ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

خودروسازان متعدد با محصولاتی کم کیفیت؛ چالش بزرگ برای خودروهای برقی چینی

با تدوین استراتژی " Made in China 2025" در سال 2015، چین به بزرگ ترین بازار برای تولید و فروش خودروهای پاک تبدیل شده و این کشور با شتابی بسیار بالا در حال حرکت به ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۶ فروردین ۱۳۹۸ | ۲۱:۰۰

با تدوین استراتژی " Made in China 2025" در سال 2015، چین به بزرگ ترین بازار برای تولید و فروش خودروهای پاک تبدیل شده و این کشور با شتابی بسیار بالا در حال حرکت به سمت اتومبیل های انرژی نو (NEV) است.

به منظور تحقق اهداف این استراتژی، سوبسیدهای زیادی برای خودروسازان و شرکت های تولید کننده باتری در نظر گرفته شده و دولت چین کمپانی های مختلف را به ساخت مدل های برقی ملزم کرده است. همچنین با تعیین تعرفه برای خودروهای وارداتی، سیاست گذاران چینی سعی کرده اند شهروندان را به سمت مدل های داخلی سوق دهند.

خودروهای برقی چینی

استراتژی چینی ها تاکنون کاملا موثر واقع شده، طوری که در سال گذشته 1.256 میلیون خودروی NEV در این کشور به فروش رسیده است؛ بخش اعظمی از این رقم را اتومبیل های الکتریکی به خود اختصاص داده اند. چشم بادامی ها فروش دو میلیون خودروی NEV در سال 2020 را هدفگذاری کرده اند.

اگر چه روز به روز بر میزان خودروهای برقی شده در چین افزوده می شود، اما گزارش اخیر بلومبرگ نشان می دهد که بسیاری از این مدل ها دارای ایرادات و مشکلات کیفی هستند.

China NEV cars (10)

طبق این گزارش در سال 2018 برای 135,700 اتومبیل مجهز به پیشرانه پاک فراخوان صادر شده که بیش از 10 درصد از کل مدل های تولیدی را شامل می شود. مشکل اصلی این اتومبیل ها با باتری در ارتباط بوده و حداقل 40 مدل مختلف دچار آتشسوزی شده اند.

داغ شدن باتری ها، ایراد در سیستم انتقال قدرت، شمارشگر معیوب مسافت طی شده و باتری هایی که زودتر از حد انتظار خالی می شوند، دیگر مشکلاتی هستند که باعث صدور فراخوان هایی شده اند.

China NEV cars (8)

شاید به همین خاطر است که در یک تحقیق اخیر 70 درصد از پرسش شوندگان چینی نسبت به خرید خودرویی با پیشرانه پاک ابراز پشیمانی کرده اند.

در حال حاضر تخمین زده می شود به لطف حمایت های دولتی بیش از 500 استارتاپ تولید کننده اتومبیل های پاک در چین فعالیت می کنند. به دلیل اینکه طراحی و توسعه چنین اتومبیل هایی نیاز به دانش بالایی دارد، به نظر می رسد برخی از این استارتاپ ها به مشکل برخورده اند. برای مقابله با این وضعیت، دولت چین از حذف سوبسید مدل هایی که دامنه حرکتی پایین تری دارند، خبر داده است.

China NEV cars (11)

بد نیست اشاره کنیم اخیرا گروه Evergrande نیز که دومین کمپانی بزرگ چین در زمینه املاک و ساخت و ساز محسوب می شود، به تولید اتومبیل های الکتریکی روی آورده است.

به اعتقاد Hui Ka Yan رئیس هیئت مدیره Evergrande این گروه پتانسیل تبدیل شدن به بزرگ ترین سازنده خودروهای برقی را دارد. وی در این باره گفته:

Evergrande در زنجیره صنعت خودروهای برقی قرار گرفته و اکنون به تکنولوژی پیشرفته مجهز شده است. Evergrande تلاش خواهد کرد در یک بازه زمانی سه تا پنج ساله بزرگ ترین و قوی ترین گروه سازنده خودروهای برقی جهان شود.

China NEV cars (6)

شاید اظهارات مدیرعامل Evergrande کمی مبالغه آمیز پنداشته شود، اما وقتی بدانیم این کمپانی جزو سهامداران و سرمایه گذاران کوئنیگزگ، فارادی فیوچر و پروژه خودروی برقی ملی سوئد به شمار می رود، نظرمان عوض خواهد شد؛ ضمن اینکه ثروت 40 میلیارد دلاری Hui Ka Yan – سومین فرد ثروتمند چین – می تواند کارهای زیادی انجام دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • آریا
    آریا | ۷ فروردین ۱۳۹۸

    اشغال ساز انبوه

  • enrix
    enrix | ۶ فروردین ۱۳۹۸

    جمعیت زیاد کار دائم میخواد! 1 میلیارد نفر جمعیت هم جز با صادرات زیاد نمیتونه رشد اقتصادی داشته باشه. ولی خوب قبول کنیم الان جمعیت بیشتر از کار مورد نیازه . دست زیاده

مطالب پیشنهادی