ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

AMP
تکنولوژی

امکان ارسال صفحات AMP در جیمیل فراهم می شود

گوگل به تازگی از امکان ارسال صفحات AMP در جیمیل خبر داده که می‌تواند ایمیل‌ها را از قالب نوشته‌های ساده درآورده و به صفحاتی غنی از محتوا و تعامل‌پذیر برای کاربران تبدیل کند. به گزارش ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۸ فروردین ۱۳۹۸ | ۱۵:۳۰

گوگل به تازگی از امکان ارسال صفحات AMP در جیمیل خبر داده که می‌تواند ایمیل‌ها را از قالب نوشته‌های ساده درآورده و به صفحاتی غنی از محتوا و تعامل‌پذیر برای کاربران تبدیل کند. به گزارش تک کرانچ، این ویژگی نه تنها برای جیمیل بلکه برای سرویس‌دهنده‌های بزرگ ایمیل دیگر مثل یاهو، آتلوک و Mail.ru نیز عرضه خواهد شد.

AMP (صفحات موبایل شتاب یافته) فریم‌ورکی برای توسعه‌دهنده‌هاست که بتوانند در سطح وب، محتوایی خلق کنند که برای گوشی‌های موبایل با سرعتی بسیار زیاد بارگذاری می‌شوند. با استناد به پست وبلاگی اخیر گوگل، آمدن تکنولوژی AMP به جیمیل بدان معناست که ایمیل‌ها می‌توانند به فرمت AMP تبدیل شده و سپس به مخاطب هدف خود برسند.

AMP

در ارسال ایمیل به فرمت AMP، کاربران می‌توانند به متن نوشته‌های خود المان‌های تعاملی اضافه کنند. بنابراین کارهایی مثل توافق با حضور در یک رویداد، پر کردن پرسش‌نامه، جستجو در میان اجناس یک فروشگاه یا نوشتن نظر بدون نیاز به خروج از محیط تحت وب ایمیل امکان‌پذیر خواهد بود.

گفتنی است که امکان ارسال ایمیل‌های پویا و تعاملی می‌تواند برای کسب و کارها اهمیت فوق‌العاده بالایی داشته باشد، چرا که با این شیوه بهتر می‌توانند به بازاریابی محصولات خود پرداخته و خدمات‌شان را به مشتریان بشناسانند. در همین راستا شرکت‌هایی مثل پینترست، بوکینگ دات کام و OYO Rooms نسبت به ایمیل‌های AMP ابراز علاقه کرده و از همین حالا ارسال ایمیل به این فرمت را آغاز نموده‌اند.

ایمیل‌های AMP فقط برای بازاریاب‌ها کاربرد ندارند. کاربران عادی هم به لطف این تکنولوژی، می‌توانند سریع‌تر از گذشته ایمیل‌ها را بارگذاری کرده و حتی در محیط آن‌ها یک مکالمه آنی را پیش ببرند.

با این وجود، هنوز برای پیش‌بینی موفقیت یا عدم استقبال کاربران از این ویژگی‌ در ایمیل‌ها بسیار زود است. بنابراین باید منتظر بمانیم و ببینیم که فراگیر شدن ایمیل‌های AMP چه واکنش‌هایی را میان کاربران در پی خواهد داشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی