ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اینتل از نسل نهم پردازنده‌های Core i سری کامت لیک رونمایی کرد

شرکت اینتل طی کنفرانس توسعه دهندگان بازی (GDC) در کالیفرنیا از نسل جدید پردازنده های سری H خود ملقب به «کامت لیک»  رونمایی کرد که شامل خانواده جدیدی از چیپست های Core i9 نیز می ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۲ فروردین ۱۳۹۸ | ۱۰:۰۵

شرکت اینتل طی کنفرانس توسعه دهندگان بازی (GDC) در کالیفرنیا از نسل جدید پردازنده های سری H خود ملقب به «کامت لیک»  رونمایی کرد که شامل خانواده جدیدی از چیپست های Core i9 نیز می شود.

کمپانی آمریکایی همچنین نسخه جدیدی از نرم افزار مدیریت کارت گرافیک «Intel Graphics Command Center» خود را هم معرفی کرد که برای پردازنده های گرافیکی یکپارچه این شرکت توسعه یافته و علاوه بر بهبود رابط کاربری، امکان اعمال تنظیمات بهینه تنها با یک کلیک را فراهم می کند.

نسل جدید پردازنده‌های اینتل 8 یا 10 هسته‌ای خواهند بود

در زمینه چیپست های کامت لیک جدید، اینتل اطلاعات چندانی را در اختیار حضار قرار نداده و صرفاً می دانیم که پردازنده های جدید 45 واتی هستند و قرار است در سه ماهه دوم سال 2019 میلادی (بهار 98) به بازار بیایند. البته برخی منابع خبر داده اند که سری H چیپست های اینتل که احتمالاً بر مبنای فناوری 14 نانومتری توسعه یافته اند، در دو چیدمان 6+2 و 8+2 هسته ای به بازار خواهند آمد و از پردازنده های گرافیکی نسل 9.5 کمپانی برخوردار خواهند شد.

کامت لیک

لازم به ذکر است که اینتل تأکید ویژه ای روی لپتاپ ها و اولترابوک ها داشته و طی کنفرانس از تولیدکنندگان خواسته در محصولات جدید، پشتیبانی از فناوری Wi-Fi 6 AX200 اینتل را فراهم کنند تا بهترین سرعت و کیفیت ارتباطی خصوصاً برای فعالیت هایی مانند گیمینگ در دسترس باشد و تنظیمات پیشرفته مدیریت ترافیک نیز در اختیار کاربران قرار گیرد.

در کنار فناوری وای فای جدید، اینتل همچنین استفاده از نسل جدید حافظه های «Optane Memory H10 SSD» را به تولیدکنندگان توصیه کرده چرا که این محصولات با ترکیب سرعت بالای حافظه های سری Optane و قیمت پایین چیپ های حافظه QLC flash گزینه مناسبی برای استفاده در لپتاپ های میان رده و ارائه تجربه کاربری پر سرعت خواهند بود.

در نهایت گفتنی است اینتل از توسعه اکوسیستم Thunderbolt 3 خود خبر داده که در راستای اقدامات اخیر برای پی ریزی استاندارد USB 4.0 خواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی