ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

وقت طلاست؛ اپلیکیشن‌هایی برای مدیریت زمان و برنامه‌ریزی کارها در سال جدید

بعید است ارزش بالای وقت و زمان هنوز برای کسی جا نیفتاده باشد. حتی کسانی که به هیچ عنوان به مقوله‌ی زمان اهمیت نمی‌دهند، به شیوه‌ی خودشان برنامه ریزی‌های کوتاه‌مدت و بلند‌مدت دارند. بنابراین می‌توان ...

مانی میرجوادی
نوشته شده توسط مانی میرجوادی | ۶ فروردین ۱۳۹۸ | ۲۰:۰۰

بعید است ارزش بالای وقت و زمان هنوز برای کسی جا نیفتاده باشد. حتی کسانی که به هیچ عنوان به مقوله‌ی زمان اهمیت نمی‌دهند، به شیوه‌ی خودشان برنامه ریزی‌های کوتاه‌مدت و بلند‌مدت دارند. بنابراین می‌توان گفت همه‌ی ما نیازمند ابزاری قابل اعتماد برای مدیریت زمان و برنامه ریزی هستیم.

یکی از مزایای تلفن‌های هوشمند برخورداری از نرم افزار‌های کاربردی است که با کمک آن‌ها می‌توان بسیاری از کار‌ها را مدیریت کرد و از طرفی به همه‌ی برنامه‌ریزی‌های انجام شده دسترسی داشت. با پیشرفت سیستم عامل‌های اندروید و iOS اپلیکیشن‌های بسیار زیادی در زمینه‌ی مدیریت زمان و برنامه‌ریزی کار‌ها در دسترس کاربران قرار گرفته است.

در این مطلب قصد داریم اپلیکیشن‌های برتر حوزه‌های مختلف برنامه‌ریزی را معرفی کنیم. نرم افزار‌های کاربردی که با استفاده از آن‌ها می‌توانید فهرستی از کار‌های عقب مانده ایجاد کنید، برای زمان کار با گوشی ضرب العجل تعیین کنید، به صورت جزئی هر روز از تقویم را برنامه ریزی کنید و عادات روزانه و اهداف بلند مدت خود را پیگیری نمایید. با ما همراه باشید.

برای ساخت فهرست کارهای عقب مانده: 

Todoist

نرم افزار Todoist یک اپلیکیشن قدرتمند برای مدیریت و برنامه ریزی به شمار می‌رود که می‌تواند کاربرد‌های زیادی در کسب و کارها داشته باشد. در واقع Todoist یکی از نام‌هایی است که عموما در تمام فهرست‌های بهترین اپلیکیشن‌های برنامه ریزی و مدیریت زمان می‌توان آن را مشاهده کرد. این اپلیکیشن در بیش از ۱۰ پلتفرم مختلف قابل استفاده است.

اپلیکیشن Todoist به کاربران اجازه می‌دهد تا لیستی از کار‌های پیش رو را ایجاد کنند. این کار‌ها می‌توانند بخشی از یک پروژه باشند که برای هر پروژه امکان ایجاد یک زیرشاخه هم وجود خواهد که می‌توانید هرکدام از آن‌ها را در دسته بندی خاصی قرار دهید.

هرکدام از کار‌هایی که در لیست قرار می‌گیرند می‌توانند یک برچسب داشته باشند و در گروه‌های مختلف دسته بندی شوند. محیط بسیار ساده و کاربرپسند Todoist باعث شده در پلتفرم‌های اندروید و iOS به راحتی بتوان از آن استفاده کرد. لازم به ذکر است که این نرم افزار دارای نسخه‌ی پریمیوم است که بدون محدودیت امکان استفاده از آن را خواهید داشت که با هزینه‌ی ۴ دلار در ماه در اختیارتان قرار خواهد گرفت.

Todoist: To-do lists for task management & errands

Todoist: To-do lists for task management & errands

سازنده: Doist قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه‌ای دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید / iOS حجم: متفاوت در دستگاه‌های مختلف - 106 مگابایت زبان:

Google Keep

نرم افزار گوگل کیپ عمدتا برای یادداشت‌برداری مورد استفاده قرار می‌گیرد و شاید از دیدن نامش در این مطلب متعجب شده باشید. اما اپلیکیشن یاد شده بابت محیط کاربری بسیار خوب و رایگان بودن، یکی از بهترین گزینه‌ها برای ایجاد فهرست‌های انجام کار به شمار می‌رود.

البته گوگل کیپ از ویژگی‌های قابل توجه نرم افزار‌های دیگر مثل Todoist برخوردار نیست و نمی‌توان با استفاده از آن به طور حرفه‌ای به مدیریت پروژه پرداخت؛ اما برای ایجاد لیست خرید روزانه، کار‌هایی که باید تا چند ساعت یا چند روز دیگر انجام دهید و این قبیل برنامه ریزی‌های جزئی بسیار مناسب خواهد بود.

اپلیکیشن Google Keep رسالت اصلی خود را ارائه‌ی اپلیکیشنی برای یادداشت برداری می‌داند اما می‌توان از آن برای ایجاد لیست کار‌های روزانه هم استفاده کرد. از طرفی مزیت اصلی اپلیکیشن ساخته شده توسط گوگل این است که به صورت کاملا رایگان در اختیار کاربران اندروید و iOS قرار گرفته است.

Google Keep - Notes and lists

Google Keep - Notes and lists

سازنده: Google LLC قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید / iOS حجم: متفاوت در دستگاه‌های مختلف / 134 مگابایت زبان:

برای مدیریت زمان کار با گوشی: 

ActionDash

گوگل اپلیکیشن Digital Wellbeing را برای اندروید Pie عرضه کرده (البته هنوز در مرحله‌ی سافت لانچ قرار دارد) تا بتواند رقیبی برای Screen Time سیستم عامل اپل یعنی iOS 12 باشد. اما ممکن است شما به آخرین نسخه از سیستم عامل اندروید دسترسی نداشته باشید و از طرفی بخواهید از ویژگی‌های Screen Time در گوشی اندرویدی خود بهره‌مند شوید.

نرم افزار ActionDash در واقع جایگزینی برای همین موضوع به شمار می‌رود. با استفاده از این نرم افزار این امکان را خواهید داشت تا میزان استفاده از اپلیکیشن‌های نصب شده را متوجه شوید. همچنین قادرید مشخص کنید استفاده از هر اپلیکیشن در روز چند ساعت باشد.

البته باید در نظر داشته باشید از آنجایی که ActionDash بر خلاف Digital Wellbeing و Screen Time یک اپلیکیشن با دسترسی‌های سیستمی نیست، نمی‌تواند باعث استفاده‌ی کمتر شما از اپلیکیشن‌ها شود و تنها قادر است به شما اعلام کند که مدت زمان استفاده‌تان از اپلیکیشن‌ها چه مدت بوده است.

ActionDash: Digital Wellbeing & Screen Time helper

ActionDash: Digital Wellbeing & Screen Time helper

سازنده: Action Launcher قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه‌ای دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 5.8 مگابایت زبان:

AntiSocial: Phone Addiction

اپلیکیشن Antisocial یکی دیگر از نرم افزار‌هایی است که شباهت‌های زیادی به Action Dash دارد. Antisocial به کاربران این امکان را می‌دهد که میزان مشغول بودن با هرکدام از اپلیکیشن‌های نصب شده را متوجه شوند.

یکی از ویژگی‌های این نرم افزار برخورداری از یک چالش ۱۴ روزه است که به شما کمک می‌کند میزان استفاده‌تان از اپلیکیشن‌ها را کاهش دهید. در تب‌های مختلفی که در این نرم افزار طراحی شده، می‌توانید نمره‌ی عملکرد خود را هم مشاهده کنید.

با این که Antisocial ویژگی‌های مشابه Action Dash را ارائه می‌دهد، اما دقت و کارایی آن را ندارد. از طرفی رابط کاربری پیچیده‌تری که دارد ممکن است باعث سردرگمی کاربران شود.

AntiSocial: phone addiction

AntiSocial: phone addiction

سازنده: Bugbean Pty Ltd قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 7.5 مگابایت زبان:

ScreenTime  | iOS 12

اپلیکیشن‌های مشابه با Action Dash و Antisocial در اپ استور وجود دارد اما نسخه‌ی جدید سیستم عامل اپل یعنی iOS 12 از یک ویژگی تحت عنوان Screen Time پشتیبانی می‌کند که همه‌ی ویژگی‌هایی که برای مدیریت زمان کار با گوشی نیاز دارید را عرضه می‌کند.

اسکرین تایم اپل نه تنها به شما این امکان را می‌دهد که مدت زمان استفاده‌تان از اپلیکیشن‌ها را مشاهده کنید، بلکه می‌توانید برای استفاده از هرکدام زمان تعیین کنید. با فرارسیدن زمان مشخص شده، جلوی استفاده‌ی شما از اپلیکیشن گرفته خواهد شد.

برای استفاده از این ویژگی باید حتما iOS 12 را روی آیفون یا ایپد خود نصب کنید. همچنین برای کسب اطلاعات کامل از این ویژگی کاربردی می‌توانید مطلب زیر را مطالعه کنید:

برای مدیریت روزها و ایام هفته: 

تقویم بادصبا

یکی از پر نصب ترین نرم افزار‌های موجود در کافه بازار تقویم باد صبا نام دارد که توسط بسیاری از کاربران ایرانی مورد استفاده قرار می‌گیرد. اپلیکیشن باد صبا علاوه بر اینکه تقویم شمسی را با همه‌ی اطلاعات جزئی در اختیار کاربران قرار می‌دهد، می‌تواند یک قبله نما، رکعت شمار، اذان گو و ابزاری برای مدیریت زمان هم باشد.

با استفاده از این نرم افزار این امکان را خواهید داشت که برای هر کدام از روز‌های سال یادداشت درج کنید و از آن بخواهید که در زمان مقرر کار‌هایی که باید انجام دهید را به شما یادآوری کند. اگر یک بار از این نرم افزار استفاده کرده باشید به خوبی می‌دانید که باد صبا می‌تواند به راحتی تاریخ تقویم‌های شمسی، قمری و میلادی را به یکدیگر تبدیل کند و به خوبی وقایع ملی و مذهبی را نیز به اطلاعتان برساند.

ویجتی که باد صبا به اندروید اضافه می‌کند قادر است تا یادداشت‌های درج شده در هر روز از سال را نمایش دهد. نمایش آب و هوا و امکان استعلام قبوض از دیگر ویژگی‌های این نرم افزار کاربردی به شمار می‌رود.

تقویم اذان گو بادصبا

تقویم اذان گو بادصبا

سازنده: موج همراه قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 17.5 مگابایت زبان:

Google Calendar

یک تقویم کامل و کاربردی که می‌توانید به طور دقیق برای هر روز آن یادداشت درج کرده و از آن بخواهید با فرارسیدن زمان مشخص اتفاقات را به شما یادآوری کند. به عنوان مثال می‌توانید به راحتی برای برخی از روز‌ها زمان تولد افراد را مشخص کنید.

لازم به ذکر است که این اپلیکیشن به طور پیش فرض در گوشی‌های اندرویدی نصب شده است و کاربران ایرانی می‌توانند به راحتی تقویم شمسی را هم به آن اضافه کنند. این تقویم که توسط شرکت گوگل توسعه داده شده است برای کاربران iOS هم در دسترس قرار گرفته و به کاربران اجازه می‌دهد تا بتوانند از هر پلتفرمی که می‌خواهند به مدیریت روز‌های سال بپردازند.

این نرم افزار رایگان با محیط کاربری بسیار جذاب و ساده‌ای که دارد کاربر را به هیچ عنوان دچار سردرگمی نمی‌کند و می‌تواند ابزاری بسیار مناسب برای مدیریت زمان و روز‌های هفته باشد.

Google Calendar

Google Calendar

سازنده: Google LLC قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید / iOS حجم: متفاوت در دستگاه‌های مختلف / 219.1 مگابایت زبان:

برای تنظیم عادات روزانه و دنبال کردن اهداف بلند مدت: 

HabitBull

توسعه دهندگان نرم افزار HabitBull ایده‌ی اپلیکیشن خود را از توصیه‌ی یکی از بازیگر‌های کمدی معروف آمریکایی یعنی «جری ساینفلد» گرفته‌اند: «زنجیره‌ای که ایجاد کردی را از بین نبر!». این موضوع در واقع به این مورد اشاره می‌کند که اگر یک روز با انجام برخی از کار‌ها به نتایج مطلوبی رسیدید، سعی کنید با تکرارشان در روز بعد آن را تبدیل به یک عادت کنید.

اپلیکیشن HabitBull تلاش می‌کند تا ایجاد چنین شرایطی را برای کاربرانش ساده‌تر کند. با استفاده از این نرم افزار کاربردی می‌توانید عادت‌های خوب و بد خود را مدیریت کنید. در واقع HabitBull سعی می‌کند شما عادت‌های خوب خود را تکرار کنید و از عادات بد بپرهیزید.

Habit-Bull: Daily Goal Tracker

Habit-Bull: Daily Goal Tracker

سازنده: AppForge Inc قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه‌ای دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید / iOS حجم: 14 - 58.9 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • semicolon
    semicolon | ۷ فروردین ۱۳۹۸

    از خوبای فارسی ش هم بگید.. تیک تیم و تسکولو رو من تجربه کرده م... ضمن اینکه اپ های این مدلی، تقویم فارسی داشتن شون خیلی مهمه چون میشه تا آینده دورتر راحت کارا رو ثبت کرد

مطالب پیشنهادی