ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

سریع ترین خودروی جهان
خودرو

رکوردهای گینس: سریع ترین خودروی جهان [تماشا کنید]

رکورد رسمی سرعت زمینی (که در مسافت ۱.۶ کیلومتری اندازه گیری شده) برابر است با ۱۲۲۷.۹۸۵ کیلومتر بر ساعت که توسط یک بریتانیایی به نام اندی گرین در تاریخ ۱۵ اکتبر سال ۱۹۹۷ میلادی در ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۹ فروردین ۱۳۹۸ | ۰۰:۰۱

رکورد رسمی سرعت زمینی (که در مسافت ۱.۶ کیلومتری اندازه گیری شده) برابر است با ۱۲۲۷.۹۸۵ کیلومتر بر ساعت که توسط یک بریتانیایی به نام اندی گرین در تاریخ ۱۵ اکتبر سال ۱۹۹۷ میلادی در بیابان بلک راک نوادا واقع در آمریکا از طریق خودرویی به نام Thrust SSC به ثبت رسید.

این خودروی جت که در انگلستان طراحی و تولید شده اولین ماشینی بود که توانست دیوار صوت را بشکند و نامش را در کتاب رکوردهای گینس ثبت نماید. با این حال ادعا شده که فرد دیگری به نام استن برت آمریکایی با استفاده از یک دستگاه خودروی Budweiser Rocket Car توانسته در تاریخ ۱۷ دسامبر سال ۱۹۷۹ میلادی در پایگاه نیروی هوایی ادواردز واقع در کالیفرنیا به سرعت ۱۱۹۰.۳۷۷ کیلومتر بر ساعت برسد.

با این حال اما سرعت ۱.۰۱۰۶ ماخ که برای آن خودرو اعلام گردید از سوی نیروی هوایی آمریکا مورد تایید قرار نگرفت چراکه رادار دیجیتالی مورد استفاده برای ثبت سرعت آن ماشین ظاهرا برای تست سرعت کالیبره نشده و مورد تایید نبود. در واقع اطلاعات راداری مستقیما توسط خود آن ماشین تولید نمی شد و در عوض یک اپراتور آن اطلاعات را ثبت و ضبط می کرد.

در هر حال خودرویی که توانست این رکورد را به ثبت برساند دو موتور جت Spey 202 از برند رولز رویس دارد که ۲۲۲ نیوتن گشتاور تولید می کنند. در ادامه از شما دعوت میکنیم نگاهی به ویدیوی ثبت این رکورد بیاندازید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • farhad shiravani
    farhad shiravani | ۹ فروردین ۱۳۹۸

    پشته پرده خبر گذاری چه خبره..!!!بهترین،خفن ترین،بیشترین،بزرگترین.......................

  • ErfanMTI
    ErfanMTI | ۹ فروردین ۱۳۹۸

    این پلیر مال کجاست اینقدر داغونه؟
    ۴ دقیقه نگاه میکنی بقیه رو دیگه لود نمیکنه

مطالب پیشنهادی