ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اتحادیه اروپا درخواست ایالات متحده برای تحریم هواوی را رد کرد

پس از جلسات و کشمکش های فراوان، کمیسیون اروپا (بازوی اجرایی اتحادیه اروپا) اعلام کرد که از هفته آینده، کشورهای اروپایی برای مقابله با ریسک های احتمالی استفاده از فناوری 5G ساخت هواوی، تبادل اطلاعات ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۳ فروردین ۱۳۹۸ | ۱۱:۰۰

پس از جلسات و کشمکش های فراوان، کمیسیون اروپا (بازوی اجرایی اتحادیه اروپا) اعلام کرد که از هفته آینده، کشورهای اروپایی برای مقابله با ریسک های احتمالی استفاده از فناوری 5G ساخت هواوی، تبادل اطلاعات و داده ها را بیشتر خواهند کرد؛ اما درخواست ایالات متحده برای تحریم هواوی را نخواهند پذیرفت.

به گفته اندروس آنسیپ رئیس فناوری های دیجیتال اتحادیه اروپا، که روز سه شنبه الزامات مورد نظر را تشریح خواهد کرد، تصمیم اخیر بیشتر بار سیاسی داشته و در نهایت می تواند منجر به تصویب قوانین در کشورهای اروپایی شود.

اتحادیه اروپا در واقع تصمیم دارد بر اساس دستور اجرایی NIS (سیستم های اطلاعات و شبکه) که در سال 2016 ابلاغ کرده بود، روند تبادل اطلاعات و تحلیل های امنیت سایبری میان کشورهای اروپایی را تحکیم کند و بدون اجبار به پیروی از تحریم های آمریکا، تصمیمات در این سطح را به کشورها محول نماید.

چین تأمین‌کننده 70 درصد مواد خام صنایع پیشرفته دنیاست

البته رویکرد جدید با وجود عدم تحریم هواوی در زمینه فناوری 5G، درباره سرمایه گذاری های چین در اروپا موضع قاطعانه تری اتخاذ کرده و آن طور که از صحبت های آقای آنسیپ بر می آید، اروپایی ها تصمیم دارند پس از سال ها باز بودن درهای قاره سبز به روی چین (که 70 درصد از منابع جهانی مواد خام برای تولید محصولات نوین و های تک را در اختیار دارد)، روند موجود را تغییر داده و جلوی نفوذ بیشتر چینی ها را بگیرند.

تحریم هواوی

تصمیم مورد بحث در صورت اجرایی شدن، بخشی از «بیداری اروپایی» خواهد بود که امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه اخیراً به آن اشاره کرده است. در این بین کشور آلمان قوانین مربوط به فناوری های ارتباطی را کلاً سختگیرانه تر کرده و برای هواوی یا هیچ شرکت دیگری استثنا قائل نشده است.

لازم به ذکر است که شرکت های مخابراتی بزرگ اروپا تحریم هواوی را به ضرر گسترش فناوری 5G و عرضه ارزان تر آن می دانند و به همین خاطر، خواستار تعریف مسیری منطقی برای حل مسائل هستند؛ هرچند در سمت دیگر استرالیا و نیوزیلند بدون در نظر گرفتن چنین مسائلی، پیرو درخواست ایالات متحده هواوی را تحریم کرده اند.

گفتنی است آمریکایی ها معتقدند که تجهیزات مخابراتی هواوی توسط حکومت چین و برای جاسوسی مورد استفاده قرار می گیرد؛ موضوعی که کمپانی چینی به شدت آن را تکذیب و حتی علیه ایالات متحده شکایت کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (11 مورد)
  • آریا
    آریا | ۴ فروردین ۱۳۹۸

    عملا اروپا جلوی نفوذ هواوی رو خواهد گرفت فقط برای اینکه بگه ما از امریکا مستقل ایم این بیانیه رو داده.
    برای برجام هم از این بیانیه ها زیاد داده بودن ? ? ? ولی واقعیت اینه که اروپا در برابر امریکا عددی نیست و محتاج امریکاست.

    • Mahdi_Valadi
      Mahdi_Valadi | ۷ فروردین ۱۳۹۸

      یبار باهات موافقم به نظرت طرف خرابکار تو برجام ایران بود امریکا؟

      • rstm11
        rstm11 | ۷ فروردین ۱۳۹۸

        روسیه

      • آریا
        آریا | ۸ فروردین ۱۳۹۸

        کلا برجام اشتباه بود. توافق با اخوند معنی نداره

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی