‌مانده، از یک چهارم باک کمتر باشد علاوه بر آن سر باتری ماشین‌ها در مبدأ جدا به خاطر موارد ایمنی جدا شده و در شهر مقصد دوباره نصب می‌شوند.
اگر وسیله‌ای به جز جک و زاپاس در خودروی شما باشد، شرکت ریلی هیچ مسئولیتی در حفظ آن ندارد. به همین علت هنگام پذیرش، انبار خودروی شما را بررسی می‌کند و هیچ بار و وسیله اضافی در خودرو را نمی‌پذیرد.
پس از طی مسیر و رسیدن خودرو به مقصد مورد نظر تا ۲۴ ساعت از زمان رسیدن ماشین به مقصد، پارکینگ رایگان است. اگر در این فاصله ماشین تحویل گرفته نشود تا ۵ روز بعد هر روز ۱۵ هزار تومان هزینه پارکینگ اضافه خواهد شد و از روز پنجم به بعد، هزینه ی پارکینگ به روزانه ۲۰ هزار تومان افزایش خواهد یافت.
خودرو را فقط شخصی می‌تواند تحویل بگیرد که در بارنامه حمل خودرو به عنوان تحویل گیرنده معرفی شده است. در غیر این صورت خودرو تحویل داده نمی‌شود. طبیعتا فرد معرفی شده برای تحویل گرفتن خودرو باید کارت شناسایی معتبر ارائه دهد.
در صورت تغییر برنامه امکان استرداد بلیت نیز وجود داشته ولی با توجه به این که چقدر تا زمان حرکت باقی مانده مبلغ استرداد متغیر است و باید به قوانین درج ‌شده روی بلیت توجه کرد.
هزینه‌های بلیط حمل خودرو با قطار به مقاصد مختلف از طریق ریل برای ایام نوروز به شرح ذیل است:

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی