ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

سنگین‌ترین هواپیمایی که توسط ویلچرسواران کشیده شده
تکنولوژی

رکوردهای گینس: سنگین‌ترین هواپیمایی که توسط ویلچرسواران کشیده شده [تماشا کنید]

سال گذشته ۹۸ ویلچر سوار بریتانیایی توانستند نام خود را در کتاب رکوردهای گینس به ثبت برسانند و رکورد سنگین‌ترین هواپیمایی که توسط ویلچرسواران کشیده می‌شوند را بشکنند. [digivideo] [/digivideo] این رکورد دوم آذر ماه سال ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۴ فروردین ۱۳۹۸ | ۲۳:۰۰

سال گذشته ۹۸ ویلچر سوار بریتانیایی توانستند نام خود را در کتاب رکوردهای گینس به ثبت برسانند و رکورد سنگین‌ترین هواپیمایی که توسط ویلچرسواران کشیده می‌شوند را بشکنند.

این رکورد دوم آذر ماه سال ۱۳۹۷ در فرودگاه Heathrow لندن به ثبت رسید و این تیم ۹۸ نفره موفق شدند یک هواپیمای بوئینگ دریم لاینر ۹-۷۸۷ که بیش از ۱۲۷ تن وزن داشت را ۱۰۶ متر پشت سران بکشند.

طبق قوانین کتاب گینس، این ویلچرسواران مجبور بودند هواپیمای مذکور را حداقل ۱۰۰ متر بکشند، تا بتوانند رکورد خود را به ثبت برسانند و در پایان این تیم ۹۸ نفره با اینکه خسته شده بودند، باز هم به تلاششان ادامه دادند تا ناتوانی خود را پشت سر بگذارند و به موفقیت برسند.

سنگین‌ترین هواپیمایی که توسط ویلچرسواران کشیده شده

این رکوردشکنی توسط بنیاد خیریه Aerobility با همکاری کمپانی British Airways برگزار شد. این شرکت هواپیمای بوئینگ خود را یک روز در اختیار ویلچرسواران قرار داد تا آنها بتوانند رکورد جدیدی ثبت کنند.

خیریه Aerobility به طور تخصصی با معلولین فعالیت می‌کند و ماموریت دارد تا برای هر فرد ناتوانی شرایطی ایجاد کند تا آنها بتوانند تجربه‌‌ی پرواز را تجربه کنند. این بنیاد شب بعد از این رکوردشکنی و انتشار خبر آن موفق شد که مبلغی معادل ۱۱۷ هزار دلار جمع آوری کند تا بتوانند به فعالیت عام المنفعه خود ادامه دهد.

سنگین‌ترین هواپیمایی که توسط ویلچرسواران کشیده شده

بر اساس گزارش وب سایت رسمی گینس، پیشتر این رکورد از آن یک تیم بلژیکی ۸۴ نفره بود که در سال ۲۰۱۱ توانسته بودند یک هواپیمای هرکولس C-130 به وزن ۶۷ تن را ۱۲۰ متر پشت سر خود بکشند.

البته همین وبسایت مدعی شده اگر تیمی بخواهد این رکورد را جابجا کند، می تواند از هواپیمای Antonov An-225 Mriya کمک بگیرد که هم اکنون سنگین‌ترین هواپیمایی است که ساخته شده و بدون سرنشین ۲۸۵ تن وزن دارد. در واقع این هواپیما بیش از دو برابر بوئینگ دریم لاینر ۹-۷۸۷ کشیده شده وزن دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی