ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

نمرات بازی Sekiro: Shadows Die Twice منتشر شد؛ لذت شینوبی بودن

فرام سافتور در اقدامی غافل گیر کننده جدیدترین محصول خود، یعنی بازی Sekiro: Shadows Die Twice را در جریان کنفرانس مایکروسافت معرفی کرد. این اتفاق در حالی رخ می‌داد که استودیو نامبرده در سال‌های اخیر همکاری ...

سورنا رضایی
نوشته شده توسط سورنا رضایی | ۷ فروردین ۱۳۹۸ | ۱۴:۰۰

فرام سافتور در اقدامی غافل گیر کننده جدیدترین محصول خود، یعنی بازی Sekiro: Shadows Die Twice را در جریان کنفرانس مایکروسافت معرفی کرد. این اتفاق در حالی رخ می‌داد که استودیو نامبرده در سال‌های اخیر همکاری نزدیکی با سونی داشته و حتی یک بازی انحصاری نیز برای پلی استیشن 4 ساخته بود.

بازی Sekiro: Shadows Die Twice برخلاف عناوین قبلی فرام سافتور در سبک اکشن ماجراجویی ساخته شده است. داستان این بازی که در دوران سنگوکو (دوران جنگ‌های داخلی و آشوب‌های اجتماعی در ژاپن) جریان دارد و روایتگر یک مبارز با نام سیکرو است که قسم خورده تا تحت هر شرایطی از ارباب 10 ساله‌ی خود محافظت کند.

سیکرو در جریان یکی از نبردهای بازی Sekiro: Shadows Die Twice دست خود را از دست می‌دهد و ارباب جوان نیز توسط شخصیت شرور داستان گروگان گرفته می‌شود. سیکرو که رها شده بود تا از خونریزی بمیرد، در نهایت نجات یافته و تصمیم می‌گیرد تا به کمک مربی خود که با نام The Owl شناخته می‌شود، ضمن نجات دادن ارباب انتقام شکست خود را نیز بگیرد.

بازی Sekiro: Shadows Die Twice

با انتشار بازی Sekiro: Shadows Die Twice در سراسر جهان، منقدان اجازه پیدا کردند تا نقدهای خود را از جدیدترین ساخته‌ی استودیو فرام سافتور منتشر کنند. تاکنون و با انتشار ۳۳ نقد که همگی آن‌ها مثبت بوده‌اند، متای بازی به عدد91 رسیده است.

تلگراف، تنها وبسایتی بوده که بازی Sekiro: Shadows Die Twice را بی نقص دانسته و نمره‌ی کامل را به آن داده است. تام هاگینز، نویسنده‌ی نقد، از بازی به عنوان تجربه‌ای بی رحم یاد کرده است که این موضوع می‌تواند خوب یا بد باشد. هاگینز در ادامه‌ به محصولات پیشین سازندگان، یعنی سری دارک سولز و بازی بلادبورن اشاره کرد و گفت با در نظر گرفتن آن‌ها چنین میزان سختی برای Sekiro قابل پیش بینی بود.

به عقیده‌ی هاگینز، سیستم پاداش دهی این عنوان، بزرگترین نقطه قوت آن است؛ سیستمی که باعث می‌شود کاربران چالش‌های طاقت فرسای بازی را به جان بخرند و باس‌ها را یکی پس از دیگری شکست دهند.

برندین تیرل که برای وبسایت معتبر IGN می‌نویسد، نمره‌ی 95 از 100 را برای بازی Sekiro: Shadows Die Twice در نظر گرفت. از دیدگاه تیرل، نسخه‌ی تکامل یافته‌ی فرمول همیشگی فرام سافتور در این عنوان اکشن و مخفی کاری استفاده شده که مطابق انتظار روی دقت و مهارت تمرکز دارد. او همچنین اعتقاد دارد Sekiro آسان‌تر از سری بازی‌های سولز است اما همچنان تجربه‌ای شگفت انگیز ارائه می‌دهد. تیرل، نبود رقابت‌های کاربر علیه کاربر (PvP) را از نقاط ضعف بازی دانسته است.

بازی Sekiro: Shadows Die Twice
طبق صحبت‌های هیدتاکا میازاکی، کارگردان بازی Sekiro: Shadows Die Twice، کاربران این آزادی عمل را دارند تا مراحل را مطابق با سلیقه‌ی خود پشت سر بگذارند. یک کاربر علاقه‌ای به مبارزات ندارد و ترجیح می‌دهد با دور ماندن از چشم دشمنان خود، یکی یکی آن‌ها را از پا در آورد.

تامور حسین، نویسنده‌ی وبسایت Gamespot، نمره‌ی 90 از 100 را به بازی Sekiro: Shadows Die Twice اعطا کرد. از نظر حسین، تعادل استادانه‌ای بین رویارویی با باس‌ها و بخش‌های اکشن/مخفی کاری برقرار است. حسین در مقاله‌ی بررسی خود، مبارزات طاقت فرسا اما هیجان انگیز، محیط‌های غنی و مکانیک‌های مخفی کاری را از نقاط قوت بازی دانسته است. او همچنین از بی رحمی بازی در برخی موارد و هوش مصنوعی دشمنان در شرایط خاص گله کرده و از آن‌ها به عنوان نقاط ضعف یاد کرده است.

دیگر وبسایتی که بازی Sekiro: Shadows Die Twice را لایق نمره‌ی 90 از 100 دانسته، Game Informer بوده است. دنیل تاک که وظیفه‌ی نوشتن نقد را بر عهده داشته، از این بازی به عنوان سفری چالش برانگیز در دنیای عجیب و حیرت آور یاد کرده که کاربر را مجبور می‌کند تا در مبارزات به مهارت بالایی دست یابد.

تاک نظر مشابهی با تام هاگینز داشته و سیستم پاداش دهی بازی را عاملی می‌داند که کاربر را به پیشبرد داستان سوق می‌دهد. تاک همچنین از Sekiro به عنوان یکی از سخت ترین بازی‌ها دانسته و تجربه‌ی آن را به طرفداران ماجراجویی و کشف توصیه کرده است.

گَرِت دریک که برای وبسایت COGconnected می‌نویسد، ضمن دادن نمره‌ی 88 از 100 به بازی Sekiro: Shadows Die Twice، گیم‌ پلی آن را نسخه‌ی بهبود یافته‌ی سری دارک سولز و بلابورن می‌داند. دریک در نقد خود به تحسین از سیستم مبارزه چالش برانگیز و لذت بخش، مکانیک‌های جابجایی در محیط، گرافیک هنری زیبا و نحوه‌ی داستانسرایی پرداخت.

Sekiro اما از دید دریک بی عیب و نقص نبود. او در بخش دیگری از مقاله‌ی خود هوش مصنوعی ضعیف و چند ایراد گرافیکی جزئی را در لیست نقاط ضعف قرار داد. مهم ترین نقطه ضعف بازی از دید دریک اما سیستم مخفی کاری آن بوده است که حرف تازه‌ای برای گفتن نداشته و تنها شامل مکانیک‌هایی می‌شود که پیش از این در عناوین دیگر استفاده شده بودند.

بازی Sekiro: Shadows Die Twice

80 از 100 کمترین نمره‌ای بوده که به بازی Sekiro: Shadows Die Twice داده شده است و کوین دانزمور، یکی از 2 منتقدی که بود چنین نمره‌ای را برای جدیدترین ساخته‌ی فرام سافتور در نظر گرفت. او که برای وبسایت Hardcore Gamer می‌نویسد، عدم تنوع در سلاح‌ها را یکی از بزرگترین نقاط ضعف بازی می‌داند. او در ادامه اضافه کرد دست مصنوعی سکیرو که ابزارهای مختلفی دارد، تا حدودی این ضعف را جبران کرده است.

IGN ژاپن نیز نمره‌ی 80 از 100 را به Sekiro اعطا کرد. از دید نویسنده‌ی این وبسایت، تنوع پایین دشمنان و همچنین تنوع پایین در محیط‌های بازی، دو نقطه ضعف اساسی این عنوان هستند. این نویسنده در عین حال به تحسین از مکانیک‌های مخفی کاری و سیستم مبارزه‌ با شمشیر پرداخت.

بازی Sekiro: Shadows Die Twice هم اکنون برای سه پلتفرم پلی استیشن 4، ایکس باکس وان و پی سی در دسترس است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Saeed Nouroozi
    Saeed Nouroozi | ۷ فروردین ۱۳۹۸

    ای جان یه خبر خوب برای طرفداران بلادبورن و دارک سولز، از ساخته های قبلی فرام سافتور حسابی لذت بردیم و ساعتها مارو سرگرم کرد، حتما توی اولین فرصت بازیشو شروع میکنم

  • MaGd Tn
    MaGd Tn | ۷ فروردین ۱۳۹۸

    تو لبتاب کرش زیاد می کنه

مطالب پیشنهادی