ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آکیلس با همکاری لنوو از هدست واقعیت مجازی Rift S رونمایی کرد

شرکت Oculus VR امروز از هدست واقعیت مجازی جدید سری Rift S رونمایی کرد که نسبت به نسل قبلی از رزولوشن بالاتری برخوردار بوده و با بهره مندی از پنج دوربین و موقعیت سنج داخلی، ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۱ فروردین ۱۳۹۸ | ۱۱:۵۷

شرکت Oculus VR امروز از هدست واقعیت مجازی جدید سری Rift S رونمایی کرد که نسبت به نسل قبلی از رزولوشن بالاتری برخوردار بوده و با بهره مندی از پنج دوربین و موقعیت سنج داخلی، بدون نیاز به سنسورها و دوربین های خارجی، موقعیت کاربر را تشخیص می دهد.

نکته جالب توجه درباره محصول جدید، شراکت کمپانی آکیلس با شرکت چینی لنوو در تولید ریفت اس بوده که به خاطر افزایش سرعت فرآیند تولید و همچنین بهبود طراحی نسبت به نسخه اصلی صورت گرفته است.

هدست واقعیت مجازی

هدست واقعیت مجازی آکیلس ریفت اس 400 دلار قیمت دارد

مهم ترین تغییر ریفت اس نسبت به نسخه قبلی، افزایش رزولوشن تصویر است که حالا به 2560 در 1440 رسیده اما شرکت سازنده به منظور همخوانی محصول جدید با کامپیوترهای موجود، نرخ بازسازی تصویر را از 90 هرتز به 80 هرتز کاهش داده است. آکیلس با این کار تلاش کرده تا جای ممکن کاربران بیشتری را تحت پوشش قرار دهد و بتواند هدست خود را با سخت افزارهای متوسط نیز تطبیق دهد.

هدست واقعیت مجازی

از این رو حداقل سیستم مورد نیاز برای استفاده از هدست واقعیت مجازی ریفت اس پردازنده اینتل Core i3-6100 یا AMD Ryzen 3 1200، رم 8 گیگابایتی، کارت گرافیک انویدیا GTX 960 یا AMD Radeon R9 290 و سیستم عامل ویندوز 10 خواهد بود.

کمپانی آکیلس همچنین به جای استفاده از پنل OLED از نمایشگرهای LCD در محصول جدید خود استفاده کرده که تصمیمی مشابه آنچه HP در هدست Reverb اتخاذ کرده به حساب می آید.

هدست واقعیت مجازی

لازم به ذکر است که پنج دوربین موجود روی ریفت اس از فناوری +Passthrough پشتیبانی می کنند که به کاربر اجازه می دهد هنگام کار با هدست، هر زمان که خواست تصویر محیط بیرون را دیده و از سرگیجه های احتمالی پیش گیری کند.

گفتنی است آکیلس ریفت اس با قیمت 400 دلار، تنها 50 دلار از نسخه معمولی گران تر بوده و نسبت به رقبایی همچون HP Reverb و HTC Vive Pro به ترتیب 200 و 400 دلار ارزان تر خواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی