ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

UK's first driverless bus tested in Manchester (2)
خودرو

انگلستان اولین اتوبوس خودران خود را وارد فاز تست می کند

این روزها فناوری خودران در کانون توجه بسیاری از خودروسازان و شرکت های فناوری قرار گرفته و برندهای مختلف سعی می کنند گوی سبقت را از رقبای خود بربایند. در حالی که تاکنون خودروهای سبک ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲ فروردین ۱۳۹۸ | ۰۸:۵۰

این روزها فناوری خودران در کانون توجه بسیاری از خودروسازان و شرکت های فناوری قرار گرفته و برندهای مختلف سعی می کنند گوی سبقت را از رقبای خود بربایند. در حالی که تاکنون خودروهای سبک و سواری بیشتر به فناوری خودران مجهز شده اند، تلاش هایی هم برای تجهیز خودروهای سنگین به این فناوری صورت گرفته است.

اتوبوس فول سایز و خودرانی که اخیرا انگلیسی ها رونمایی کرده اند، آخرین نمونه از این تلاش ها به شمار می رود. این اتوبوس تک طبقه در گاراژی در منچستر، مراحل آزمایشی را پشت سر گذاشته و وظایفی از قبیل مانورهای شبیه سازی شده و پارک خودکار در ایستگاه شستشو را انجام خواهد داد.

self-driving-bus-

اگر چه اتوبوس خودران انگلیسی ها فعلا در محیطی بسته آزمایش خواهد شد، اما تکنولوژی های موجود در آن می توانند باعث افزایش ایمنی سایر اتوبوس ها شوند. آنطور که اعلام شده، این تکنولوژی ها بار دیگر در سال 2020 و در پنج دستگاه اتوبوس خودران که به جابجایی مسافرین در مسیر پل فورث رود (Forth Road Bridge) اسکاتلند خواهند پرداخت، به کار گرفته می شوند.

مثل دیگر وسایل نقلیه مشابه، اتوبوس خودران انگلیسی ها از انواع سنسورها، رادارها، لیدار، دوربین های اپتیک و مسیریاب ماهواره ای و فراصوت بهره می برد. درست است که این اتوبوس های خودران هنوز در مراحل اولیه به سر برده و فقط در مناطق محدود تست خواهد شد، اما می توان آن را یک گام بزرگ برای انگلیسی ها و صنعت خودروی این کشور دانست.

UK's first driverless bus tested in Manchester (1)

شاید اتوبوس های خودران به اندازه جت های جنگنده، جابجایی از طریق تونل های زیر زمینی لاس وگاس یا ربات های تحویل FedEx جذاب و هیجان انگیز نباشند، ولی این دسته از وسایل نقلیه به احتمال زیاد اولین نماینده از سرویس های حمل و نقل عمومی خواهند بود که از فناوری خودران سود خواهند برد.

گفتنی است سنگاپور نیز قصد دارد با استفاده از اتوبوس خودران شرکت ولوو تست های مشابهی را در محوطه یکی از دانشگاه های خود برگزار کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی