ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

گسترش همکاری دایملر و جیلی؛ محصولات اسمارت توسط چینی ها مهندسی می شوند

برند اسمارت یکی از زیر مجموعه های گروه دایملر بوده و صرفا به تولید مدل های کوچک شهری مشغول است. این برند در سال های اخیر به لحاظ فروش با چالش هایی روبرو بوده و ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۰ فروردین ۱۳۹۸ | ۱۷:۱۵

برند اسمارت یکی از زیر مجموعه های گروه دایملر بوده و صرفا به تولید مدل های کوچک شهری مشغول است. این برند در سال های اخیر به لحاظ فروش با چالش هایی روبرو بوده و نتوانسته انتظارات کمپانی مادر را برآورده کند.

به منظور مقابله با این وضعیت، کمپانی دایملر در نظر دارد اسمارت را به یک برند سبز تبدیل کرده و محصولات آن را فقط با پیشرانه های تمام الکتریکی راهی بازار کند. برای این کار ژرمن ها به سراغ چینی ها رفته و با همکاری جیلی یک شرکت مشترک (Joint Venture) راه اندازی خواهند کرد.

Smart-fortwo_Cabrio_electric_drive-2017-1280-0a

طبق قرارداد امضا شده، دایملر و جیلی سهمی برابر (50-50) از شرکت مشترک تازه تاسیس دارند. این شرکت وظیفه تولید مدل های تمام الکتریکی اسمارت را بر عهده خواهد داشت.

با این قرارداد جدید محصولات آتی اسمارت توسط مرسدس بنز طراحی شده و وظیفه مهندسی آنها به کمپانی جیلی محول خواهد شد. اگر همه چیز بر اساس برنامه ریزی ها پیش برود، اولین ماحصل این همکاری در سال 2022 وارد خیابان ها خواهد شد.

Smart-fortwo_Cabrio_electric_drive-2017-1280-2b

در کنار بهره گیری از پیشرانه های کاملا پاک، برند اسمارت به تولید خودرو در سگمنت B نیز روی خواهد آورد. از آنجایی که اسمارت تاکنون فقط در سگمنت A حضور داشته، این مساله می تواند یک اتفاق تاریخ برند آلمانی باشد.

در حال حاضر نسل کنونی EQ ForTwo در کارخانه Hambach واقع در کشور فرانسه تولید می شود. مدل بزرگ تر EQ ForFour هم کماکان در کارخانه Novo Mesto اسلونی ساخته خواهد شد.

Smart-fortwo_Cabrio_electric_drive-2017-1280-34

بد نیست بدانید مدل های فعلی اسمارت دارای پلتفرم هایی مشترک با رنو توینگو هستند. جالب اینکه این اتومبیل شهری فرانسوی نیز که نسخه فیس لیفت آن اخیرا معرفی شد، در کارخانه Novo Mesto اسلونی مونتاژ می شود.

renault twingo

به غیر از همکاری با جیلی، دایملر برای حرکت سریع تر در راستای مدل های الکتریکی، 500 میلیون یورو در کارخانه Hambach سرمایه گذاری کرده است. مدل های جدید برند EQ در این کارخانه تولید خواهند شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی