ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

سیاه چاله
علمی

منتخب تد: آیا احتمال بلعیده شدن زمین در یک سیاه‌چاله وجود دارد؟ [تماشا کنید]

سناریوهای مختلفی برای نابودی زمین مطرح می شود که شامل موارد متعددی از جمله برخورد با سیارک ها یا سرد شدن هسته مذاب زمین است اما اگر یک سیاه چاله زمین را در خود ببلعد ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۹ فروردین ۱۳۹۸ | ۱۶:۰۰

سناریوهای مختلفی برای نابودی زمین مطرح می شود که شامل موارد متعددی از جمله برخورد با سیارک ها یا سرد شدن هسته مذاب زمین است اما اگر یک سیاه چاله زمین را در خود ببلعد چطور؟ آیا اساسا چنین اتفاقی محتمل است؟

در بین تمامی آنچه در فضا زمین را تهدید می کند، یک مورد هست که از بقیه ترسناک تر به نظر می رسد: سیاه چاله ها که هر چیزی که به آنها نزدیک می شود را ناپدید می کنند. هیچ چیز حتی نور هم با سرعت بالایش نمی تواند از عبور از کنار آن بگریزد و در نهایت گرفتار کشش گرانشی آن می شود.

به این ترتیب می توان سیاه چاله ها را یک جاروبرقی کیهانی دانست که البته ظرفیت مخزن آنها هم بی نهایت است. برای محاسبه اینکه آیا یک سیاه چاله می تواند زمین را ببلعد یا خیر، باید ابتدا از مکان آنها اطلاع داشته باشیم. اما با توجه به اینکه نوری از خود ساطع نمی کنند چگونه باید آنها را پیدا کنیم؟

با ویدیوی تد همراه باشید تا در این باره بیشتر بدانید. می توانید زیر نویس فارسی ویدیو را با کلیک روی گزینه subtitles و انتخاب گزینه «Persian» فعال کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Mobin
    Mobin | ۹ فروردین ۱۳۹۸

    ویدئو شو یادتون رفت بذارین

مطالب پیشنهادی