ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

برخورد قاطع پلیس فتا با منتشرکنندگان تصاویر غیر واقعی از سیلاب

جانشین پلیس فتا پایتخت تاکید کرد که با  افرادی که تصاویر و محتواهای غیرواقعی از سیلاب در فضای مجازی پخش کنند، برخورد می شود. سرهنگ داوود معظمی گودرزی در گفت و گو با مهر ضمن ابراز ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۷ فروردین ۱۳۹۸ | ۰۹:۳۷

جانشین پلیس فتا پایتخت تاکید کرد که با  افرادی که تصاویر و محتواهای غیرواقعی از سیلاب در فضای مجازی پخش کنند، برخورد می شود.

سرهنگ داوود معظمی گودرزی در گفت و گو با مهر ضمن ابراز همدردی با خانواده‌های جان‌باختگان و مصدومان حوادث سیل‌های اخیر کشور به شایعه‌پراکنان درباره بروز سیل و توفان در پایتخت هشدار داد و گفت: «پلیس فتا با افرادی که بخواهند با شایعه‌پراکنی آرامش را از مردم سلب کنند، برخورد می‌کند.»

وی با اشاره به پخش تصاویر غیرواقعی که در فضای اینترنتی از سطح پایتخت منتشر می‌شود و تصاویر و فیلم‌هایی غیرواقعی که به حوادث داخل کشور نسبت داده می‌شود گفت : «تمام این تصاویر توسط پلیس رصد می‌شوند و در صورت کذب بودن، ضمن شناسایی منتشر کنندگان این تصاویر، برخورد لازم با آنها صورت می‌گیرد. باید گفت که تا به امروز در چند مورد شناسایی انجام گردیده که اقدامات قانونی در دست رسیدگی است.»

جانشین پلیس فتا پایتخت در خاتمه اشاره کرد: «شهروندان اخبار را صرفاً از مبادی رسمی و معتبر پیگیری کنند.»

به دنبال وقوع سیل در چند نقطه کشور و بروز خسارات جانی و مالی، برخی افراد سودجو در فضای مجازی مشغول شایعه‌پراکنی درباره بروز سیل و توفان‌های سهمگین در سطح تهران و نیز کشور شده‌اند. حتی برخی از دولتمردان از جمله عضو شورای شهر تهران در چند روز گذشته توییت‌هایی مبنی بر هشدار وقوع طوفان در تهران منتشر کردند که سریعا توسط سازمان هواشناسی کشور تکذیب شدند.

از روز گذشته عکس‌هایی در فضای مجازی دست به دست و در آن عنوان می‌شد که این تصاویر، خسارات سیل در شهر شیراز و سایر نقاط کشور را به تصویر کشیده در صورتی به راحتی و با کمی دقت می‌توان پی برد این تصاویر متعلق به خسارات سیلاب در خارج از کشور است. برخی از تصاویر نیز منتسب به شهرهای اطراف تهران نظیر رباط کریم بوده که توسط ساکنین این شهرها در فضای مجازی قویا تکذیب شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • CCR
    CCR | ۷ فروردین ۱۳۹۸

    بله خواهشن شهروندان رعایت کنین که صدا و سیما بتونه دروغاشو پخش کنه

  • GEEEEK
    GEEEEK | ۷ فروردین ۱۳۹۸

    و باز هم رشادتی دیگر از نیروهای امنیتی این مرز و بوم

  • فـرزاد
    فـرزاد | ۷ فروردین ۱۳۹۸

    «شهروندان اخبار را صرفاً از مبادی رسمی و معتبر پیگیری کنند.»

    دو ساعت بعد از سیل ورودی شیراز تلمبار شدن ماشینها و گل لای یک متری ، اخبار شبکه شش یک تصویر لایو از دوربین کنترل ترافیک (آرشیو) نشون داد که هیچ مشکلی نیست و تردد عادی است !!!!!!!!

مطالب پیشنهادی