ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ربات هندل شرکت بوستون داینامیکس برای کار در انبار آماده می شود [تماشا کنید]

حدود دو سال قبل بود که برای اولین بار ربات هندل (Handle) از شرکت بوستون داینامیکس را مشاهده کردیم. این ربات در آن زمان به بازی و جست و خیز مشغول بود تا شرکت سازنده ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۹ فروردین ۱۳۹۸ | ۱۰:۳۰

حدود دو سال قبل بود که برای اولین بار ربات هندل (Handle) از شرکت بوستون داینامیکس را مشاهده کردیم. این ربات در آن زمان به بازی و جست و خیز مشغول بود تا شرکت سازنده بتواند توانایی های خودش در ساخت ربات های دوپا را به نمایش بگذارد. حالا به نظر می رسد که دوران بازی به سر رسیده و هندل در کارخانه مشغول به کار شده است.

در ویدیویی که به تازگی از سوی بوستون داینامیکس منتشر شده، چند دستگاه ربات هندل را می بینیم که به شکل کاملاً مستقل و بدون نظارت به جابجا کردن جعبه ها در یک انبار مشغول هستند و آنها را با دقت تمام کنار یکدیگر می چینند. به گفته شرکت سازنده هر کدام از این جعبه ها حدود 5 کیلوگرم وزن دارند اما هندل توانایی جابجایی جعبه هایی تا سقف 15 کیلوگرم را دارد.

ربات هندل می تواند این جعبه ها را در مجموعه ای به طول 1.2 و ارتفاع 1.6 متر روی هم بچیند. برای شناسایی جعبه ها، جابجایی در محیط و قرار دادن آنها در کنار یکدیگر، هندل از سیستم پیشرفته هوش مصنوعی و بینایی کامپیوتری استفاده می کند. همین سیستم با دقت بیشتر و توانایی اجرای حرکات ظریف می تواند شما را در بازی جنگا شکست دهد.

البته هنوز به درستی نمی دانیم که آیا هندل، ربات مناسبی برای این کار به شمار می رود یا خیر. با وجود فناوری های پیشرفته ای نظیر بینایی کامپیوتری و حفظ تعادل با مکانیسم های مختلف، کار کردن در انبارهای واقعی با انواع و اقسام موانع، بسیار دشوار و پیچیده به نظر می رسد. با این حال شاید در آینده نزدیک بتوان روی استفاده از ربات ها در چنین شرایطی حساب کرد، و البته نیروی کار انسانی را به دست فراموشی سپرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Unconventional_NyTro
    Unconventional_NyTro | ۹ فروردین ۱۳۹۸

    سلام

    خیلی کُندن?

مطالب پیشنهادی