ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

بازگشت بد افزار میرای با هدف آلوده کردن اینترنت اشیا و تلویزیون های هوشمند

سال گذشته بود که خبر فراگیر شدن بات نت میرای در دیجیاتو منتشر شد و حالا اخبار جدید حاکی از بازگشت این بدافزار مخرب و استفاده از آن برای حمله به دیوایس های متصل به ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۲۹ اسفند ۱۳۹۷ | ۱۶:۰۰

سال گذشته بود که خبر فراگیر شدن بات نت میرای در دیجیاتو منتشر شد و حالا اخبار جدید حاکی از بازگشت این بدافزار مخرب و استفاده از آن برای حمله به دیوایس های متصل به اینترنت اشیا هستند.

به گزارش محققان Palo Alto که اوایل سال جاری میلادی رشته جدیدی از بات نت میرای را کشف کرده بودند، در حال حاضر این بدافزار در حال فراگیر شدن مجدد بوده و این بار تلویزیون های هوشمند و سیستم های تبلیغاتی شهری را مورد حمله قرار داده است.

توسعه دهندگان بات نت میرای زمان زیادی را صرف ارتقای بدافزار خود کرده اند و حالا با افزایش نفوذپذیری های مورد استفاده به 27 عدد، 11 نفوذپذیری جدید را هم به موارد قبلی اضافه نموده اند.

میرای

علاوه بر افزایش تعداد رخنه های مورد استفاده، فهرست نام کاربری و گذرواژه های داخلی میرای نیز مورد ارتقا قرار گرفته تا نفوذ این بات نت به دستگاه هایی که از پسوردهای ساده و دم دستی استفاده می کنند، راحت تر شود. به گزارش پالو آلتو، حداقل چهار ترکیب یوزرنیم-پسورد جدید به بانک اطلاعاتی میرای اضافه شده است.

بدافزار میرای سال گذشته منجر به قطعی موقتی اینترنت در ایالات متحده شده بود

همان طور که اشاره شد، نسخه جدید بدافزار مورد بحث با تأکید بر نفوذ به شبکه های اینترنت اشیا توسعه یافته و با استفاده از رخنه های موجود در پروتکل تلنت و پسوردهای ساده، به این ابزارها نفوذ می کند. با این حال بسیاری از تولیدکنندگان همچنان به تنظیم اطلاعات امنیتی قدیمی ادامه می دهند که این موضوع کاربران نه چندان حرفه ای را در معرض خطر قرار خواهد داد.

لازم به ذکر است که پیش از این بدافزار میرای برای نفوذ به مودم ها، دوربین های مدار بسته، دستگاه های ضبط ویدیویی و روترهای شبکه مورد استفاده قرار می گرفت اما حالا نمایشگرهای تبلیغاتی بزرگ مانند تلویزیون های Supersign ال جی را هدف قرار داده است.

گفتنی است برای اطمینان از عدم آلودگی ابزارها به بدافزار میرای، پیشنهاد می شود تا جای ممکن از برندهای معتبر خرید کرده و به محض روشن کردن دستگاه، نام کاربری و کلمه عبور آن را تغییر دهید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی