ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تصاویر نمونه اولیه آیفون برای نخستین بار منتشر شد؛ مادربورد قرمز استیو جابز

کمپانی اپل نخستین آیفون را طی دو سال و نیم کار مداوم و به صورت محرمانه توسعه داد و در این مدت برای حفظ اسرار شرکت و سورپرایز واقعی بازار، از یک مادربورد با نام ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۲۹ اسفند ۱۳۹۷ | ۱۲:۳۰

کمپانی اپل نخستین آیفون را طی دو سال و نیم کار مداوم و به صورت محرمانه توسعه داد و در این مدت برای حفظ اسرار شرکت و سورپرایز واقعی بازار، از یک مادربورد با نام M68 که اجزای تلفن روی آن پخش شده بودند به عنوان نمونه اولیه آیفون استفاده می کرد.

روش مذکور علاوه بر سهولت انجام تغییرات سخت افزاری، باعث می شد اکثر مهندسانی که روی محصول کار می کردند، از شکل نهایی و تمام قابلیت های آن به طور کامل مطلع نشوند و از این رو، وجود محصولی به نام آیفون تا روز معرفی توسط استیو جابز محرمانه باقی بماند.

نمونه اولیه آیفون

حالا پس از حدود 12 سال، برای نخستین بار تصاویری از مادربورد قرمز رنگ اپل که نخستین مدل آیفون با استفاده از آن توسعه یافته منتشر شده که علاوه بر ارزش تاریخی، نکات جالبی هم در خود دارد.

نمونه اولیه آیفون از حافظه ساخت سامسونگ برخوردار بود

به عنوان مثال در قلب این مادربورد شاهد حضور پردازنده اپلیکیشن اپل هستیم که یک ماژول متشکل از پردازنده 620 مگاهرتزی ARM1176JZF و رم K4X1G153PC ساخت سامسونگ بوده که حافظه روی پردازنده سوار شده است. در کنار این ماژول نیز کارت حافظه 4 گیگابایتی NAND سامسونگ با کد K9HBG08U1M وجود دارد که محل ذخیره سازی سیستم عامل بوده و به مهندسان اپل اجازه می داد به سادگی نسخه های مختلف سیستم عامل را تنها با تعویض کارت حافظه، اجرا کنند.

نمونه اولیه آیفون

مادربورد مورد بحث که رنگ قرمز آن نشان دهنده پروتوتایپ بودن محصول است (اپل برای محصولات نهایی از رنگ های سبز و آبی استفاده می کند)، از کانکتور 30 پین اپل، پورت LAN، دو درگاه Mini USB، اسلات سیم کارت، دوربین، جک 3.5 میلیمتری هدفون و دکمه های هوم و تنظیم صدا برخوردار بوده و در قسمت پایین سمت راست آن، فضای قرارگیری نمایشگر تعبیه شده است.

جالب است بدانید که علاوه بر سخت افزارهای سامسونگ، چیپ های ساخت Infineon، اینتل، CSR، مارول و Skyworks نیز در مادربورد نمونه اولیه آیفون به چشم می خورند.

نمونه اولیه آیفون

لازم به ذکر است که در برخی موارد مادربورد M68 بدون نمایشگر اختصاصی در اختیار مهندسان قرار می گرفت که در چنین شرایطی با استفاده از درگاه RCA و خروجی کامپوننت، امکان اتصال نمایشگر خارجی به مادربورد آیفون وجود داشت. مسئله مورد اشاره درباره باتری هم صدق می کرد و در صورت عدم ارائه باتری، امکان روشن کردن نمونه اولیه آیفون با استفاده از برق مستقیم وجود داشت.

گفتنی است اپل در حال حاضر برای توسعه آیفون های جدید از بوردهای کوچکتر با کیس های محافظ استفاده می کند تا همچنان طراحی نهایی از دید اکثر مهندسان کمپانی پنهان بماند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Gol pesar
    Gol pesar | ۲۹ اسفند ۱۳۹۷

    اخيرا كه مثل سامسونگ شده، هر نسلي رو معرفي ميكنه به هفته نكشيده مشخصات كلي نسل بعد لو ميره....

    جداي ازين حداقل 3 4 ساله اپل سورپرايز بزرگي نشون نداده...

    صرفا محافظه كارانه روي خط امن خودش داره حركت ميكنه...

    اپل عصر استيو جابز اينطور بود كه اگر از اپل متنفر هم بودين، باز موقع كنفرانس ساليانه اش هيجان زده ميشدين!! نميدونم چرا اين حسش از بين رفت....

مطالب پیشنهادی