ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

پژوهشگر اسپانیایی: شبیه سازی مسی با تکنولوژی ژنتیک فعلی امکان پذیر است

کسی نیست که در گوشه‌ای از جهان زندگی کند و نام لیونل مسی را نشنیده باشید. او تاکنون بارها با علمکرد خارق العاده‌ی خود، حتی کسانی که به فوتبال علاقه‌ ندارند را هم مجبور کرده ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۳ فروردین ۱۳۹۸ | ۱۵:۰۰

کسی نیست که در گوشه‌ای از جهان زندگی کند و نام لیونل مسی را نشنیده باشید. او تاکنون بارها با علمکرد خارق العاده‌ی خود، حتی کسانی که به فوتبال علاقه‌ ندارند را هم مجبور کرده به تماشای هنرنمایی او بپردازند. روند فعالیت مسی در دروان فوتبالی‌اش موجب شده که حتی عده‌ای او را آدم فضایی و نابغه خطاب کنند. با این وجود لیونل در ۳۱ سالگی و سال‌های پایان دوران ورزشی‌اش قرار داد و این مسئله سوالی در ذهن بسیاری بوجود آورده که باید چند سال دیگر سپری شود تا دنیای فوتبال بازیکنی مانند مسی به خود ببیند. به همین دلیل یک متخصص ژنتیک معروف اسپانیایی در اظهار نظر عجیب اعلام کرده که شبیه سازی مسی با تکنولوژی ژنتیک کنونی امکان پذیر است.

به گزارش نشریه اسپانیایی مارکا، «آرکادی ناوارو» متخصص ژنتیک و سرپرست ذخایر ژنوم اروپا معتقد است با فناوری های مدرن، می توان یک لیونل مسی جدید به وجود آورد.

از نظر وی شبیه سازی مسی با فناوری‌های کنونی حوزه ژنتیک کاملاً امکان پذیر است و فرد شبیه سازی شده همانند بردار دوقلوی برای مسی خواهد شد. بدین معنی که او همان پتانسیل لیونل مسی خواهد داشت و می‌تواند به اسطوره‌ تبدیل شود.

شبیه سازی مسی
مسی در لباس آیرونمن!

این پژوهشگر اسپانیایی باور دارد در نهایت توانایی های فوتبالی لیونل مسی به دو عنصر مهم وابسته است که تنها یکی از آن ها ژنتیک است. دیگر عامل تبدیل شدن مسی به فوتبالیستی بزرگ، آموزش در محیط صحیح بوده است. او در این باره می‌گوید:

«مسی، مسی است و فقط به خاطر ژنتیک مسی نشده است. او محصول محیطی است که در آن رشد کرده. لیونل مسی در لاماسیا رشد کرده و در آن جا، از نظر هورمونی درمان شده است. ژنتیک کاری که انجام می دهد، این است که پتانسیل و توانایی بالقوه را در اختیار ما می گذارد. اتفاقی که در مورد مسی افتاده، به شرایط و محیط زندگی بستگی بیشتری دارد تا ژنتیک.»

علاوه بر این مسی به تازگی قرارداد جدیدی برای بازی در سری فیلم‌های ابرقهرمانی مارول امضا کرده و قرار است در ۸ فیلم مختلف هنرنمایی کند. او برای حضور در هر فیلم مبلغی معادل ۵۵ میلیون دلار دریافت خواهد کرد و به نظر می‌رسد داستان مسی به این زودی‌ها پایان ندارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • MATELF
    MATELF | ۴ فروردین ۱۳۹۸

    منبع قسمت اخرو میخواستم

  • علی
    علی | ۴ فروردین ۱۳۹۸

    مثل داستان یک فیلم هالیوودی، موجود شبیه سازی شده رو تولید می کنند تا اندام هایش مثل قطعات یدکی در پیری استفاده بشه. مثلا یک قلب نو و کار نکرده از موجود شبیه سازی.

  • علی
    علی | ۴ فروردین ۱۳۹۸

    این همه دانشمند نابغه وجود دارند، چرا مسی؟

  • ali9zafar
    ali9zafar | ۳ فروردین ۱۳۹۸

    اون پاراگراف آخر رو میشه منبعش رو بذارید؟ یه کانالی چون گذاشته بود و تهش هم نوشت دروغ آپریل بوده که یک بنده خدا زودهنگام رفته تو آپریل

مطالب پیشنهادی