ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

رکوردهای گینس: بیشترین موتورسیکلت در کره مرگ [تماشا کنید]

چهار سال پیش یک گروه موتور سواری نمایشی چینی به نام HENAN ACROBATIC GROUP موفق شدند یکی از رکورد‌های گینس را به نام خود ثبت کنند و با ۱۲ موتورسوار، رکورد بیشترین موتورسیکلت در کره مرگ را ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۳ فروردین ۱۳۹۸ | ۲۳:۰۰

چهار سال پیش یک گروه موتور سواری نمایشی چینی به نام HENAN ACROBATIC GROUP موفق شدند یکی از رکورد‌های گینس را به نام خود ثبت کنند و با ۱۲ موتورسوار، رکورد بیشترین موتورسیکلت در کره مرگ را بشکنند.

در سال ۲۰۱۵ میلادی، شبکه CCTV ژاپن برنامه‌ی مخصوصی برای شکست رکوردهای گینس به راه انداخت و این گروه موتورسواری نمایش نیز طی همین برنامه و در تاریخ ۲۴ مرداد ماه سال ۱۳۹۴ موفق شدند نام خود را در تاریخ ثبت کنند.

بد نیست بدانید کره مرگ به یکی از برنامه‌های بدلکاری مرسوم در سیرک و کارناوال‌ها به شمار می‌رود که طی آن چندین موتورسیکلت داخل یک کره تمام فلزی می‌روند سعی می‌کنند داخل آن به حرکات نمایشی بپردازند.

بیشترین موتورسیکلت در کره مرگ

بسیاری از کمپانی‌های مختلف، برای این نمایش و بدلکاری، روش‌های مختلفی دارند؛ بری فقط موتور سیکلتها و موتور سواران را داخل این کره قرار می‌دهند اما بعضی از گروه‌ها  یک فرد پیاده را داخل این کره قرار می‌دهند تا موتور سیکلت‌ها در اطراف آن به گردش بپردازند و لحاظ بسیار هیجان انگیزی فراهم کنند.

البته این اتفاق رکورد گینس متفاوت خود را دارد و در تاریخ ۲۴ فروردین سال ۱۳۹۰ شش موتور سوار تیم بین المللی Infernal Varanne موفق شده‌اند در میلان ایتالیا رکورد جدیدی ثبت کنند و بده دور یک تماشاچی ثابت در کره مرگ بچرخند.

هماهنگی سرعت و حرکت بالایی لازم است تا چندین موتور سوار بتوانند در کنار یکدیگر داخل این کره مرگ بچرخند و به همین دلیل است که حوادث مهلک زیادی حین این عملیات رخ داده است.

بیشترین موتورسیکلت در کره مرگ

از سال ۱۹۴۹ تا ۱۹۹۷ میلادی، ۳ حادثه منجر به مرگ در حین عملیات رخ داده و به همین دلیل بسیاری از سیرک‌ها سراغ چنین عملیاتی نمی‌روند. در سال ۲۰۰۸ میلادی، گروه Ringling Bros نام این کره را عوض کرد و آن را کره فولادی نهاد چرا که از نظر آنها، عبارت مرگ، کلمه‌ی خوشایندی برای سیرک‌ها به شمار نمی‌رود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی