ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

پی ۳۰
تکنولوژی

گوشی پرچمدار جدید هواوی پی ۳۰ معرفی شد

هواوی دقایقی پیش و در جریان یک رویداد خبری در شهر پاریس، از جدیدترین گوشی پرچمدار خود پرده برداری کرد. پرچمدار پی ۳۰ از قابلیت‌های ویژه‌ای بهره می‌برد تا با تکیه بر آن‌ها بتواند خود ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۶ فروردین ۱۳۹۸ | ۱۸:۱۰

هواوی دقایقی پیش و در جریان یک رویداد خبری در شهر پاریس، از جدیدترین گوشی پرچمدار خود پرده برداری کرد. پرچمدار پی ۳۰ از قابلیت‌های ویژه‌ای بهره می‌برد تا با تکیه بر آن‌ها بتواند خود را به عنوان یکی از قدرتمندترین گوشی‌های هوشمند سال ۲۰۱۹ در بازار مطرح کند.

نکته قابل توجه در مورد پی ۳۰، دوربین قدرتمند آن است. دوربین هواوی پی ۳۰ از سه لنز مجزا تشکیل شده: دوربین اصلی دارای یک سنسور ۴۰ مگاپیکسلی است که یک دوربین ۱۶ مگاپیکسلی اولترا واید و یک دوربین ۸ مگاپیکسلی تله فوتو آن را همراهی می‌کنند.

مدل پیشرفته‌تر یعنی پی ۳۰ پرو، به غیر از این سه لنز به یک سنسور (ToF (Time of Flight هم مجهز است که امکان زوم ده برابری را برای آن فراهم می‌سازد. اما دوربین سلفی پی ۳۰ نیز یک دوربین ۳۲ مگاپیکسلی با ضریب گشودگی دهانه لنز f/۲.۰ است که نوید سلفی‌های بسیار شفاف و باکیفیتی را به کاربران می‌دهد.

پی ۳۰

اما از منظر طراحی، هر دو مدل پی ۳۰ و پی ۳۰ پرو از طراحی ظاهری مشابهی بهره می‌برند؛ هر دو دارای بدنه تمام شیشه‌ای در قسمت پشت و جلو هستند و لبه‌های گوشی از فلز صیقل خورده ساخته شده. همچنین وزن مدل پی ۳۰ و پی ۳۰ پرو به ترتیب به ۱۶۵ و ۱۹۲ گرم می‌رسد.

هواوی پی ۳۰ ضد آب است و از استاندارد IP68 برای مقاومت به قطرات آب و گرد و غبار پیروی می‌کند. درست مثل مدل‌های قدیمی‌تر، شرکت چینی تصمیم گرفته که رنگ‌آمیزی براق و منحصر به فرد پرچمداران پیشین را هم در پی ۳۰ تکرار کند و باید گفت که نتیجه بسیار چشم‌نواز و خیره‌کننده بوده است.

پی ۳۰

هواوی پی ۳۰ از یک نمایشگر فول اچ دی پلاس اولد با ابعاد ۶.۱ اینچ و رزولوشن ۲۳۴۰x۱۰۸۰ پیکسل بهره می‌برد که درون آن، حسگر اثر انگشت تعبیه شده.

تراکم پیکسلی این نمایشگر به ۴۲۲ پیکسل در اینچ می‌رسد، همچنین یک بریدگی کوچک نیز در قسمت بالایی این نمایشگر دیده می‌شود که هر چند به اندازه بریدگی نمایشگر پرچمدار جدید سامسونگ یعنی گلکسی اس ۱۰ کوچک و جمع‌ و جور نیست، اما وجود آن ابدا برای کاربر آزاردهنده نخواهد بود.

پی ۳۰

نکته جالب در مورد این نمایشگر، امکان پخش صدا توسط آن است؛ تکنولوژی جدید مشابه گوشی G8 ThinQ ال جی که با ویبره، از نمایشگر تولید صدا می‌کند که می‌تواند در آینده به یک ویژگی ممتاز و برگ برنده در گوشی‌های هواوی تبدیل شود.

اما یکی از تفاوت‌های مهم پی ۳۰ و پی ۳۰ پرو در زمینه پخش صدا، وجود جک هدفون در مدل پی ۳۰ است که خود به تنهایی می‌تواند بسیاری از کاربران را به خرید این مدل در عوض مدل گران قیمت‌تر پی ۳۰ پرو تشویق کند.

پی ۳۰

اما از منظر سخت‌افزار، هواوی پی ۳۰ از یک پردازنده کایرین ۹۸۰ به عنوان قلب تپنده بهره می‌برد که برای پردازش‌های سنگین، یک رم هشت گیگابایتی (در صورت تمایل کاربر شش گیگابایتی) نیز آن را همراهی می‌کند. حافظه داخلی این دیوایس ۱۲۸ گیگابایت بوده و امکان سفارش مدل ۵۱۲ گیگابایتی نیز وجود دارد.

انرژی پی ۳۰ را یک باتری قدرتمند ۳۶۵۰ میلی آمپر ساعتی تأمین می‌کند. این باتری را می‌توانید با شارژ بی‌سیم، شارژ بی‌سیم معکوس و شارژ سریع از طریق یو اس بی نوع C شارژ نمایید.

پی ۳۰

و در نهایت، باید بدانید که هواوی مثل همیشه از رابط کاربری اختصاصی خود موسوم به EMUI در مدل پی ۳۰ استفاده کرده که این بار، بر مبنای آخرین نسخه اندروید (اندروید ۹.۰ پای) طراحی شده است.

طبق اعلام هواوی، پرچمدار پی ۳۰ در تاریخ ششم آوریل (هفدهم فروردین) با قیمت پایه ۷۹۹ یورو همراه با رم ۶ گیگابایتی و حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایتی در کنار مدل پی ۳۰ پرو روانه بازار خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • pishro
    pishro | ۶ فروردین ۱۳۹۸

    غول کُش ?

  • Armanprs
    Armanprs | ۶ فروردین ۱۳۹۸

    پس این زوم ۵۰ برابری که تو کانال گذاشتین چیه؟

مطالب پیشنهادی