ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

نسخه بتای کروم 74 از «حالت تاریک» پشتیبانی می‌کند

گوگل اولین نسخه بتای کروم 74 را منتشر کرد که شامل پشتیبانی از حالت تاریک هم می‌شود و شما می‌توانید با انتخاب این حالت در تنظیمات مرورگر، تم تاریک کروم را فعال کنید. استفاده از ...

شایان کرمی
نوشته شده توسط شایان کرمی | ۴ فروردین ۱۳۹۸ | ۱۲:۰۰

گوگل اولین نسخه بتای کروم 74 را منتشر کرد که شامل پشتیبانی از حالت تاریک هم می‌شود و شما می‌توانید با انتخاب این حالت در تنظیمات مرورگر، تم تاریک کروم را فعال کنید.

استفاده از این رنگ تیره باعث شده تا لوگو رنگی گوگل حالت متفاوتی به خود بگیرد و بیشتر روی یک رنگ مشخص متمرکز باشد.

علاوه برا این موارد، به نظر می‌رسد کار با کروم 74 برای افراد مبتلا به بیماری‌ حرکت (یا بیماری سفر) آسان‌تر از گذشته باشد. در همین راستا، کاربر می‌تواند سطح انیمیشن‌ها و حرکات را روی مقدار مشخصی تنظیم کرده یا آن‌ها را به طور کامل حذف کند.

بنابراین اگر شما گزینه‌هایی مانند «پاک کردن انیمیشن‌ها» یا «کاهش حرکت» را در نسخه iOS، اندروید، ویندوز یا مک انتخاب کنید، می‌توانید مطمئن باشید صفحه‌ای که آن را مشاهده خواهید کرد، ویدیو یا جلوه‌های بصری خاصی که منجر به تحریک بیماری شما می‌شود را نمایش نخواهد داد.

کروم 74
پیش از این هم اگر برای محیط ویندوز خود از تم تاریک استفاده می‌کردید، کروم هم به طور خودکار از رنگ‌های تیره و از حالت Dark خود بهره می‌برد.

توماس استیر به عنوان یکی از توسعه دهندگان گوگل در رابطه این تکنولوژی می‌گوید: «با تبلیغات فلش، جلوه‌های بصری فانتری، پخش خودکار فیلم‌ها و موارد دیگر، وب می‌تواند گاهی اوقات برای افراد خاصی آزار دهنده باشد.»

به عقیده او، حال بر خلاف زندگی واقعی راه‌حلی برای افراد مبتلا به بیماری حرکت پیدا شده و توسعه دهندگان می‌توانند نوع مشخصی از صفحه را برای این دسته از افراد به نمایش بگذارند که خالی از المان‌هایی مانند پخش خودکار فیلم و جلوه‌های بصری بیش از اندازه است.

پیش از این هم به‌روزرسانی مهمی برای گوگل کروم منتشر شده بود که روی افزایش سرعت وب‌گردی کاربران تمرکز داشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • herogame
    herogame | ۴ فروردین ۱۳۹۸

    ?

مطالب پیشنهادی