ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

فراری P80/C معرفی شد؛ تک ستاره ای برای ادای احترام به تاریخچه ای پر افتخار [تماشا کنید]

کمپانی فراری در اقدامی غیر منتظره از یک خودروی فوق العاده خاص رونمایی کرد. این خودروی مخصوص پیست P80/C نام داشته و به سفارش یک مشتری ثروتمند توسعه یافته است. به عبارت بهتر این خودرو ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۷ فروردین ۱۳۹۸ | ۱۲:۳۰

کمپانی فراری در اقدامی غیر منتظره از یک خودروی فوق العاده خاص رونمایی کرد. این خودروی مخصوص پیست P80/C نام داشته و به سفارش یک مشتری ثروتمند توسعه یافته است. به عبارت بهتر این خودرو تنها به یک دستگاه محدود بوده و هیچ نسخه مشابه دیگری نخواهد داشت.

ferrari-p80-c (21)

P80/C با الگوبرداری از مدل های مسابقه ای و خودروهای اسپرت فراری در دهه 60 میلادی طراحی شده و از چهره ای متمایز برخوردار است. به گفته مارانلویی ها روند ساخت این پروژه از سال 2015 آغاز شده و در طول این مدت مهندسین با دقت تمام روی قسمت های مختلف کار کرده اند تا نتیجه اتومبیلی کاملا منحصر به فرد باشد.

ferrari-p80-c (18)
در طراحی فراری P80/C به طور ویژه از 330 P3/P4 و Dino 206 S الگوبرداری شده است

جدیدترین دست پرورده سرخ پوشان، بر اساس فراری 488 GT3 ساخته شده است، اما به دلیل طراحی بدنه ای کاملا متفاوت برای P80/C تقریبا هیچ شباهتی بین این دو مدل دیده نمی شود.

از آنجایی که فراری P80/C برای دستیابی به بهترین عملکرد در پیست ساخته شده، طراحان و مهندسین مارانلویی با محدودیت های موجود برای خودروهای خیابانی روبرو نبوده اند. به همین جهت مدل مورد بحث دماغه ای گُوِه ای شکل با یک اسپلیتر دائمی بزرگ دارد.

ferrari-p80-c (7)

شیب زیاد دماغه به شیشه جلو نیز امتداد پیدا کرده و چنانچه از نمای جانبی به فراری P80/C بنگریم، با پیکره ای بسیار جذاب و آماده تهاجم روبرو خواهیم شد.

ferrari-p80-c (27)

شکاف های عظیم روی کاپوت چلو، برش های موجود روی گلگیرهای محور جلو که تداعی کننده آبشش های ماهی هستند و ورودی های هوای جانبی بزرگ نقشی کلیدی در مدیریت جریان هوا و تغذیه موتور فراری P80/C ایفا می کنند.

ترکیب هنرمندانه ورودی های هوای جانبی با شیشه ها و گلگیر چرخ های عقب، نمایی بسیار بدیع و تماشایی پدید آورده و بی شک این ویژگی یکی از شاخص ترین و جذاب ترین خصوصیات ظاهری فراری P80/C به شمار می رود. تضاد ایجاد شده بین پوشش آلومینیومی روی موتور و رنگ قرمز بدنه را می توان دیگر ویژگی شاخص و جذاب این خودرو نامید.

ferrari-p80-c (2)

در قسمت عقب P80/C باله و دیفیوزری عظیم نصب شده تا تاکید ویژه فراری بر ایرودینامیک بیش از پیش محرز شود. جالب اینکه به غیر از باله اصلی، یک بالچه نیز در بخش انتهایی سقف وجود دارد. در این قسمت خروجی اگزوز قطور بیرون زده از بدنه، از قدرت بالای پیشرانه و غرش های مهیب خبر می دهند.

ferrari-p80-c (12)
فراری P80/C از لحاظ ایرودینامیک پنج درصد وضعیت بهتری نسبت به 488 GTB دارد

نیروبخش فراری P80/C همان موتور 3.9 لیتری معروف V8 است که تاکنون موفق به کسب چندین جایزه شده؛ این موتور در 488 GT3 توانایی تولید 660 اسب بخار قدرت را دارد، با این حال مشخص نیست که آیا خروجی آن در P80/C نیز به همین میزان است یا به لطف بهینه سازی های احتمالی ارقام مربوطه بهبود پیدا کرده اند.

ferrari-p80-c (26)
ظاهرا فراری P80/C به گونه ای سفارش داده شده که امکان باز شدن اجزای ایرودینامیک آن وجود داشته و این خودرو می تواند به نسخه نمایشی نیز تغییر حالت دهد

فراری هرگز قیمت مدل های انحصاری و سفارشی را فاش نمی کند. این مساله درباره P80/C نیز صادق بوده و درباره قیمت این خودرو اطلاعاتی در دست نیست. با توجه به زمان نسبتا طولانی که صرف توسعه این خودرو شده، مسلما رقم هنگفتی از سوی مشتری متمول پرداخت شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی