ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

رکوردهای گینس: طولانی ترین دوچرخه دنیا [تماشا کنید]

۴ سال پیش یک کمپانی معروف حوزه نفت و گاز استرالیا به نام سانتوس با همکاری دانشگاه استرالیای جنوبی موفق شد طولانی ترین دوچرخه دنیا را بطول ۴۱.۴۲ متر بسازد و رکورد گینس را در ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۱ فروردین ۱۳۹۸ | ۲۳:۵۹

۴ سال پیش یک کمپانی معروف حوزه نفت و گاز استرالیا به نام سانتوس با همکاری دانشگاه استرالیای جنوبی موفق شد طولانی ترین دوچرخه دنیا را بطول ۴۱.۴۲ متر بسازد و رکورد گینس را در این زمینه بشکند.

البته یکی از قوانین رکوردهای گینس در مورد دوچرخه‌ها این است که سازندگان آن بتوانند با این دوچرخه مسافتی به طول ۱۰۰ متر را بپیمایند، بدون اینکه پای هیچکدام از سرنشینان به زمین بخورد.

برقراری تعادل و کنترل کردن این وسیله نقلیه سنگین، کار آسانی نیست و به همین دلیل بود که سازندگان طولانی‌ترین دوچرخه دنیا، در مرتبه اول نتوانستند آن را با موفقیت به حرکت درآوردند.

طولانی ترین دوچرخه دنیا

با این حال مرتبه دوم، هفت نفر سوار این دوچرخه شدند و توانستند بیست و هفتم دی ماه سال ۱۳۹۳ میلادی، رکورد طولانی ترین دوچرخه دنیا را بشکنند. سازندگان این دوچرخه مدعی شده‌اند که ۹ ماه صرف کردند تا پروسه برنامه ریزی و توسعه آن را به اتمام برسانند و آن را برای رکورد شکنی آماده کنند.

این دوچرخه از یک بدنه‌ی تمام فلزی، دو چرخ بزرگ و فرمان بهره می‌برد. مشکل طراحی طولانی‌ترین دوچرخه دنیا این بوده که سازندگان نمی توانستند از هیچ متعادل کننده‌ی دیگری برای آن استفاده کنند. دوچرخه یاد شده علیرغم طول زیادش، درست همانند یک دوچرخه معمولی با استفاده از پدال و زنجیر کار می‌کند.

طولانی ترین دوچرخه دنیا

تیم سازنده پس از بررسی بسیار متوجه شدند که تنها به ۷ نفر برای رکوردشکنی نیاز دارند. بدین صورت که یک نفر در جلوی این دوچرخه فرمان را در اختیار می‌گیرد و وظیفه هدایت آن را بر عهده دارد. ۶ نفر دیگر نیز در عقب این دوچرخه قرار می‌گرفتند و پدال می‌زدند تا هم تعادل حفظ شود و هم نیروی موردنیاز برای حرکت فراهم آید.

طولانی ترین دوچرخه دنیا

بر اساس گزارش سایت رسمی گینس، پیشتر رکورد طولانی‌ترین دوچرخه دنیا از آن تیمی هلندی بود که توانسته بودند با دوچرخه‌ای به طول ۳۵.۷۹ متر، مسافتی به طول ۱۰۰ متر را بدون هیچ مشکلی بپیمایند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی