ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

گزارش مالی هواوی
تکنولوژی

درآمدهای سالانه هواوی از مرز ۱۰۰ میلیارد دلار عبور کرد؛ تحریم ها بی اثر بود

طبق گزارشی جدید، درآمدهای هواوی در سال ۲۰۱۸ رشدی ۱۹.۵ درصدی را تجربه کرده و علیرغم شدت یافتن فشارهای سیاسی از سراسر جهان، برای نخستین بار از مرز ۱۰۰ میلیارد دلار عبور کرده است. سال ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۹ فروردین ۱۳۹۸ | ۱۳:۰۰

طبق گزارشی جدید، درآمدهای هواوی در سال ۲۰۱۸ رشدی ۱۹.۵ درصدی را تجربه کرده و علیرغم شدت یافتن فشارهای سیاسی از سراسر جهان، برای نخستین بار از مرز ۱۰۰ میلیارد دلار عبور کرده است.

سال گذشته این شرکت چینی فروشی برابر با ۱۰۷.۱۳ میلیارد دلار (۷۲۱.۲ میلیارد یوآن) داشته و سود خالص آن به رقم ۵۹.۳ میلیارد یوآن رسیده است که در مقایسه با سال قبل رشدی ۲۵.۱ درصدی را نشان می دهد. در واقع رشد درآمدهای هواوی در سال گذشته میلادی سریع تر از رشد آن در سال ۲۰۱۷ بوده اما سود خالص آن با آهنگی کند رشد کرده است.

در هر صورت این آمار و ارقام موفقیتی بسیار بزرگ را برای غول تکنولوژی چینی نشان می دهد که در یک سال گذشته با افزایش فشارهای سیاسی در سراسر دنیا روبرو بوده. در این بازه زمانی دولت آمریکا از نگرانی های خود نسبت به خطر جاسوسی هواوی برای دولت چین خبر داد و هواوی نیز بارها و بارها این اتهامات را رد کرد.

درآمدهای هواوی

فروش سال ۲۰۱۸ هواوی در بخش اپراتوری که اصلی ترین بازوی تجهیزات شبکه آن محسوب می شود به رقم ۲۹۴ میلیارد یوآن رسید که کمی پایین تر از رقم ۲۹۷.۸ میلیارد یوآنی ثبت شده در سال ۲۰۱۷ بود.

اما عامل اصلی رشد هواوی در این بازه کسب و کار محصولات مصرفی آن بود که رشد درآمد سال به سال ۴۵.۱ درصدی را نسبت به سال قبل نشان می داد و به رقم ۳۴۸.۹ میلیارد یوآن رسید و به این ترتیب برای نخستین بار کسب و کار محصولات مصرفی هواوی سهم بزرگ تری از درآمدهای این شرکت را به خود اختصاص داد.

در پاسخ به اتهامات مطرح شده از سوی ترامپ و برخی دولت های اروپایی گو پینگ یکی از روسای چرخشی این شرکت امروز در جریان نشست خبری خود اعلام کرد که امنیت سایبری و حفاظت از حریم خصوصی کاربران در زمره اصلی ترین اولویت های این شرکت قرار دارند.

گو در مصاحبه با نشریه CNBC اعلام کرد که درآمدهای هواوی در ماه های ژانویه و فوریه رشد سال به سال ۳۰ درصدی را نشان می دهد. وی همچنین ابراز امیدواری کرد که امسال درآمدهای هواوی رشدی دو رقمی را علارغم فشارهای بین المللی داشته باشد.

او ادامه داد:

با توجه به سرمایه گذاری های انجام شده در حوزه 5G از طریق اپراتورها و دیجیتالی شدن صنعت، افزایش فرصت ها و بالا رفتن تقاضای مشتریان هواوی شاهد دو رقمی شدن رشد خود خواهد بود. ما در مسیر پیش روی خود هرکاری را انجام می دهیم تا حواشی را کنار بگذاریم و با بهبود مدیریتی پیشرفت های خوبی را در راستای دستیابی به اهداف استراتژیک خود رقم بزنیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • ramin20i
    ramin20i | ۱۲ فروردین ۱۳۹۸

    مرگ بر امریکا نسخه چینی

  • molavy
    molavy | ۱۰ فروردین ۱۳۹۸

    22 بهمن امسال رییس هواوی هم میاد...

  • mansour.bz
    mansour.bz | ۹ فروردین ۱۳۹۸

    تو میتونی گنوک همینجوری ادامه بده
    امریکا هیچ غلطی نمیتون بکن✌✌✌

  • Milady
    Milady | ۹ فروردین ۱۳۹۸

    بی صبرانه منتظر سیستم عامل جدید هواوی هستم تا انحصار اندروید و iOS از بین ببره

  • Amin M
    Amin M | ۹ فروردین ۱۳۹۸

    به نظر من هیچ وقت شرکتی پیشینه و اعتبار خودش واسه مسائلی چون جاسوسی و گذاشتن درب دومی جهت دسترسی به اطلاعات کاربران انجام نمی‌دهند این یک جنگ تجاری سیاسی بین چین و امریکا است که هواوی و معدود شرکت های تکنولوژی را تحت تاثیر قرار داده اما بایستی مسائلی دیگر هم در این قضیه در نظر گرفت که حذف هواوی یعنی کم تر شدن سرعت پیشرفت تکنولوژی و بالا رفتن هزینه ها برای تمام مردم و کاربران در جهان موفق باشید

    • HasanHoseinPoor
      HasanHoseinPoor | ۹ فروردین ۱۳۹۸

      مشکل هواوی‌ نیست‌ مشکل دولت‌ چینه‌ که قانون گذاشته‌ میتونه‌ بدون‌ اطلاع‌ تمام شرکت ها رو در اختیار بگیره‌...

مطالب پیشنهادی