ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

پشت پرده رونمایی از نمونه ناقص بوگاتی La Voiture Noire در نمایشگاه ژنو [تماشا کنید]

بی شک بوگاتی La Voiture Noire یکی از ستارگان هشتاد و نهمین دوره از نمایشگاه خودروی ژنو به شمار می رود. این سوپر اتومبیل دو رگه با کنار زدن رولزرویس Sweptail سیزده میلیون دلاری، اکنون ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱ فروردین ۱۳۹۸ | ۱۱:۳۴

بی شک بوگاتی La Voiture Noire یکی از ستارگان هشتاد و نهمین دوره از نمایشگاه خودروی ژنو به شمار می رود. این سوپر اتومبیل دو رگه با کنار زدن رولزرویس Sweptail سیزده میلیون دلاری، اکنون با قیمت نوزده میلیون دلاری خود به عنوان گران ترین خودروی صفر کیلومتر جهان شناخته می شود.

562be45c-2019-bugatti-la-voiture-noire-live-pics-6

به لحاظ فنی بوگاتی La Voiture Noire تفاوتی با شیرون ندارد و قوای محرکه این دو خودرو مشترک است. اما نکته جالب توجه اینکه مدل حاضر در نمایشگاه خودروی ژنو، فاقد موتور 8 لیتری و 16 سیلندر شیرون بوده و در واقع یک مدل مفهومی است که با کمک موتور برقی به غرفه بوگاتی هدایت شده است.

بوگاتی La Voiture Noire

این مساله ظاهرا زمانی محرز شده که La Voiture Noire بدون هیچ غرش و صدای مورد انتظار از یک خودروی 16 سیلندر، جلوی دوربین های کنجکاو بازدیدکنندگان و اصحاب رسانه، غرفه بوگاتی را ترک کرده است.

تیم براوو (Tim Bravo) مدیر روابط عمومی بوگاتی اخیرا با تایید این موضوع، به جزئیات جالبی در رابطه با مدل نمایش داده شده اشاره کرده است.

a70f83c9-2019-bugatti-la-voiture-noire-geneva-28

به گفته آقای براوو نمونه واقعی و نهایی La Voiture Noire هنوز دو سال با تولید فاصله دارد. به عبارت بهتر ساخت این سوپر اتومبیل فرانسوی-آلمانی دو سال زمان خواهد برد. وی در این باره افزوده:

آن خودروی نهایی نیست. ما فقط از شش ماه پیش، وقتی که مشتری با پروژه پیشنهاد شده موافقت نمود، کار بر روی آن را آغاز کردیم. این اتومبیل دو الی دو و نیم سال دیگر تحویل داده خواهد شد.

جالب اینکه مدیر روابط عمومی بوگاتی از نداشتن طراحی داخلی مدل حاضر در ژنو پرده برداشته است. حال می توان متوجه شد که چرا هیچ تصویر رسمی از کابین La Voiture Noire در اختیار رسانه ها قرار نگرفته است.

9570a95b-2019-bugatti-la-voiture-noire-geneva-31-768x512

طبق شنیده ها تک ستاره این روزهای جهان خودرو به لحاظ قدرت و گشتاور تفاوتی با شیرون نداشته و موتور 16 سیلندر آن 1479 اسب بخار قدرت و 1600 نیوتن متر گشتاور تولید خواهد کرد.

بد نیست اشاره کنیم استفاده از یک موتور نسبتا ضعیف برقی برای جابجایی خودروهای کانسپت به امری رایج و متداول در بین خودروسازان تبدیل شده است. به همین دلیل است که بسیاری از مدل های مفهومی از جمله بوگاتی La Voiture Noire موجود در ژنو، حین حرکت کاملا بی صدا هستند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • آرش عشایری
    آرش عشایری | ۱ فروردین ۱۳۹۸

    یه بار میگن ۱۶ یه بار میگن ۱۷ یه بار میگن ۱۲ الانم میگن ۱۹ میلیون دلار

    • Gol pesar
      Gol pesar | ۱ فروردین ۱۳۹۸

      ميخواي ثبت نام كني؟!

مطالب پیشنهادی