ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کوالکام از چیپست QCS400 برای اسپیکرهای هوشمند رونمایی کرد

شرکت کوالکام به تازگی از خانواده چیپست های QCS400 برای ابزارهای صوتی هوشمند رونمایی کرده که با ترکیب خروجی صدای غنی و هوش مصنوعی در دستگاه، تجربه استفاده از اسپیکرهای هوشمند خانگی را ارتقا می ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۲۹ اسفند ۱۳۹۷ | ۰۹:۲۹

شرکت کوالکام به تازگی از خانواده چیپست های QCS400 برای ابزارهای صوتی هوشمند رونمایی کرده که با ترکیب خروجی صدای غنی و هوش مصنوعی در دستگاه، تجربه استفاده از اسپیکرهای هوشمند خانگی را ارتقا می دهند.

سازنده مدعی است چیپست های جدید کیفیت صدای بهتر، عمر باتری بهینه تر و نسل بعدی دستورهای صوتی را به خانه ها خواهند آورد. کوالکام همچنین سه ویژگی اصلی سری QCS400 را اینگونه بیان کرده است:

  • بهبود رابط کاربری صوتی با زمان پاسخگویی سریع تر، تشخیص فرمان بهتر و دقیق تر حتی در محیط های شلوغ و پر سر و صدا و کنترل صوتی محلی (اجرای فرمان ها بدون نیاز به اتصال اینترنت)
  • کیفیت صدای غنی تر و هوشمند تر و پشتیبانی از فناوری های Dolby Atmos و DTS:X برای ارائه صدای سینمایی
  • قابلیت اتصال چند کاناله که به کاربران اجازه می دهد چند اسپیکر را به هم متصل کرده و امکانات فراوانی در زمینه کنترل و برنامه ریزی آنها داشته باشند که این موضوع، با بهبود راندمان کلی چیپست در زمینه مصرف باتری همراه بوده است.

چیپست‌های جدید از هوش مصنوعی بدون نیاز به اینترنت بهره می‌برند

یکی از چیپست های سری QCS400 کوالکام همچنین به پردازشگر سیگنال دیجیتال اختصاصی مجهز شده که 32 کانال مجزا برای پسا پردازش (post-processing) فایل های صوتی در اختیار دارد. چیپست های مورد بحث در ضمن توانایی شناسایی چند کلیدواژه به صورت همزمان را داشته و به لطف هوش مصنوعی داخلی، فرآیند دریافت فرمان های اجرایی ثابت (مانند فعال شدن اسپیکر) را بسیار سریع تر از نمونه های موجود انجام می دهند.

اسپیکرهای هوشمند

لازم به ذکر است که مدل های QCS403 و QCS404 خانواده جدید کوالکام برای استفاده در دستیارهای صوتی هوشمند و اسپیکرهای هوشمند طراحی شده اند که اولی یک پردازنده دو هسته ای داشته و دومی از پردازنده چهار هسته ای بهره می برد. فرکانس هر دو پردازنده 1.4 گیگاهرتز بوده و هر دو محصول از بلوتوث 5.1 و پروتکل زیگ‌بی پشتیبانی می کنند.

مدل QCS405 نیز برای ساند بارها، سینماهای خانگی و اسپیکرهای هوشمند طراحی شده و QCS407 هم برای دستگاه های AVR (گیرنده صوت-تصویر) توسعه یافته است. این دو محصول از پردازنده های چهار هسته ای برخوردار هستند و نسبت به دو مدل دیگر از چیپ چهار هسته ای هوش مصنوعی، گرافیک آدرنو 306 و دو پردازشگر سیگنال دیجیتال Hexagon بهره می برند.

گفتنی است QCS407 تنها مدلی بوده که از پردازشگر سیگنال 32 کاناله بهره می برد و سایر مدل ها تنها از نمونه 12 کاناله برخوردار هستند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی