ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

واتس اپ
نرم افزار و اپلیکیشن

واتساپ با قابلیت جدید به جنگ اخبار جعلی می‌رود

فیسبوک می‌خواهد قابلیت جدیدی را در اپلیکیشن پیامرسان خود یعنی واتس‌اپ امتحان کند و به جنگ با اخبار جعلی برود. بر اساس این ویژگی جدید کاربر می‌تواند از میزان ارسال یک پیغام آگاه شود و بهتر ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۵ فروردین ۱۳۹۸ | ۱۱:۰۰

فیسبوک می‌خواهد قابلیت جدیدی را در اپلیکیشن پیامرسان خود یعنی واتس‌اپ امتحان کند و به جنگ با اخبار جعلی برود. بر اساس این ویژگی جدید کاربر می‌تواند از میزان ارسال یک پیغام آگاه شود و بهتر بتواند درباره‌ی‌ این پیام قضاوت کند.

واتس‌اپ

به گزارش وبسایت WABetaInfo، در نسخه‌ی بتای به روز رسانی 2.19.80 واتس‌اپ  قابلیت جدیدی وجود دارد که کاربر می‌تواند پیغام‌های دریافت کرده را بسنجند و از میزان ارسال شدن آن مطلع گردد. کاربر می‌تواند با انتخاب یک پیغام به خصوص، قسمت اطلاعات یا info آن را باز کرده و تمامی دیتای موردنیاز خود را بررسی کند.

علاوه بر این گفته شده که پیغام به خصوصی که بیش از ۵ بار پشت سر هم و بدون هیچ تغییری در محتوا ارسال یا فوروارد شود، در دسته‌ بندی خاصی قرار خواهد گرفت. در کنار این پیغام، یک حباب ظاهر خواهد شد که در آن عبارت  «Frequently Forwarded» نوشته شده و بدین معنی است که این پیام به طور مرتب ارسال شده است.

محدودیتی در زمینه مشاهده‌ی قسمت اطلاعات پیغام‌ها وجود ندارد و کاربر می‌تواند تمامی پیام‌های ارسالی یا دریافتی خود را با این روش راستی سنجی کرده و میزان ارسال هر پیام به خصوص را بررسی کند.

کاربر تنها نیاز دارد که نسخه‌ی بتای به روز رسانی جدید واتس‌اپ را روی موبایل اندرویدی یا آیفون خود نصب کند. واتس‌اپ انگیزه خود برای طراحی این قابلیت را مبارزه با اخبار دروغین یا نشر اکاذیب عنوان کرده و به نظر می‌رسد این مسئله به دغدغه‌ی اصلی کمپانی فیسبوک بدل شده چرا که چند وقتی ویژگی‌های زیادی بر همین اساس برای اپلیکیشن‌های مختلف خود ایجاد می‌کند.

واتس‌اپ

برای مثال ماه گذشته متوجه شدیم که واتس‌اپ قابلیت جستجوی تصویر را در پلتفرمش آزمایش می‌کند. در آپدیت نسخه‌ی 2.19.73 واتس‌اپ یک قابلیت جدید به نام جستجوی تصویر قرار گرفته بود و کاربر می‌توانست با با کلیک روی هر تصویر و انتخاب آن، تصویری مشابه یا یکسان را در اینترنت مشاهده کند.

چند ماه پیش نیز  واتس‌اپ نرم افزاری توسعه داد که می‌توانست اکانت‌های جعلی و ربات‌ها را کشف کند. این پیامرسان موفق شده با استفاده از این قابلیت، ماهانه ۲ میلیون حساب کاربری جعلی را از این پلتفرم حذف نماید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • reza_zarchi
    reza_zarchi | ۵ فروردین ۱۳۹۸

    حتی این ویژگی هم نمیتونه جلوی انتشار خبرهای جعلی توی گروه های فامیلی ایرانی رو بگیره ? ?

مطالب پیشنهادی