ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اکسپریا XZ4
تکنولوژی

تغییرات گسترده در سونی موبایل؛ از ادغام با بخش های دیگر تا کاهش نیمی از کارکنان

سونی تغییرات گسترده ای را در کسب و کار خود تجربه می کند. پس از اعلام خبر تعطیلی کارخانه بزرگ تولید موبایل این شرکت در چین، حالا خبر می رسد سه مورد از سودآورترین بخش ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۱۰ فروردین ۱۳۹۸ | ۰۹:۲۷

سونی تغییرات گسترده ای را در کسب و کار خود تجربه می کند. پس از اعلام خبر تعطیلی کارخانه بزرگ تولید موبایل این شرکت در چین، حالا خبر می رسد سه مورد از سودآورترین بخش های کسب و کار سونی با بخش موبایل ادغام خواهند شد، ضمن اینکه به زودی شاهد کاهش فوق العاده تعداد کارکنان بخش موبایل هم خواهیم بود.

سونی تصمیم گرفته بخش های محصولات و راهکارهای تصویربرداری (IP&S)، صوت و سرگرمی خانگی (HE&S) و ارتباطات موبایلی را در قالب بخش جدیدی به نام محصولات و راهکارهای الکترونیکی (EP&S) با یکدیگر ادغام کند. در واقع تمام محصولات الکترونیکی این شرکت اعم از تلویزیون، سیستم های صوتی، دوربین و موبایل زیر چتر بخش جدید قرار می گیرند.

اکسپریا ۱۰

شایعات در مورد فروش احتمالی بخش موبایل سونی که از سال گذشته قوت گرفت، احتمالاً رئیس جدید این شرکت یعنی کنیشیرو یوشیدا را تحت فشار قرار داده است. یوشیدا به تازگی جانشین کازو هیرای شده و حالا با اعلام این موضوع، به شایعات فوق پایان بخشیده است. سونی موبایل پس از چهار دوره زیاندهی می تواند پشت بخش های موفق این شرکت پنهان شود و احتمالاً در گزارش های مالی آتی، اعداد قرمز کمتری را مشاهده کنیم، چون سه بخش دیگر سونی به اندازه کافی سودآور هستند تا زیان های بخش موبایل را پوشش دهند.

اما در تکمیل دو خبر فوق، حالا گزارش جدیدی از کاهش 50 درصدی کارکنان بخش موبایل سونی تا سال 2020 منتشر شده است. بدین ترتیب تا سال آینده میلادی احتمالاً بیش از 2000 نفر از کارکنان این شرکت اخراج شده یا به بخش های دیگر منتقل می شوند. این تصمیم هم در راستای سیاست کنونی سونی یعنی کاهش هزینه های ثابت و اصلاح ساختارهای کسب و کار اتخاذ شده است.

اگرچه بعضی از کارکنان سونی موبایل به دیگر بخش ها منتقل می شوند، اما تعدادی از آنها که در اروپا یا چین به فعالیت مشغول بودند، می توانند از گزینه بازنشستگی پیش از موعد بهره مند گردند. سونی همچنین در راستای کاهش هزینه ها، فروش موبایل در برخی مناطق را محدود می کند. بدین ترتیب فروش گوشی های اکسپریا در آسیای جنوب شرقی تقریباً متوقف شده و تمرکز اصلی روی بازارهای اروپایی و شرق آسیا قرار خواهد گرفت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • LOGANLEGEND
    LOGANLEGEND | ۱۰ فروردین ۱۳۹۸

    توان رقابت داشته باشه، انتخاب اول همه سونیه

  • Digik
    Digik | ۱۰ فروردین ۱۳۹۸

    با ارزوی موفقیت برای سونی بینظیر و دوسداشتنی ❤

مطالب پیشنهادی