ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سرویس هشدار شرایط بحرانی همراه اول راه اندازی شد

پس از جاری شدن سیل در استان گلستان و آق‌قلا، شیراز، پل دختر و چندین منطقه دیگر در سراسر کشور، وزیر ارتباطات در توئیتر خود خبر از راه‌اندازی سرویسی داده که وظیفه آن هشدار برای ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۶ فروردین ۱۳۹۸ | ۰۹:۱۹

پس از جاری شدن سیل در استان گلستان و آق‌قلا، شیراز، پل دختر و چندین منطقه دیگر در سراسر کشور، وزیر ارتباطات در توئیتر خود خبر از راه‌اندازی سرویسی داده که وظیفه آن هشدار برای شرایط بحرانی است پیش از این نیز محمد جواد آذری جهرمی از مدیران اپراتورها خواسته بود تا یک سرویس ستاره مربع رایگان برای نهادهای امدادی طراحی کنند.

ساعاتی پیش محمدجواد آذری جهرمی، از راه‌اندازی این سرویس خبر داد و در صفحه شخصی توییتر خود نوشت:

«از امروز، سرویس هشدار شرایط بحرانی همراه اول آغاز به کار کرد تا پیش از وقوع بلاهای طبیعی، مردم از طریق تلفن‌همراه خود آگاه شوند. لطفا به هشدارهای سرویس توجه کنید.»

به گفته جهرمی این سرویس Cell Broadcast به صورت منطقه‌ای ارسال می‌شود و فعلا محدودیت ۱۶۰ کاراکتری برای زبان انگلیسی و ۲۵ کاراکتر برای زبان فارسی دارد: «صدور این هشدارها توسط ستاد مدیرتی بحران صورت خواهد گرفت.»  همچنین جهرمی خبر داده که قطع خطوط بدهکاران موبایلی به بعد از تعطیلات عید موکول بشود.

ستاد مدیریت بحران از دیروز پیامک‌های هشدار خود را برای شهروندان می‌فرستد که ارسال این پیامک‌ها با مشکلاتی مواجه بود و به نظر می‌رسد سرویس جدید تعبیه شده در اپراتور اول بتواند این نقص‌ها را برطرف کند

همچنین لازم به ذکر است علاوه بر این سرویس، دو قابلیت مکالمه و ارسال پیامک مشترکین هر سه اپراتور همراه اول، ایرانسل و رایتل درمناطق سیل‌زده گلستان نیز تا جمعه رایگان خواهدبود. گفتنیست تیم خدمات فنی هر سه اپراتور در این روزها و از نخستین دقایق وقوع حادثه سیل در استان‌های شمالی کشور، خدمات گسترده‌ای را انجام داده‌اند تا بستر برقراری ارتباط مشترکین خود را حفظ نمایند.

این سرویس روی همه گوشی‌ها کار می‌کند

وزیر ارتباطات در چند روز اخیر اخبار مربوط به وضعیت ارتباطات و زیرساخت‌ها در مناطق سیل‌زده را شخصا در توئیتر خود با هشتگ #همه‌باهم⁩ می‌توانیم اطلاع رسانی کرده است.

پیش‌تر جهرمی خبر از آماده‌باش مراکز ارتباطاتی تمام استان‌ها خبر داده بود و اعلام کرده بود که: «برای پیشگیری و امدادرسانی، نباید اختلال در شبکه  وجود داشته باشد: «وزارت ارتباطات تمامی امکانات خود را برای کمک به مردم وبازسازی زندگی آن‌ها آماده کرده‌است.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • pouya
    pouya | ۶ فروردین ۱۳۹۸

    40 ساله می خوان یه فکری کنن و هنوز به نتیجه ای نرسیدن

  • CCR
    CCR | ۶ فروردین ۱۳۹۸

    عه 40 ساله از حکومت اخوندی میگذره هزاران نفر بخاطر بیفکری اینا مردن حالا یادتون افتاد باید یه فکری بکنین ؟؟؟؟؟

    • Mr.am in.m
      Mr.am in.m | ۶ فروردین ۱۳۹۸

      موافقم باهات فقط اختلاص و چپاول یاد گرفتن

مطالب پیشنهادی