ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اوبر رقیب خاورمیانه‌ای خود را ۳.۱ میلیارد دلار می‌خرد

اوبر تصمیم گرفته که بر خلاف روند همیشگی صنعت تکنولوژی جهان عمل کند و روی بازار خاورمیانه تمرکز نماید. از این رو شایعات زیادی منتشر شده که نشان می‌دهد اوبر قصد دارد رقیب خاورمیانه‌ای خود کریم ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۵ فروردین ۱۳۹۸ | ۱۰:۵۰

اوبر تصمیم گرفته که بر خلاف روند همیشگی صنعت تکنولوژی جهان عمل کند و روی بازار خاورمیانه تمرکز نماید. از این رو شایعات زیادی منتشر شده که نشان می‌دهد اوبر قصد دارد رقیب خاورمیانه‌ای خود کریم (Careem) را با صرف هزینه‌ای معادل ۳.۱ میلیارد دلار خریداری کند.

به گزارش بلومبرگ این قرارداد امروز قطعی خواهد شد اما مشخص نیست این دو شرکت چه زمانی آن را رسانه‌ای کنند. هیچکدام از سخنگویان دو کمپانی معروف نیز هنوز بیانیه‌ای در این زمینه منتشر نکرده‌اند.

سرویس تاکسی اینترنتی کریم (Careem) سال ۲۰۱۶ میلادی، در حدود یک میلیارد دلار ارزش گذاری شده بود اما به گزارش Financial Times این کمپانی سال گذشته ۲ میلیارد دلار ارزش و اعتبار دارد.

این کمپانی به ادعای خود اکنون در ۹۰ شهر و ۱۵ کشور دنیا فعالیت دارد و موفق شده ۳۰ میلیون کاربر فعال ساکن خاورمیانه، آفریقای شمالی و جنوب آسیا را به خوب جلب کند.

به گفته‌ی متخصصین این خرید اوبر می‌تواند یکی از لحظه‌های تاریخی صنعت تکنولوژی آسیا باشد چرا که تا به حال هیچ شرکتی چنین هزینه‌ای برای خرید سرویس اینترنتی بومی مختص خاورمیانه صرف نکرده است.

نزدیکترین اتفاق در سال ۲۰۱۷ رخ داده و در آن زمان نیز آمازون ۶۵۰ میلیون دلار هزینه کرده بود تا وبسایت فروش اینترنتی آسایی به نام Souq.com را خریداری کند اما اینبار اوبر ۴.۵ برابر این مبلغ را خرج کرده است.

گفته شده که اوبر و کریم در حال حاضر دو برند معتبر و غالب تاکسی آنلاین در خاورمیانه و شمال آفریقا به شمار می‌روند و ترکیب این دو با هم می‌تواند سلطنت اوبر در این مناطق را قطعی کند. بدین ترتیب اوبر دیگر رقیب قدرتمندی در این حوزه نخواهد داشت و می‌تواند به آسانی می‌تواند بر بازار این حوزه حکمرانی کند.

از شرکت‌های سرمایه گذار روی کریم می‌توان به کمپانی ژاپنی Rakuten  و هولدینگ Kingdom اشاره کرد. هولدینگ Kingdom در واقع توسط ولید بن طلال بن عبدالعزیز، شاهزاده عربستان بنیانگذاری شده که ثروتمندترین فرد جهان عرب شناخته می‌شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • HasanHoseinPoor
    HasanHoseinPoor | ۶ فروردین ۱۳۹۸

    فردا پس فردا اتحادیه‌ اروپا‌ میاد آور رو به ضد رقابت‌ بودن‌ متهم‌ میکنه‌
    و کلی جریمش‌ میکنه

  • Abbas_Amoohashemi
    Abbas_Amoohashemi | ۵ فروردین ۱۳۹۸

    وای وای بخدا تو مسلمون نیستی کریم! ?

  • majeed
    majeed | ۵ فروردین ۱۳۹۸

    ارزش اسنپ چقده؟

مطالب پیشنهادی