ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

دونالد ترامپ: مدیر عامل گوگل کاملاً به ارتش ایالات متحده متعهد است

دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده به تازگی با انتشار توییتی از ملاقات خود با ساندار پیچای مدیر عامل گوگل خبر داد. این دیدار که پیش از انتشار توییت ترامپ رسانه ای نشده بود، پیرامون ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۹ فروردین ۱۳۹۸ | ۱۱:۰۰

دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده به تازگی با انتشار توییتی از ملاقات خود با ساندار پیچای مدیر عامل گوگل خبر داد. این دیدار که پیش از انتشار توییت ترامپ رسانه ای نشده بود، پیرامون همکاری های گوگل با ارتش ایالات متحده شکل گرفته و طی آن پیچای بر تعهد گوگل نسبت به نیروهای نظامی ایالات متحده تأکید کرده است. ترامپ در نخستین توییت خود گفته:

همین حالا با ساندار پیچای رئیس گوگل، که مسلماً عملکرد خوبی دارد، ملاقات داشتم. او صراحتاً تأیید کرد که به ارتش ایالات متحده متعهد است، نه ارتش چین.

رئیس جمهور آمریکا در توییت دیگری اظهار داشته که او و پیچای درباره عدالت سیاسی و سایر مسائلی که گوگل می تواند برای کشور انجام دهد نیز صحبت کرده اند و در مجموع ملاقات خوبی داشتند.

ارتش ایالات متحده

به گزارش بلومبرگ، ساندار پیچای در ابتدا قرار بود با مقامات عالی رتبه ارتش از جمله ژنرال دانفورد ملاقات کند؛ چرا که صحبت های دانفورد درباره کمک غیر مستقیم گوگل به ارتش چین عامل اصلی ملاقات اخیر بوده است. دانفورد طی مصاحبه ای نسبت به امکان بهره برداری چینی ها از مرکز هوش مصنوعی گوگل در پکن ابراز نگرانی کرده بود.

به گفته مقامات گوگل، مرکز مورد بحث که در سال 2017 تأسیس شده، روی آموزش، پژوهش درباره زبان طبیعی، الگوریتم های بازار و توسعه ابزارهای کاربردی تمرکز داشته و به هیچ عنوان با ارتش چین همکاری ندارد.

گوگل اخیراً از چند قرارداد با ارتش خارج شده بود

لازم به ذکر است که فشارهای دولت ایالات متحده بر گوگل از جایی شروع شد که این شرکت پس از اعتراضات کارکنان خود و فعالان ضد جنگ، از تمدید قرارداد با ارتش در حوزه هوش مصنوعی (پروژه Maven) خودداری کرده بود. کمپانی ساکن مانتین ویو در همین بازه زمانی از پروژه JEDI برای توسعه زیرساخت های فضای ابری ارتش نیز خارج شد که این مسائل در کنار توسعه موتور جست و جوی مخصوص چین، حساسیت های زیادی را در بدنه دولت نسبت به گوگل برانگیخت.

گفتنی است جف بزوس (مدیر عامل آمازون) و ساتیا نادلا (مدیر عامل مایکروسافت) نیز پیش از این تعهد کامل خود را به ارتش ایالات متحده ابراز کرده بودند. بزوس طی مصاحبه ای گفته بود:«ایالات متحده کشور بزرگی است و باید از آن دفاع کرد.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • molavy
    molavy | ۱۳ فروردین ۱۳۹۸

    خاک تو سر گوگل

  • آریا
    آریا | ۱۰ فروردین ۱۳۹۸

    بسیار عالی

    • ramin20i
      ramin20i | ۱۲ فروردین ۱۳۹۸

      چطوری ترول...

  • Ali۰۱.
    Ali۰۱. | ۹ فروردین ۱۳۹۸

    وحشتناکه?????

مطالب پیشنهادی