ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

گوشی تکانی؛ اپلیکیشن‌هایی که به حافظه گوشی سر و سامان می‌دهند

سال نو از راه رسیده و بد نیست همگام با نو شدن طبیعت دستی به سر و روی گوشی‌هایمان بکشیم. بعد از یک سال (شاید حتی بیشتر) کار مداوم یقینا حافظه‌ی موبایل شما پر شده ...

مانی میرجوادی
نوشته شده توسط مانی میرجوادی | ۲ فروردین ۱۳۹۸ | ۱۹:۰۰

سال نو از راه رسیده و بد نیست همگام با نو شدن طبیعت دستی به سر و روی گوشی‌هایمان بکشیم. بعد از یک سال (شاید حتی بیشتر) کار مداوم یقینا حافظه‌ی موبایل شما پر شده از فایل‌های مخرب و اضافی که نه تنها فایده‌ای ندارند بلکه منجر به کاهش سرعت گوشی می‌شوند.

به همین بهانه تصمیم گرفتیم در سال جدید چند اپلیکیشن کاربردی معرفی کنیم که با استفاده از آن‌ها می‌توانید به حافظه گوشی‌تان سر و سامان دهید. کاربرد این اپلیکیشن‌ها به گونه‌ای است که می‌توانند فایل‌های بیهوده در حافظه را پیدا کرده و آن‌ها را برای همیشه از حافظه پاکسازی کنند.

البته لازم به ذکر است که بعضی اپلیکیشن‌های این لیست با نصب افزونه‌های مختلف باعث می‌شوند که حافظه‌ی گوشی مجددا پر شود. به همین دلیل شاید ایده بدی نباشد پس از پاکسازی حافظه، این اپلیکیشن‌ها را موقتا حذف و هنگام نیاز مجددا نصب کنید.

SD Maid

خالی کردن حافظه

یکی از بهترین اپلیکیشن‌ها برای خالی کردن حافظه گوشی SD Maid‌ نام دارد. نرم افزار یاد شده در دو نسخه‌ی رایگان و پریمیوم در دسترس قرار گرفته و به کاربران اجازه می‌دهد فایل‌های اضافی که صرفا منجر به کاهش سرعت دستگاه شده‌اند را پاکسازی کنند.

اپ SD Maid توسط شرکت Darken توسعه داده شده و در پلی استور بین ۵ تا ۱۰ میلیون دانلود داشته و از نرم افزار‌های معروف دنیا به شمار می‌رود. البته لازم به ذکر است که نسخه‌ی پریمیوم این نرم افزار SD Maid Unlocker نام دارد.

اپلیکیشن یاد شده این امکان را برایتان فراهم می‌کند که بتوانید فایل‌ها و اپلیکیشن‌های نصب شده روی گوشی را به راحتی مدیریت کنید. یکی از مزیت‌های آن این است که بعد از حذف نرم افزار‌ها از سیستم عامل می‌توانید با رفتن به مسیر نصب اپ حذف شده همه‌ی فایل‌های باقی مانده را نیز پاکسازی کنید.

یکی دیگر از نکات مثبت SD Maid برخورداری از سیستم جستجوی قدرتمند است که می‌توانید همه‌ی محتویات گوشی را از این طریق بیابید. البته باید به این موضوع هم اشاره کنیم که این نرم افزار دسترسی‌های زیادی از کاربران دریافت می‌کند و روی همه‌ی فایل‌های شخصی و سیستمی دستگاه نظارت دارد، به همین دلیل بعد از پاکسازی گوشی بهتر است این اپلیکیشن را حذف کنید.

SD Maid - System Cleaning Tool

SD Maid - System Cleaning Tool

سازنده: darken قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: متفاوت در دستگاه‌های مختلف مگابایت زبان:

Clean Master

خالی کردن حافظه

شاید معروف ترین اپلیکیشن در این لیست Clean Master باشد. نرم افزاری که احتمالا همه‌ی کاربران اندروید حداقل یکبار از آن استفاده کرده‌اند و اگر نامش را در اینترنت جستجو کنید، نظرات ضد و نقیض زیادی راجع به آن مشاهده خواهید کرد.

اپ Clean Master دارای یک آنتی ویروس کم حجم است که تلاش می‌کند دستگاه شما را از نفوذ بدافزار‌ها مصون بدارد. آنتی ویروس Clean Master سرعت اسکن بالایی دارد اما بنا به اظهارات منابع معتبر، نمی‌توان درباره‌ی قدرت آن در مبارزه با ویروس‌ها و بدافزار‌ها اطمینان داشت چرا که در حین اسکن حافظه اطلاعات دقیقی از جزئیات عملکردش را ارائه نمی‌دهد.

البته دیگر ویژگی این نرم افزار -که می‌تواند به حافظه سر و سامان دهد- به خوبی کاربر را در جریان جزئیات کار قرار می‌گذارد. بعد از این که برای اولین بار نرم افزار را اجرا می‌کنید، Clean Master حجم قابل توجهی از فایل‌های اضافی را مشخص می‌کند که می‌توانید از شرشان خلاص شوید.

با استفاده از Clean Master این امکان را دارید که به راحتی و با زدن یک دکمه نرم افزار‌های باز شده در سیستم را ببندید تا سرعت گوشی بالا برود و همچنین با حذف فایل‌های سیستمی اضافه جلوی داغ شدن پردازنده‌ی گوشی را بگیرید. البته در این بین باید به این نکته هم اشاره کنیم که Clean Master دارای تبلیغات نسبتا زیاد است و از طرفی بدون اجازه‌ی کاربر نرم افزار‌های اضافی و بیهوده‌ای روی گوشی نصب می‌کند که به خودی خود باعث کند شدن موبایل می‌شوند.

Clean Master - Antivirus, Applock & Cleaner

Clean Master - Antivirus, Applock & Cleaner

سازنده: Cheetah Mobile قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: متفاوت در دستگاه‌های مختلف مگابایت زبان:

Cache Cleaner-DU Speed Booster

خالی کردن حافظه

نرم افزار بعدی Cache Cleaner-DU Speed Booster نام دارد که عمدتا از آن تحت عنوان DU Speed Booster یاد می‌شود.

DU Speed Booster هدف اصلی خود را خالی کردن حافظه‌ی رم گوشی برای ایجاد عملکرد بهینه در گوشی معرفی کرده و برای این کار ویژگی‌های متنوع و کاربردی بسیار زیادی دارد. یکی از حالت‌های جالب این اپ Game Booster است که هنگام بازی همه‌ی اپلیکیشن‌ها و فرآیند‌های اضافی را متوقف می‌کند تا گوشی بهترین عملکرد خود در اجرای بازی‌ها را ارائه دهد.

ویژگی دیگر Network Booster نام دارد که البته باعث بهبود عملکرد سیستم اینترنتی دستگاه نمی‌شود و هیچ بهبودی را متوجه سرعت اینترنت نخواهد کرد. البته با استفاده از آن می‌توانید هر لحظه پینگ و سرعت دانلود اینترنت گوشی را بررسی کنید.

علاوه بر این با استفاده از DU Speed Booster می‌توانید فایل‌های اضافی را شناسایی و حذف کنید. این اپلیکیشن همچنین می‌تواند یک آنتی ویروس، نرم افزاری برای مدیریت حافظه و صرفه جویی در مصرف باتری هم باشد. البته وجود تعداد بسیار زیاد تبلیغات و درخواست دسترسی‌های بیهوده از معایب آن به شمار می‌روند.

Cache Cleaner-DU Speed Booster

Cache Cleaner-DU Speed Booster

سازنده: DU APPS STUDIO - BATTERY&BOOSTER قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 15 مگابایت زبان:

All-In-One Toolbox

آخرین نرم افزار پیشنهادی این مطلب All-In-One Toolbox نام دارد که بیش از آنکه یک نرم افزار برای خالی کردن حافظه‌ی گوشی باشد، یک جعبه ابزار کاربردی است. اپلیکیشن یاد شده ابزار‌های بسیار متنوعی دارد و به عنوان مثال می‌توانید از آن برای انتقال نرم افزار‌ها از حافظه‌ی گوشی به حافظه‌ی SD استفاده کنید.

همانند DU Speed Booster نرم افزار All-In-One Toolbox هم دارای پلاگین GameBooster است که با خالی کردن حافظه‌ی رم به شما اجازه می‌دهد تجربه‌ی بهتری در حین انجام بازی با گوشی هوشمند خود داشته باشید.

یکی از مزیت‌های بزرگ این اپلیکیشن برخورداری از رابط کاربری بسیار ساده است که به راحتی می‌توانید با آن ارتباط برقرار کنید و خبری از پیچیدگی‌ها نیست. به محض اجرای نرم افزار می‌توانید سه گزینه مشاهده کنید که یکی از آن‌ها Clean است. با انتخاب این گزینه نرم افزار حافظه را از فایل‌های اضافی و مخرب پاکسازی خواهد کرد. البته پیش از حذف کامل آن‌ها می‌توانید فایل‌های انتخاب شده را مدیریت کنید.

گزینه‌ی دیگر Boost نام دارد که البته آنچنان کارآمد نیست. با زدن این گزینه نرم افزار‌ها و فرآیند‌های سیستمی بیهوده که صرفا سرعت گوشی را گرفته‌اند متوقف خواهند شد. همانطور که گفتیم این گزینه آنچنان کارآمد نیست چرا که مجددا فرآیند‌های متوقف شده‌ی سیستمی از نو آغاز شده و سرعت گوشی به حالت قبلی بازخواهد گشت.

All-In-One Toolbox: Cleaner & Speed Booster

All-In-One Toolbox: Cleaner & Speed Booster

سازنده: AIO Software Technology CO., Ltd قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه‌ای دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 7.8 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Reza Asadi
    Reza Asadi | ۳ فروردین ۱۳۹۸

    du battery saver هم عالیه

  • Mhmd Smdi
    Mhmd Smdi | ۳ فروردین ۱۳۹۸

    بهترینش برای اندروید
    es disk analyzer

مطالب پیشنهادی