ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

معرفی بهترین بازی‌ های داستانی اندروید و iOS

دنیای بازی‌های موبایل در طی چند سال گذشته رشد بسیار زیادی پیدا کرده و بسیاری از استودیوهای مستقل بازی‌های خود را برای این دستگاه‌ها منتشر کرده‌اند. همین امر باعث شده تا شاهد انتشار بازی‌های بسیار ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۱۰ اسفند ۱۴۰۰ | ۲۰:۰۰

دنیای بازی‌های موبایل در طی چند سال گذشته رشد بسیار زیادی پیدا کرده و بسیاری از استودیوهای مستقل بازی‌های خود را برای این دستگاه‌ها منتشر کرده‌اند. همین امر باعث شده تا شاهد انتشار بازی‌های بسیار خوبی در چند سال اخیر برای موبایل باشیم. به همین منظور در این مطلب 15 تا از بازی داستانی اندروید و آیفون را به شما معرفی خواهیم کرد.

معرفی 15 بازی داستانی اندروید و آیفون

استودیوهای توسعه‌دهنده مستقل معمولا بازی‌هایی را منتشر می‌کنند که بیشتر روی طراحی هنری و داستان فوق‌العاده تمرکز دارند. از سویی دیگر، به دلیل رشد پلتفرم موبایل، بسیاری از استودیوها بازی‌های خود را علاوه بر رایانه‌های شخصی یا کنسول برای موبایل نیز پورت کرده‌اند.

بسیاری از شرکت‌های توسعه‌دهنده به جای تمرکز روی گیم پلی یا ارائه بخش‌های آنلاین، روی روایت و داستان بازی خود کار می‌کنند. البته که بسیاری از بازیکنان نیز از وجود داستان‌های عمیق درون بازی که با برخی مفاهمی، مانند پازل‌ها و معماها همراه شده نیز استقبال می‌کنند. به همین منظور در طول چند سال گذشته، بازی‌های بسیار زیادی معرفی شده‌اند که داستان فوق‌العاده‌ای برای ارائه دارند و در ادامه برخی از آن‌ها را معرفی کرده‌ایم.

Florence


برنامه Florence
امتیاز گوگل پلی: 4.7امتیاز اپ استور: 4.6نیاز به اینترنت: خیر

اگر هنوز فلورانس را تجربه نکرده‌اید، حالا زمان مناسبی است تا ببینید چرا از این بازی به عنوان یکی از تاثیرگذارترین عناوین 2018 و بهترین اثر موبایل سال گذشته یاد می‌شود. فلورانس زندگی دختری با همین اسم را به تصویر می‌کشد که در روزمرگی ها غرق شده است. روزها به سر کار می‌رود، هر از چند گاهی نگاهی به اینستاگرامش می‌اندازد، تلویزیون می‌بیند و بعضی وقت‌ها هم با مادرش تلفنی بحث می‌کند. با این حال، یک اتفاق رنگی متفاوت به زندگی او می بخشد.

دانلود بازی Florence

Florence

Florence

سازنده: Annapurna Interactive قیمت: 2.99 دلار دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 1300 / 411.62 مگابایت زبان:

Her Story


بهترین بازی های داستانی اندروید
امتیاز گوگل پلی: 3.9امتیاز اپ استور: 4.1نیاز به اینترنت: خیر

«داستان او» (Her Story) یک فیلم تعاملی است. بازیکن با جستجوی کلیدواژه‌ها، باید ویدیوهای متهم اصلی را تماشا کرده و راز پشت یک قتل را فاش کند؛ بازی با نمایش همین ویدیوها سعی می‌کند تا مخاطب را با اتفاقاتی که افتاده آشنا کند و جالب اینجاست به لطف روند غیرخطی بازی، بسته به تایپ کردن کلید واژه‌ها (مثل قتل، جنازه یا نام مقتول) ممکن است ویدیوها با ترتیب اشتباه نمایش داده شوند. به‌گونه‌ای که همان ابتدا آخرین ویدیو را ببینید و کاملا گیج شوید.

دانلود بازی Her Story

Her Story

Her Story

سازنده: Sam Barlow قیمت: 3.99 دلار دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 1900 / 1030 مگابایت زبان:

Life is Strange Before the Storm


بهترین بازی های داستانی اندروید
امتیاز گوگل پلی: 3.8امتیاز اپ استور: 3.6نیاز به اینترنت: خیر

اگرچه Before the Storm به عنوان یک پیش درآمد نتوانست به اندازه فصل اصلی جذاب ظاهر شود اما به لطف شخصیت‌پردازی همچنان جذاب کلویی و رازهایی که بازی برملا می‌کند، بعد از تجربه پنج قسمت اول Life is Strange بد نیست به سراغش بروید تا بیشتر با دنیای سری آشنا شوید.

بازی این بار کنترل کلویی را به بازیکن داده و جریان آشنایی او با ریچل و اتفاقاتی که برای آن‌ها می‌افتد را بازگو می‌کند. از لحاظ گیم پلی Before the Storm شبیه به آثار استودیوی تلتیل، سازنده واکینگ دد، است و با انتخاب دیالوگ‌ها می‌توانید تغییراتی در روند داستان به وجود بیاورید.

دانلود بازی Life is Strange: Before the Storm

Life is Strange: Before the Storm

Life is Strange: Before the Storm

سازنده: SQUARE ENIX قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 2300 / 1700 مگابایت زبان:

SIMULACRA


امتیاز گوگل پلی: 4.7امتیاز اپ استور: 4.9نیاز به اینترنت: خیر

در سیمولاکرا به صورت عجیبی گوشی دختری با نام آنا (Anna) به دستان بازیکن افتاده و بعد از نمایش ویدیویی از وی تصمیم می‌گیرید عکس‌ها و اس‌ام‌اس‌هایش را بخوانید، با نزدیکانش ارتباط برقرار کنید و به شبکه‌های اجتماعی که او فعالیت دارد سر بزنید تا شاید سر نخی از داستان به دست بیاورید. در واقع تمام بازی درون موبایل اتفاق می افتد و همین مسئله هم باعث شده تا نسبت به بقیه عناوین سبک متن محور (Text Based) بازی بیشتر از تصاویر، ویدیوها و صدا استفاده کند و وجود جمله های فراوان بازیکن را خسته نکند.

دانلود بازی SIMULACRA

SIMULACRA

SIMULACRA

سازنده: Kaigan Games OÜ قیمت: 4.99 دلار دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 309 / 241.72 مگابایت زبان:

My Child Lebensborn


بازی داستانی اندروید
امتیاز گوگل پلی: 4.7امتیاز اپ استور: 4.8نیاز به اینترنت: خیر

چیزی که «کودک لبنسبورن» (My Child Lebensborn) را به اثری منحصر به فرد تبدیل کرده، پرداخت سازنده به داستانی است که خیلی کم آن‌ را دیده‌ایم. اینکه تلفات جنگ فقط محدود به کشته‌ها و خرابی‌هایش نیست و تا مدت‌ها بعد هم می‌تواند اثر روانی زیادی روی جامعه‌های مختلف بگذارد. بازی داستان کودکی به‌دنیا آمده از دل همین جنگ را روایت می‌کند و در نقش یک سرپرست، باید از او در برابر توهین‌های بقیه محافظت کنید.

دانلود بازی My Child Lebensborn

My Child Lebensborn

My Child Lebensborn

سازنده: Sarepta Studio قیمت: 2.99 دلار دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 454.3 / 97.59 مگابایت زبان:

Old Man's Journey


بهترین بازی های داستانی اندروید
امتیاز گوگل پلی: 4.2امتیاز اپ استور: 4.4نیاز به اینترنت: خیر

همانطور که احتمالا از نام بازی مشخص است، در Old Man's Journey باید همراه پیرمردی شوید که ماجراجویی جدیدی را آغاز کرده و قصد دارد داستان زندگی خود را شرح دهد.

باید یک بازی معمایی و ماجراجویی فوق‌العاده مواجه هستیم که لحظه به لحظه آن به دلیل طراحی و ساخت هنرمندانه‌اش می‌تواند به یک تجربه فراموش‌نشدنی تبدیل شود. داستان بازی Old Man's Journey به طور کلی درباره بسیاری از اصول اساس زندگی است و پیرمرد داستان در آن لحظات فوق‌العاده زندگی خود، رویاهای از دست رفته‌اش و تمام عصاره زندگی خود را به شیوه‌ای رنگارنگ، دوست داشتنی و پر از معما بازگو می‌کند.

Old Man's Journey از آن دسته بازی‌هایی محسوب می‌شود که پس از کامل کردن تجربه آن احتمالا تا حد زیادی تحت تاثیر آن باقی خواهید ماند و برخی روایت‌های آن باعث شادی، غم و احساساتی شدن شما خواهد شد. اگر به دنبال بازی داستان محوری هستید، بهتر است پیش از هر گزینه دیگری، Old Man's Journey را بررسی کنید.

دانلود بازی Old Man's Journey

Old Man's Journey

Old Man's Journey

سازنده: Broken Rules Interactive Media GmbH قیمت: 4.99/1.99 دلار دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: 1700/181 مگابایت زبان:

The Wolf Among Us


بازی داستانی اندروید
امتیاز گوگل پلی: 4.2امتیاز اپ استور: 4.6نیاز به اینترنت: خیر

تمام بازی‌های استودیو تل‌تیل یک نکته مشترک دارند و آن هم داستان فوق‌العاده است. The Wolf Among Us یکی از بازی‌های این شرکت محسوب می‌شود که به محبوبیت بسیار زیادی رسیده و از جمله بهترین بازی‌ های داستانی محسوب می‌شود که برای پلتفرم‌های موبایل نیز منشتر شده است.

گیم پلی بازی بسیار ساده است و سبک Point and Click را دارد. یعنی با کلیک کردن روی قسمت‌های مختلف بازی به شخصیت اصلی آن که «بیگبی» نام دارد و البته یک گرگ انسان نما و در همین حال کلانتر شهر Fable است دستوراتی را می‌دهید. با این وجود، داستان بازی از همان لحظات ابتدایی شما را جذب خود خواهد کرد و نکته‌ای که بیشتر به چشم خواهد آمد انتخاب‌های بازی هستند، بنابراین تمام تصمیمات شما در آن روی نحوه پیشرفت داستان تاثیرگذار است و چندین پایان مختلف در انتظار شماست.

گرافیک اچ‌دی بازی نیز جنبه قابل توجه دیگر آن محسوب می‌شود که با وجود آن می‌توان از The Wolf Among Us به عنوان یک بازی داستانی اندروید و آیفون برتر یاد کرد. در دانلود و تجربه بازی و ماجراهای شهر Fable و موجودات عجیب و غرییبش لحظه‌ای شک نداشته باشد.

دانلود بازی The Wolf Among Us

The Wolf Among Us

The Wolf Among Us

سازنده: Telltale قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه‌ای دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: 696/640 مگابایت زبان:

Rusty Lake Hotel


بازی داستانی اندروید
امتیاز گوگل پلی: 4.8امتیاز اپ استور: 4.7نیاز به اینترنت: خیر

Rusty Lake Hotel احتمالا یکی از بهترین بازی‌های موبایل محسوب می‌شود که کاملا نادیده گرفته شده است. سری بازی‌های Rusty Lake از جمله زیباترین بازی‌های معمایی اندروید محسوب می‌شود که نسخه‌های مختلف آن داستان منحصر به فرد و مربوط به خود را ارائه می‌کند.

Rusty Lake Hotel بازی سبک معمایی است که داستان خود را با پازل‌های مختلف روایت می‌کند. از سویی دیگر بازی داستان دلهره‌آوری نیز دارد. ابتدا بازی متوجه خواهید شد که پنج مهمان وارد هتل زیبای داستان می‌شوند و قرار است به مدت یک هفته در آن اقامت داشته باشند. از همان ابتدا بازی با طراحی بسیار زیبا خود، به نوعی قصد دارد بازیکنان را گول بزند، زیرا مهمانان این هتل شام هر شب شما هستند!

دانلود بازی Rusty Lake Hotel

Rusty Lake Hotel

Rusty Lake Hotel

سازنده: Rusty Lake قیمت: 1.99 دلار دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: 46/33 مگابایت زبان:

GRIS


بهترین بازی های داستانی اندروید
امتیاز گوگل پلی: 4.4امتیاز اپ استور: 4.4نیاز به اینترنت: خیر

GRIS از جمله بازی‌ های داستانی اندروید و آیفون محسوب می‌شود که درک آن برای عموم کاربران چندان مشکل نخواهد بود، زیرا برای بیان داستان خود از متن استفاده نمی‌کند و توجه زیادی به متن ندارد.

GRIS قطعا یک بازی داستان محور است که با مفاهیم و روایت خود، ماجرایی کاملا احساسی را برای بازیکنان روایت خواهد کرد. داستان آن درباره دختر جوانی به نام گریس است که در دنیایی خیالی غرق رنج‌ها و دردهایش شده است و شما به عنوان بازیکن وارد دنیای او خواهید شد. بازی از نظر طراحی و ساخت نیز یکی از زیباترین‌ها محسوب می‌شود و بدون شک غرق دنیای آن خواهید شد.

در مجموع بازی مورد تحسین بسیاری از منتقدان و طرفداران بازی‌های ویدیویی قرار گرفته، با این وجود می‌توان گفت برای انتخاب آن به عنوان تجربه بعدی خود در پلتفرم موبایل بهتر است شک نداشته باشید.

دانلود بازی GRIS

GRIS

GRIS

سازنده: DevolverDigital قیمت: 4.99 دلار دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: 2500/627 مگابایت زبان:

Oxenfree


بهترین بازی های داستانی اندروید
امتیاز گوگل پلی: 3.8امتیاز اپ استور: 4.6نیاز به اینترنت: خیر

معمولا از بازی‌ های داستانی انتظار می‌رود تا طراحی و گرافیک بسیار خلاقانه و زیبایی داشته باشند تا علاوه بر داستان، بازیکنان جذب گرافیک بازی نیز بشوند. اگر شما هم به دنبال چنین بازی هستید،از Oxenfree غافل نشوید.

Oxenfree توسط استودیو Night School ساخته شده و یک بازی ماجراجویی، معمایی و ماورایی محسوب می‌شود که گرافیک و طراحی بسیار خوب و فوق‌العاده‌ای دارد. در این بازی نقش یک دختر نوجوان را خواهید داشت که به همراه گروهی از دوستانش وارد یک جزیره قدیمی می‌شوند و پس از آن متوجه می‌شوند که این جزیره در تسخیر نیروهای ماورایی قرار دارد.

اگر به فیلم و سریال‌های نوجوانانه و ماورایی مانند Stranger Things علاقه‌مند هستید Oxenfree قطعا برای شما ساخته شده، زیرا حال و هوایی به سبک دهه 80 را نیز شامل می‌شود.

دانلود بازی Oxenfree

OXENFREE

OXENFREE

سازنده: Night School Studio قیمت: 4.59 دلار دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: 1600/1100 مگابایت زبان:

Samorost 3


بازی داستانی اندروید
امتیاز گوگل پلی: 4.4امتیاز اپ استور: 4.6نیاز به اینترنت: خیر

برای بازیکنان حرفه‌ای نام استودیو Amanita Design به هیچ تعریفی نیاز ندارد. این استودیو تاکنون بازی‌های فوق‌العاده‌ای را منتشر کرده که از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به Machinarium اشاره کرد و Samorost 3 هرچند جدیدترین بازی آن‌ها نیست اما یکی از بهترین عناوین چند سال گذشته آن‌ها محسوب می‌شود.

گرافیک بازی به قدری خوب و بدون نقص طراحی شده که Samorost 3 حتی در نمایشگرهای کوچک موبایل نیز وضوح بسیار خوبی دارد و همانند نمایشگرهای بزرگ بازی بسیار زیبا به نظر می‌رسد. مانند بسیاری از بازی‌های سنتی این سبک، Samorost 3 هیچ دیالوگ قابل درکی ندارد و تنها صداهای عجیبی را در آن خواهید شنید.

با این حال در نهایت بهتر است به این نکته اشاره کنیم که بازی تاکنون چندین جایزه معتبر کسب کرده و به همین دلیل می‌توان گفت Samorost 3 بدون شک می‌تواند شما را راضی کند.

دانلود بازی Samorost 3

Samorost 3

Samorost 3

سازنده: Amanita Design قیمت: 5.99 دلار دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: 1300/983 مگابایت زبان:

LIMBO


بهترین بازی های داستانی اندروید
امتیاز گوگل پلی: 4.4امتیاز اپ استور: 4.6نیاز به اینترنت: خیر

LIMBO برای آن دسته از بازیکنان ساخته شده که به فیلم‌های نوآر علاقه‌مند هستند. توسعه‌دهندگان در این بازی به خوبی از رنگ‌های سیاه و سفید استفاده کرده‌اند تا مناظر تاریک و موجودات دنیای بازی را طراحی کنند.

استفاده بسیار خوب و فوق‌العاده از نورپردازی و جلوه‌های تصویر نیز از جمله نکات مثبت دیگر LIMBO محسوب می‌شود که به خوبی می‌تواند احساس وهم را در بازیکنان به وجود بیاورد.

گیم پلی بازی بسیار ساده است و فقط باید پسربچه داستان را که در این دنیای ترسناک و خاکستری به دنبال خواهرش است را با کنترل‌هایی مانند دویدن به چپ یا راست، پرش، بالا رفتن و هل دادن یا کشیدن اجسام جابجا کنید که البته در طول آن معماهایی نیز وجود دارد که حل کردن آن‌ها به طور همزمان لذت بخش و چالش برانگیز است.

داستان بازی بسیار ساده است و از همان ابتدا در طراحی بسیار هنری آن غرق خواهید شد. به عنوان خواننده دیجیاتو، شاید LIMBO را تجربه کرده باشید اما اگر هنوز چنین فرصتی را نداشته‌اید، به هیچ وجه تجربه آن را از دست ندهید.

دانلود بازی LIMBO

LIMBO

LIMBO

سازنده: Playdead قیمت: 4.99 دلار دسته بندی:
سیستم عامل: undefined حجم: 143/144 مگابایت زبان:

The Silent Age


بازی داستانی اندروید
امتیاز گوگل پلی: 4.5امتیاز اپ استور: 4.5نیاز به اینترنت: خیر

The Silent Age احتمالا قدیمی‌ترین بازی در این لیست است، بنابراین احتمالا بسیاری از بازیکنان نام آن را از قبل شنیده‌اند. داستان این بازی ماجراجویی که به سبک نقطه و کلیک است در آینده‌ای دیستوپیایی رخ می‌دهد که در آن نسل بشریت منقرض شده است.

در این بازی نقش یک سرایدار را خواهید داشت که با استفاده از سفر در زمان سعی دارد بشریت را نجات دهد! با وجود ترکیب سرایدار و سفر در زمان می‌توان گفت با یک بازی کاملا عجیب مواجه هستیم.

بازی کاملا مورد پسند منتقدان و سایر بازیکنان بوده است و بدون هیچ تردیدی می‌توان گفت که از تجربه آن راضی خواهید بود.

دانلود بازی The Silent Age

The Silent Age

The Silent Age

سازنده: House on Fire قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه‌ای دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: 1500/235 مگابایت زبان:

The Walking Dead


بازی داستانی اندروید
امتیاز گوگل پلی: 4.4امتیاز اپ استور: 4.2نیاز به اینترنت: خیر

The Walking Dead از جمله بازی‌هایی است که احتمالا همه آن را به لطف سریال بسیار موفقش می‌شناسند. با این وجود بازی آن که در چند قسمت ارائه شده نیز بسیار موفق بوده.

داستان بازی درست همانطور که انتظار دارید در دنیایی آخرالزمانی رخ می‌دهد که در آن زامبی‌ها دنیا را تسخیر کرده‌اند و شما باید به بازماندگان این دنیا برای بقا تلاش کنید. با این وجود چیزی که تجربه بازی را منحصر به فرد می‌کند، انتخاب و تصمیمات است که تاثیر بسیار زیادی رو پیشرفت داستان دارند. در طول بازی در شرایط بسیار چالش برانگیزی قرار خواهید گرفت که باید در آن‌ها تصمیماتی بگیرید و در برخی از آن‌ها ممکن است حتی برخی دوستان خود را از دست بدهید.

بازی The Walking Dead در پنج قسمت منتشر شده که بدون شک می‌توان از آن به عنوان یکی از بازی‌های قابل قبول چند سال اخیر نام برد.

دانلود بازی The Walking Dead

The Walking Dead

The Walking Dead

سازنده: Howyaknow, LLC قیمت: رایگان (فقط قسمت اول) دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: 384/607 مگابایت زبان:

The Wanderer: Frankenstein's Creature


بهترین بازی های داستانی اندروید
امتیاز گوگل پلی: 4.6امتیاز اپ استور: 5.0نیاز به اینترنت: خیر

The Wanderer: Frankenstein's Creature یکی از عجیب‌ترین بازی‌ های داستانی اندروید محسوب می‌شود که گیم پلی کاملا متفاوتی نیز دارد. در این بازی شما نقش موجودی را بر عهده دارید که سرگردان است و هیچ گذشته یا خاطره‌ای ندارد و حتی نمی‌دانید که شخصیت خوبی دارد یا بد!

نکته عجیب‌تر اینکه دنیای بازی که طراحی بسیار زیبا و خلاقانه‌ای دارد بسته به احساسات این موجود در طول بازی تغییر می‌کنند. اگر قصد تجربه یک ماجراجویی فوق‌العاده جذاب و همه جانبه را دارید The Wanderer: Frankenstein's Creature را به هیچ وجه از دست ندهید. تجربه بازی به همراه جلوه‌های بصری، فضای منحصر به فرد و موسیقی‌های خیره کننده آن به قدری جذاب است که در طول آن احساس خواهید کرد که در حال خواندن یک رمان هنری و فانتزی هستید.

دانلود بازی The Wanderer: Frankenstein's Creature

The Wanderer: Frankenstein's Creature

The Wanderer: Frankenstein's Creature

سازنده: ARTE Experience قیمت: 3.99/5.49 دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: 863 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • ahoo karimi
    ahoo karimi | ۱۹ فروردین ۱۳۹۸

    بازی هایی ک نام بردید عالی هستن ولی هیچ کدوم قابلیت دسترسی در کشور رو ندارن. در ضمن محتوای بعضی از اونا واقعا افتضاحه

  • Mamad Shafi
    Mamad Shafi | ۵ فروردین ۱۳۹۸

    بازی های خیلی خیلی بیشتری میتونستین بزارین تو لیست مثل مرد عنکبوتی شگفت انگیز ۲ یا بازی بتمن از گیم لافت دو برادر هم بی نظیر بود راستی اقای کریمی بازی گنگستر وگاس یا گنگستر نیو اورلینس فکر کنم یکیش از رو پلی استور حذف شده میشه بگید قضیه این چیه کدومش حدف کردن و واسه چی

  • ahadm ۸۸۸۸
    ahadm ۸۸۸۸ | ۵ فروردین ۱۳۹۸

    داستان دو برادر هم بود
    البته زیاد هستند شما فقط چند نمونه رو معرفی کردید

    • Mamad Shafi
      Mamad Shafi | ۵ فروردین ۱۳۹۸

      معمولا نظر من با تو فرق داره ولی واقعا بازی دو برادر از لحاض داستان حداقال از بازی های که تو این لیست بود بهتره

مطالب پیشنهادی